DMX scanner / Moving Heads / Beginner met 1000E budget

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

Voor op de pc is freestyler het makkelijkst en goedkoopst.
    het progamma is gratis en je hoeft alleen een usb-DMX dongle te kopen, Entec heeft betrouwbare spullen.

Die van DMX4all had ik gekocht maar die gaat weg die is niet stabiel.
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• robert17
      • Mar 2009
      • 10

Ik heb gelezen dat niet elke dongle werkt op elke software.
      Welke dongle heb jij?

Comment

• DJ-Jan
        • Jun 2008
        • 326

Entec Open DMX gebruik ik voor freestyler en werkt prima: Enttec Open DMX USB | Dongle | Freeware - J&H Licht en Geluid
        Event-Light

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by DJ-Jan
          Entec Open DMX gebruik ik voor freestyler en werkt prima: Enttec Open DMX USB | Dongle | Freeware - J&H Licht en Geluid
          hoe zit dat dan met die 5 polige dmx aansluiting? En wat een gaar verhaal over die drivers. Want als je deze zou inpluggen bij vista, download tie direct de drivers, nog voor dat je zelf de drivers hebt kunnen downloaden. Als je niet op het geniale idee komt om eerst de drivers te downloaden en dan pas inpluggen...

trouwens ook geweldig over die GPL lecentie....
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 326

Ik heb het zelf op een Vista geinstaleerd....

Mocht jouw dmx apparatuur 3 polig zijn zou je een verloopje van 5 polig naar 3 polig dmx erbij moeten aanschaffen.

Gewoon Dongle aansluiten en cd er in douwen daarna deed hij het bij mij vanzelf (driver installeren) er word dan ook een duidelijke handleiding meegeleverd...
            Event-Light

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Ik heb het zelf op een Vista geinstaleerd....

Mocht jouw dmx apparatuur 3 polig zijn zou je een verloopje van 5 polig naar 3 polig dmx erbij moeten aanschaffen.

Gewoon Dongle aansluiten en cd er in douwen daarna deed hij het bij mij vanzelf (driver installeren) er word dan ook een duidelijke handleiding meegeleverd...
              handig dat je het er even bij vermeld. Voordat iemand dit ding besteld bij J&H en de verloopplug vergeet. En automatisch de drivers installeerd. En ja daar ben ik er een van, die nooit een CD'tje gebruikt.
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• partydrivein
                • Jul 2008
                • 389

Voor een woonkamer is 3 polig ook voldoende, je hebt geen grote instalatie die je omhoog hebt gehesen

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

Originally posted by partydrivein
                  Voor een woonkamer is 3 polig ook voldoende, je hebt geen grote instalatie die je omhoog hebt gehesen
                  euhm...
                  waarom zouden grote omhooggehesen installaties met 5 polig werken dan?
                  alle installaties (groot/klein, op poten/in de lucht, binnen/buiten) die ik al mee gebouwd heb gingen ook gewoon met 3 polig hoor!
                  en 5 polig wordt ook maar gebruikt als 3 polig want met pin 4 & 5 doet men de laatste tijd toch niet veel meer mee.. (tenzij je echt fixtures hebt die de mogelijkheid hebben om data terug te sturen naar je tafel + een tafel die wat met deze data kan doen)
                  we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                  Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

Ik heb het hier ook over de grotere evenementen, ik gaf er gewoon een voorbeeld bij.

Als jij je truss omlaag moet laten zakken en er is alleen wat overhit is dat tijdverspilling terwijl je dat ook op je lichttafel terug kan lezen.
                    Vraagje, alle instalaties -> wat voor instalaties houd dat in?
                    Alleen om wat inzicht te krijgen in wat voor projecten jij doet.

Bij de echt grote feesten loopt het wel via 5 polig, en de fixture's die storingsgevoelig zijn zoals je koppen die kunnen (als het een beetje lamp is) gewoon info terugsturen en kan je lichttafel hier ook iets mee.

Ik wil hier ook niet mee zeggen dat ik vaak 5 polig gebruik (haast nooit)
                    Ik vind voor wat ik doe 3 polig voldoen omdat ik meestal niet meer dan 4 wapperlampen heb en scans sturen vrijwel nooit iets terug.

Dit was puur om de vraag te vermijden: waar gebruik je dan 5 polig voor?

Afijn koste me toch weer meer moeite dan ik dacht

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 326

Originally posted by dj-wojcik
                      handig dat je het er even bij vermeld. Voordat iemand dit ding besteld bij J&H en de verloopplug vergeet. En automatisch de drivers installeerd. En ja daar ben ik er een van, die nooit een CD'tje gebruikt.
                      En mocht je dat verloopplugje vergeten dan bestel je hem er later bij...

En Cd'tje ziet er niet voor niks bij....Lees je ook nooit de handleiding?
                      Event-Light

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

...Lees je ook nooit de handleiding?...
                        was dat een serieuze vraag?
                        zo ja:
                        ik lees wel de handleiding nog voordat ik maar iets probeer. Ben een ICTer en heb al vaak genoeg calls moeten doen waarop mijn e-mail response RTFM is.

En dan zou het raar zijn als ik het zelf niet zou doen. (toch Beckers?)

Maar nu zeg je: "lees jij ook nooit de handleiding?"
                        wil je daar nu mee zeggen dat jij het niet doet?

het is natuurlijk altijd handig als je de handleiding er even bij pakt. Om zo problemen te voorkomen, die je krijgt als je zelf wat gaat klooien.

Comment

• DJ-Jan
                          • Jun 2008
                          • 326

En mocht je dat verloopplugje vergeten dan bestel je hem er later bij...

En Cd'tje ziet er niet voor niks bij....Lees je ook nooit de handleiding?
                          Volgende keer graag in het geheel qouten....(verkomt verwarring...)

Ook slaat terug op het cd'tje wat je blijkbaar niet gebruikt....

Maar goed, back ontopic?
                          Event-Light

Comment

Working...