DBX drive rack pa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seppe30
    • Dec 2007
    • 248

DBX drive rack pa

hallo ik werk nu met een behringer super-x pro cx3400
    zou het veel verschil geven moest ik over stappen naar een dbx drive rack pa

wie kan me raad geven?
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Het zijn twee geheel verschillende apparaten.
    De Behringer is een recht-toe recht-aan crossover, terwijl de driverack een ls. processor is.
    Dat betekent o.a, dat er veel meer functionaliteit in de driverack zit.
    Zoals: eq, fdback onderdrukking, delay, param. eq per output, autoeq., volledig instelbare 3 bands crossovers met keuze tussen steilheid en filtertype
    Daarnaast is de geluidskwaliteit veel beter.

Dus.. raad? Moeilijk te zeggen zonder te weten waarvoor het bedoeld is.
    Als je bijv. alleen basje-topje doet, kun je beter (goedkoper) de nieuwe proc. van DBX gebruiken.
    (Ben even typenummer kwijt..)

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• seppe30
      • Dec 2007
      • 248

stuur alles appart aan het is niet voor een band of zo alleen fuifen

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

met een driverack kun je gewoon simpelweg meer uit je set halen dan met een gewone crossover.. zoals er al gezegt is

en of je daar nu een band mee doet of een housefeestje maakt geen verschil...

persoonlijk zou ik al helemaal niet voor berhinger gekozen hebben maar dat is weer een heel ander verhaal...

Comment

• seppe30
          • Dec 2007
          • 248

dus als ik het goed begrepen heb win ik er bij als ik de overstap doe
          dan moet ik alleen nog iemand vinden die voor mij de instellingen wilt regelen want dat zal niet zo simpel zijn denk ik

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Originally posted by seppe30
            dan moet ik alleen nog iemand vinden die voor mij de instellingen wilt regelen want dat zal niet zo simpel zijn denk ik
            Als je dat soort investeringen doet, en je aan die kwaliteit gaat wagen zou ik ,als ik jou was, zorgen dat ik begreep waar ik mee bezig was. Als je dat nieuwe driverack koopt en geen idee hebt wat je er allemaal mee kunt........haal je dus nog je rendement niet. Je koopt toch ook geen auto zonder dat je weet wat je er allemaal mee kunt?!

Beetje verdiepen in de materie is nooit slecht lijkt me.

Mzzls
            Correct me if I'm wrong

Comment

• seppe30
              • Dec 2007
              • 248

nee je hebt gelijk
              maar ij ons zeggen ze aldoende leer je
              en ik zou niet weten waar ik er meer kan over leren

maar sta altijd open voor raad

Comment

• Turboke
                • Oct 2006
                • 463

zou zeker voor de driverack 260 gaan dan

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by Turboke
                  zou zeker voor de driverack 260 gaan dan
                  Ja hoor... Voor deze gebruiker zou ik minstens voor galileo van Meyer Sound gaan! Doe er tevens even een matrix met 256 in/uitgangen bij. Hij heeft misschien wel twee subjes en twee topjes!

Doe effe normaal

Paul

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Als je een heel eenvoudig instelbare crossover zoekt van zeer goede kwaliteit, en simpel te bedienen, dan moet je eens kijken naar de AC-one van Electro Voice. Gewoon alle knopkes in de middenstand en je hebt een dijk van een geluid!

Paul

Comment

• jens
                      • Aug 2004
                      • 1066

hehe ik ben het er wel mee eens...

op dit forum worden er soms apaparaten aangeraden die net iets "te" zijn voor de doeleineden...

maar vertel eens duidelijk wat je set up is, heb je 2 subs 2 tops of heb je 8 verschillende subkasten en 3 verschillende toppen ( bij wijze van spreken)

Comment

• stefan90kauw
                        • Jun 2005
                        • 189

Originally posted by jens

persoonlijk zou ik al helemaal niet voor berhinger gekozen hebben maar dat is weer een heel ander verhaal...

Ik ben van mening dat de DCX2496 van Behringer met Neutrik pluggen hier prima zal voldoen.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by stefan90kauw
                          Ik ben van mening dat de DCX2496 van Behringer met Neutrik pluggen hier prima zal voldoen.
                          De DCX is een leuk apparaat en redelijk veelzijdig, maar als je alleen maar 2 sub/2 top hebt en niet per sé hoeft uit te breiden zou je voor die prijs ook naar een A-merk (analoge) crossover kunnen kijken in plaats van een processor.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Kijk ook eens naar de drive rack PX. Heb je alles in een:
                            - filters om de proc. als cross-over te gebruiken
                            - uitstekende limiter + compressor!
                            - equalizer
                            - etc.

Kortom zon processor is een stuk veelzijdiger.

Dat de processor ook als crossover te gebruiken is is een beetje een verstopte feature. DBX presenteert de PX namelijk als een oplossing voor actieve systemen, om zo niet in het vaarwater van de driverack PA te komen. Echter uit onderstaand stukje van de manual blijkt dat het prima mogelijk is:
                            The Filters are used to divide the input signal into two frequency bands. This allows the user to drive the speaker in its optimum frequency range and send each output separately for more efficient use of amplifier power. Appendix A.5 illustrates each of the available Filters. The signal present at the Main (OUT) outputs can be adjusted using a High-Pass filter. The signal present at the Subwoofer (SUB) outputs can be adjusted using Band Pass filters consisting of Low-Pass and High-Pass filters. When editing Filter parameters the frequency band is indicated by the highlighted OUT or SUB in the top left corner of the screen. The High-Pass or Low-Pass filter being edited is indicated by the highlighted edge in the graphics area.

For each High Pass filter there are three parameters:

Frequency
                            Adjusts the frequency of the High Pass filter from OUT (below 20Hz) to 20KHz.

Type
                            Selects the filter type. Selections are BW 6,12,18,24 for Butterworth type filter with slope of 6, 12, 18 or 24 dB/Octave and LR12, 24 for Linkwitz-Riley type with slope of 12 or 24 dB/Octave.

Gain
                            Sets the gain of the selected output band. (-INFdB to +20dB)
                            For each Low-Pass filter there are two parameters:

Frequency
                            Adjusts the frequency of the Low Pass filter from 20Hz to OUT (greater than 20kHz).

Type
                            Selects the filter type. Selections are BW 6,12,18,24 for Butterworth type filter with slope of 6, 12, 18 or 24 dB/Octave and LR12, 24 for Linkwitz-Riley type with slope of 12 or 24 dB/Octave.
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• seppe30
                              • Dec 2007
                              • 248

werk nu met 4 w-bin kasten 2 mid kasten en 2 hoorn's in een andere kast

Comment

Working...