informatie DMX!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic_gobin91
    • Sep 2008
    • 4

informatie DMX!

Hallo,
    voor school moeten wij een eindwerk doen en ik had gekozen 'dmx en de toepassingen ervan' maar dit blijkt niet zo eenvoudig want veel informatie vind ik er niet over. Ik had graag de technische werking ervan besproken, ook het reageren van bv. movingheads/scanners op de muziek zonder dmx-sturing: hoe het kan dat hij een andere beweging/kleur maakt op de beats.
    Weet iemand hier wat meer over? Weet je een goed (hand)boek/duidelijke sites/..
    Laat het hier weten.

Bedankt!
    Last edited by moderator; 02-11-08, 09:45. Reason: mailadres verwijderd, vul je profiel maar in!
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Weer een gevalletje van zoek functie.....kom je er niet uit dan heb ik nog wel een paar werkstukken van oud stagelopers voor je liggen

http://www.licht-geluid.nl/forum/lic...dmx-512-a.html

Tweede stage

- DMX was is dat?
    Last edited by geenstijl21; 01-11-08, 22:32.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Originally posted by frederic_gobin91
      ook het reageren van bv. movingheads/scanners op de muziek zonder dmx-sturing: hoe het kan dat hij een andere beweging/kleur maakt op de beats.
      Goed dat je je erin gaat verdiepen, want hier komt helemaal geen DMX bij kijken. (Bovendien ken ik geen bewegend licht dat dit kan.)

In de grotere bibliotheken staan hier zeker wel boeken over, desnoods koop je een boek (er zijn er zat over). Zelfs Wikipedia heeft hier zat info over in haar database (zie ook de engelse versie). Dan zijn er vervolgens ook nog meerdere websites hierover. En inderdaad hier de zoekfunctie raadplegen.

@Geenstijl: om nou alles voor te kauwen door complete werkstukken aan te leveren lijkt me ook zo sneu...

Comment

• Carpjes
        • Mar 2007
        • 35

Originally posted by frederic_gobin91
        Ik had graag de technische werking ervan besproken, ook het reageren van bv. movingheads/scanners op de muziek zonder dmx-sturing: hoe het kan dat hij een andere beweging/kleur maakt op de beats.
        Dit is een stand alone mode die word getrigerd door een ingebouwd microfoontje. Vaak worden de gobo's en colors random aangestuurd op de puls van de mic. dus mic -> processor -> stepdriver. Heeft idd niets te maken met DMX.

Typ even DMX 512 in google, en er gaat een schat van informatie voor je open. Verslagen afgeven lijkt me ook niet erg leerzaam voor T.S....

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Originally posted by jurjen_barel
          @Geenstijl: om nou alles voor te kauwen door complete werkstukken aan te leveren lijkt me ook zo sneu...
          Bijna 80% van de werkstukken die ik krijg zijn copy-paste van het internet afgetrokken.... ga je er vragen over stellen dan weten ze vaak het antwoord niet...., maar goed ze hebben toch leuk meegelopen die 6 maanden. Dus een dikke voldoende en succes weer met je school.

Er bestaan zelfs complete internetsite's met profielwerkstukken.... het is erg sneu allemaal dat klopt....

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Nog even over dat werkstuk, leraars zijn ook niet dom en als je dus het net afloopt met het werkstuk en je er dan ook complete stukken van af neemt(copy paste) krijg je gewoon een gesloten kromme.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

@Frederic; Je geeft aan dat het moeilijk is om informaie over het DMX512 protocol te vinden, dat is merkwaardig te noemen.
              Wanneer je een willekeurige zoekmachine gebruikt kom je 100% zeker langs de site van de ontwikkelaars van het dmx protocol.

Op deze site staat de werking, de ontwikkeling en de innovaties binnen het DMX protocol in helder Engels beschreven.

Wanneer je DMX als zoekfunctie ingeeft in het J&H forum krijg je meer dan een week leesvoer voor je kiezen, zitten nuttige stukjes tekst tussen.

@Geenstijl21: Dat mensen iets kopieren/plakken van internet is een gegeven, dat jij dat met een voldoende waardeert is teleurstellend!
              Met het geven van een voldoende geef je aan dat het jou niet uitmaakt of iemand iets geleerd heeft, maar dat je ht belangrijker hebt gevonden dat tijdens de stageperiode de handen uit de mouwen zijn gestoken.
              Kortom: je werkt mee aan de uitholling van het leersysteem. Bij het begeleiden van een stagair zou het verder aanvullen van de competenties van de stagair centraal moeten staan, jammer dat dat klaarblijkelijk net overal het centrale doel is.

Chippie: Ik hoop dat jouw leraar Nederlands een kritisch mens is

Goed, om de vraag naar info te beantwoorden: Wie hebben het DMX protocol opgestart en ontwikkeld?
              Zoek dat uit en je bent aan de bron van je zoektocht naar informatie.

Wij gaan niet je huiswerk maken, je op weg helpen om je kennis te vergaren doen we met alle plezier!
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

@moderator: uitholling van het leersysteem.....de jongens en heel af en toe dames die zijn rond de 18 jaar.....dan ga ik echt niet met een opgeheven vingertje zwaaien dat ze iets gekopieerd hebben. Wanneer iemand ergens geintresseerd in is dan zoekt hij of zij het op en gaat dat leren.... ik geloof niet in die opgelegde opdrachten door de school.....De stagelopers komen elke keer met een lang gezicht: Ik moet een opdracht maken... Ik laat ze dan liever ergens informatie over opzoeken over wat ze leuk vinden dan de "verplichte" opdracht van school....
                Last edited by geenstijl21; 02-11-08, 13:36.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Wanneer je dan consequent bezig bent koppel je dat terug naar die opleiding. Een internet verslagje van een ander inleveren zonder enige moeite te hebben gedaan voor je stage opdracht gaat bij mij de foetsie in.
                  Mensen kiezen bewust voor een opleiding, kiezen bewust voor een stage plek.
                  Wanneer ze daar niet het maximale rendement uit willen halen dient dat ook navenant beloond te worden.

@ topicfounder: wil het beetje lukken met info vergaren?
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...