Nieuwe Topjes voor School
Collapse
X
-
I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas. -
Ik vind overigens dat je als school beter een set in eigen beheer kunt hebben dan telkens te huren én een (goedkope) set bezitten. Op de langere termijn is dit absoluut duurder.....
.......Ik zie het al helemaal voor me... een mooie hoge flightcase op 'draaihoogte', met 4 bluewheels en voldoende handvatten... met een mooi mengpaneeltje onder een kleine hoek aan de bovenkant...dubbele cd speler, processor en dergelijke... mooie 3he lade voor kabels, microfoons en noem maar op...één goede versterker...en een groot aansluitpaneel met 2 speakon's en wat XLR's. Uiteraard met de functies erboven...
.
Het budget is 1000 euro, dat rekje dat jij "al helemaal voor je ziet" kost een veelvoud hiervan. En dan heb je nog geen speakers. Het setje dat 1000 euro mag kosten moet ook nog eens geschikt zijn om een schoolfeest voor een paar honderd leerlingen van geluid te voorzien, in een gymzaal. Dan heb je het over iets als een C7 set als je dit enigzins fatsoenlijk wil doen. Kost je 2ehands zo'n 15.000. Hoe wou je dit laten renderen als zo'n set 2x per jaar gebruikt wordt? zo'n setje huur je namelijk voor 250 euro per dag... voor de aanschafprijs kun je dus 30 jaar huren.... Zie je het nog steeds voor je?
Oftewel: Jij kunt 10x "vinden" dat de school beter iets groots kan aanschaffen, maar een simpel rekensommeje zegt iets heel anders.Last edited by sparky; 13-05-09, 00:29.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Het budget is 1000 euro, dat rekje dat jij "al helemaal voor je ziet" kost een veelvoud hiervan. En dan heb je nog geen speakers. Het setje dat 1000 euro mag kosten moet ook nog eens geschikt zijn om een schoolfeest voor een paar honderd leerlingen van geluid te voorzien, in een gymzaal. Dan heb je het over iets als een C7 set als je dit enigzins fatsoenlijk wil doen. Kost je 2ehands zo'n 15.000. Hoe wou je dit laten renderen als zo'n set 2x per jaar gebruikt wordt? zo'n setje huur je namelijk voor 250 euro per dag... voor de aanschafprijs kun je dus 30 jaar huren.... Zie je het nog steeds voor je?
Oftewel: Jij kunt 10x "vinden" dat de school beter iets groots kan aanschaffen, maar een simpel rekensommeje zegt iets heel anders.
Ze hadden een mc15/glijbaan set, en jij zegt dat ze nu ineens een C7 set nodig hebben? Nou, dat ik is absoluut het grappigste dat IK de afgelopen 24 uur heb gehoord. "We gebruiken ze met repeteren op vrijdag middag in een redelijk klein lokaal.. En 1x per jaar in de gymzaal op de avond voor ouders.. En 1x per jaar voor het schoolfeest.. Dat gebeurd ook in de gymzaal." "Voor de kleine optredens (avond voor ouders) is het publiek ong. 100-200 man"
Ik zie nergens staan dat dit schoolfeest voor honderden personen is?
Betreffende dat rack; ik beschrijf alleen wat voor een school als deze een goede oplossing zou kunnen zijn. Ik zeg ook: "geef dan een totaalbudget", waarmee ik dus een hoger bedrag verwacht en een besteding van dat bedrag beschrijf.
Mocht het gaan om een schoolfeest 1x per jaar voor 'honderden' mensen in een gymzaal is het UITERAARD goedkoper om te huren. Dat lijkt me zo logisch als wat.
Mvg,
Teun
Ps. Ik ben dus benieuwd naar een totaalbudget, na het overleg met de directie.uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
Ja vindt jij dat grappig? Wel ik ben blij dat ik je heb kunnen vermaken. Er is helaas echter weinig grappigs aan en stelletje DAP topjes die een schoolfeest in een gymzaal van geluid moeten voorzien. Een setje als door mij genoemd komt meer in de richting.
Je mist het punt compleet. Wat ik zeg is dat een set die een gymzaal fatsoenlijk van geluid kan voorzien een kostbare zaak is. Te kostbaar om zelf aan te schaffen als deze maar 2 per jaar wordt ingezet!
Maar goed, jij mag daar anders over denken.
Ik wens melvyn succes met zijn keuze.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Ja vindt jij dat grappig? Wel ik ben blij dat ik je heb kunnen vermaken. Er is helaas echter weinig grappigs aan en stelletje DAP topjes die een schoolfeest in een gymzaal van geluid moeten voorzien. Een setje als door mij genoemd komt meer in de richting.
Je mist het punt compleet. Wat ik zeg is dat een set die een gymzaal fatsoenlijk van geluid kan voorzien een kostbare zaak is. Te kostbaar om zelf aan te schaffen als deze maar 2 per jaar wordt ingezet!
Maar goed, jij mag daar anders over denken.
Ik wens melvyn succes met zijn keuze.
Even dat je het weet: dap is helemaal geen slecht merk.
Hij zou kunnen kijken naar de dap x-15 die net iets boven het bugdet uitkomt.
Bij mij hebben ze op de basis school (ik zit al op de middelbare) 2 ev sx200 (als ik het goed zeg).
Dat ging hard genoeg voor een mooie musical van groep 8 zonder subjes.
Natijd de speakers buiten gezet en de helebuurt kon meegenieten.
djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)Comment
-
Is inderdaad geen slecht merk,
+service is gewoon normaal zoals ook bij andere merken.
+kost in verhouding niks
+ziet er nog redelijk uit
-Enige nadeel is dat ze totaal niet kijken naar de audio weergave kwaliteit die ze produceren. Voor de kleine huiskamer/schuur feestjes gaat het nog wel, maar als je een echte set wil zul je toch echt naar iets anders moeten gaan zoeken.
Voor de Dap lovers onder ons... probeer eens een stuk of 3 15+1" top van dap, naast één simpele Ev SX200/300... heel aparte gewaarwording kan ik je vertellen... ineens klinkt 1 kasje beter dan 3 en gaat nog harder ook.
overigens zijn b.v. 2 of 4 st. SX300 misschien een optie, vallen binnen budget en gaan tot zalen met 100/150 pers redelijk. (met wat subs erbij dan natuurlijk).Last edited by Noobie; 16-05-09, 13:18.Comment
-
-
goed merk en geweldig geluid
Overigens hoop ik dat die school ondertussen zijn topjes al heeft na 2 jaar...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
Comment