Nieuwe Topjes voor School

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melvyn
    • May 2009
    • 15

Nieuwe Topjes voor School

Hoi,
    Laatst hebben wij met het "schoolbandje" een avond voor ouders gehad..
    Hierbij zijn de tweeters in de toppen kapot gegaan..
    Omdat de boxen van slechte kwaliteit zijn lijkt het ons beter om nieuwe topjes te kopen..
    Weet iemand mischien een goed type voor een school..
    We gebruiken ze met repeteren op vrijdag middag in een redelijk klein lokaal.. En 1x per jaar in de gymzaal op de avond voor ouders.. En 1x per jaar voor het schoolfeest.. Dat gebeurd ook in de gymzaal.

De kappote boxen zijn trouwens DAP MC-15
    Voor de kleine optredens (avond voor ouders) is het publiek ong. 100-200 man

Groeten,
    Melvyn
  • stijn
    • Feb 2009
    • 67

wat is hun bugdet?
    actief of passief?
    heb je zelf al gezocht?
    probeer een beetje vollediger te zijn.
    djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• melvyn
      • May 2009
      • 15

Het budget is ong. 1000 euro..
      Het liefst actief dan kan de volgende leerling die het van mij overneemt alles zo aanzetten.. en het is moeilijker op te blazen.

Ik had zelf al een beetje gezocht en ik dacht aan de RCF Art 310A

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Denk niet dat je het gaat redden met 2 10" topjes. Je mist hierbij de bass-laag. 12/15 inch is wel aan te raden. Ik snap ook dat je geen dixo ermee gaat draaien, maar bij die schoolband zal vast ook iets van een drum/trom of iets in die richting zitten?
        Kijk ook eens naar dB technologies. (jaa, komt hij weer...)
        Die hebben ook leuke topjes voor 300-400 euro.

Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• melvyn
          • May 2009
          • 15

Sorry ik ben wat onduidelijk geweest...

We hebben wel subjes.. 2 glijbaantjes met beyma 18" 18GT200
          Deze willen we ook graag vervangen of een andere kast ervoor bouwen..

Groeten,
          Melvyn

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Moeten die worden vervangen met de zelfde 1000 euro? Of is daar een los budget voor? Anders echt eens kijken naar dB technologies. Heb je voor 1500 euro een systeempje, waar je best 200 man mee aankunt. En het klinkt echt niet slecht..

Groeten Jasper
            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• melvyn
              • May 2009
              • 15

Nee daar is een apart budget voor..
              Ik zat te kijken naar een EV sx100+ en dan een versterker 2ehands kopen..

Zou je 2 leuke topjes 2e hands kunnen krijgen voor die prijs?
              Ik heb de keuze tussen actief en passief nog niet helemaal gemaakt..

Groeten Melvyn

Comment

• melvyn
                • May 2009
                • 15

Of denk ik mischien in een wat te hoge klasse voor een school??...
                Het moet eigenlijk een paar jaar mee kunnen namelijk

Comment

• 4uss
                  • Aug 2005
                  • 578

Originally posted by melvyn
                  Nee daar is een apart budget voor..
                  Ik zou de budgetten samenvoegen en dan een systeem kopen wat gewoon netjes werkt en bij elkaar hoort. Wij hebben zelf HK Elias PX (2 toppen, 2 subs, 1600RMS) en dat gaat voor wat ik zo hoor wel hard genoeg, en het klinkt echt 100x beter dan DAP MC15 (die ik helaas ook ken).

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Joh, koop lekker goedkope topjes om mee te oefenen en huur een echte set voor die 2x per jaar dat dat nodig is, zo haal je echt het meeste uit je geld.

Maar ondanks dat geloof ik niet dat dat is wat je horen wilt.

Enne trouwens een schoolfeest draaien met 2 stuks sx 100?.....

.....Dat is absoluut het grappigste dat ik de afgelopen 24 uur heb gehoord en ik kom toch echt net uit de kroeg.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• melvyn
                      • May 2009
                      • 15

Oke dankje..'
                      Ik zal denk ik goedkope topjes voor het oefenen gaan kopen.. dat is toch bijna alleen maar zang..
                      Wat is een beetje een goed merk kwa prijs/kwaliteit verhouding??..

Comment

• sntho0
                        • Sep 2003
                        • 196

Wharfedale EVP- x serie. de EVP 15-x Kosten nog geen 200,- per stuk. Je zult versteld staan van het geluid. Hard en heel mooi!
                        Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• vosken
                          • Jan 2008
                          • 34

Kijk misschien ook eens naar het merk 4-acoustic. Die hebben ook leuke dingen voor een klein budget! Ik zelf heb 2 monitors van dit merk en ik ben er heel erg tevreden over.

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Om dan toch even verder te gaan over 4-acoustic; schaf de FCS-KPA set aan met een goede versterker, cross-over en klaar is kees. (foldertje: http://www.inlinemarketing.com/download/4a-po-2009.pdf)
                            De geluidskwaliteit van de FCS-serie ligt hoger dan je eigenlijk verwacht bij de prijs. De spetterlak is ook niet van de beste kwaliteit, maar de grill met foam en de handvatten zijn degelijker en professioneler dan de concurrentie.
                            Ondanks dat het merk in Duitsland zit is de service prima, tijdje geleden onder garantie een filter gekregen en de boel was weer goed.

Ik vind overigens dat je als school beter een set in eigen beheer kunt hebben dan telkens te huren én een (goedkope) set bezitten. Op de langere termijn is dit absoluut duurder. Op mijn school hebben we een actieve mackie-set, en dit is uit mijn ervaring niet geheel ideaal. Zowel leraren als leerlingen hebben moeite met xlr's in de juiste 'gaten' drukken en het word al snel één grote kabel-rommel. Ik adviseer dan ook ABSOLUUT om een mooi rackje te bouwen met een aansluitpaneeltje en eq/processing/limiting waar niemand aan kan prutsen. Speakon's erin en knallen maar!
                            Zo kun je boven de aansluitingen op het paneeltje ook nog een stickertje plakken met Subwoofer 1 of Top 2, om het helemaal noob-proof te maken.

Als ik even uitga van een budget van twee mile voor een sub/sat setje voor max 200 man...
                            FCS-KPA 15"/1,75" top met 18" sub en tussenpaaltjes... één mile. Dan heb je nog een duizend euro voor één versterker die je op 4 ohm draait. Of twee versterkers die op 8 ohm haar werk gaan doen, alleen zijn deze dan ivm de prijs van mindere kwaliteit. Omdat de top en sub natuurlijk van wattage verschillen haal je het meeste rendement met twee verschillende versterkers. Het is echter maar de vraag of dat voor jou toepassingen nodig en handig is. Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor een digitaal dingetje van 4-Acoustic: 2x1100 watt op 4 ohm. 595 euro, ruime 6 kilo. Het is maar net waar je prioriteiten en voorkeuren liggen.

Als gewicht minder boeit zou ook een 4-Acoustic Ap-700 kunnen, 2x1200 watt op 4 ohm en 549 euro. Door de conventionele bouw uiteraard een betere geluidskwaliteit dan een digitale. Voor hetzelfde geld heb je ook een T-amp proline 2700, die is echter nóg een hap zwaarder. (36kg) Dan zou een Samson sx3200 van 19 kilo beter zijn.
                            Maar ik wil hier geen opsomming geven van allerlei mogelijkheden...
                            Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het originele plan om de huidige set te vervangen zéér goed mogelijk is.

Mvg,

Teun

Ps. Als je het enigszins met mij kunt vinden... geef dan een totaalbudget. Zeg ook wat voor apparatuur en nu allemaal aanwezig is aan mengpanelen, flightcases en noem maar op. Als het maar relevant is.

Ik zie het al helemaal voor me... een mooie hoge flightcase op 'draaihoogte', met 4 bluewheels en voldoende handvatten... met een mooi mengpaneeltje onder een kleine hoek aan de bovenkant...dubbele cd speler, processor en dergelijke... mooie 3he lade voor kabels, microfoons en noem maar op...één goede versterker...en een groot aansluitpaneel met 2 speakon's en wat XLR's. Uiteraard met de functies erboven...

Edit:
                            Mijn webalbum met foto's van mezelf en van internet, betreffende 4-Acoustic. Picasa-webalbums - Teun - 4-Acoustic

En dit is geen verkooppraatje of zoiets, ik ben op niet één zakelijke manier verbonden met 4-acoustic. (ook al doet mijn naam dat vermoeden) Ik ben gewoon tevreden over het merk en heb er goede ervaringen mee.
                            Last edited by 4AC; 10-05-09, 19:46.
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• melvyn
                              • May 2009
                              • 15

Oke..
                              Ik zal 1 en ander eventjes met de directie gaan overleggen..

Wat we hebben :

Peavey 24FX 24/4/2 In flightcase
                              Behringer FBQ3102 In versterkerrack
                              Behringer Super X-over (weet de exacte naam zo niet)
                              Cam versterker ??Watt In versterkerrack
                              Lem versterker ??Watt In versterkerrack
                              Verschillende xlr kabels en speakon kabels
                              3x shure sm58
                              1x dap sm58 namaak
                              1x audix ?
                              Verschillende mic standaards

Comment

Working...