licht sturing dmv DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by Funmaker
    ha wist niet dat adres 0 ooit werd gebruikt... maar ok ik leer bij
    Adres 0 wordt bij de wat goedkopere fixtures gebruikt als de standalone of de sound-activated stand. Vaak is er dan nog een 10de dipswitch die een aparte modus voor bv. master/slave in kan stellen.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• gilo
      • Oct 2008
      • 17

Originally posted by jurjen_barel
      Bij jou kan ik dus kanalen maken t/m 510? Alleen geen oneven adresnummers instellen?

Nee, dan gaat de wasmachine toch naar laserguy. (Dips: 1,2,4,8,16,32,64,128,256)
      zeg je hier nou zelf ook niet 256?
      Last edited by gilo; 13-11-08, 22:34.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Originally posted by gilo
        zeg je hier nou zelf ook niet 256?
        Dat was het uitstapje naar de DMX-adressering (9bits). Ik heb namelijk geen dipswitches (dat bedoel ik namelijk met "dips") nodig om de waarde van een parameter in te stellen.

Als je de 256 wegdenkt heb je inderdaad de stapjes van de parameter (8bits).

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

DMX adressen en dimmerwaarde zijn twee verschillende dingen, of ben ik nou helemaal gek geworden (zou zomaar kunnen... :P ).

Anyway: een DMX gestuurd dimmerkanaal heeft 256 stapjes, 0 t/m 255. 0 is uit, 255 is volledig aan.
          TUSSEN aan en uit zitten dus 254 stapjes...

Wat betreft het aantal DMX kanalen wat beschikbaar is: 512. Omdat je 'maar' 9 dipswitches hebt is de hoogst instelbare waarde dus 511, maar aangezien je ook 0 kan adresseren zijn er 512 adressen mogelijk (ongeacht het wel of niet gebruiken daarvan, ze zijn er).
          Makkelijk na te gaan overigens, 2^9 = 512
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...