DBX drive rack pa

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

Hey,

Ik ben ook aan het uitkijken voor een extra processor om te plaatsen tussen men actieve speakers (mackie). Persoonlijk vind ik het jammer dat de driverack PX enkel compressor heeft op het gehele uitgangsignaal en niet per kanaal zoals bij de driverack PA, of zie ik dat fout? Wat ik ook heel jammer vind is dat er geen delay functie inzit bij de PX versie. Is toch wel handig als je eens 2 extra speakers nodig hebt in een langere ruimte.

Iemand ervaring met de driverack PA in combinatie met actieve speakers?

Reden van aankoop is om zowel controlle te hebben over de max output (clip lampjes op speakers zitten altijd achteraan hé :s) en de EQ en RTA functie.

Vriendelijke groeten karel

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by drummerke
      Hey,

Ik ben ook aan het uitkijken voor een extra processor om te plaatsen tussen men actieve speakers (mackie). Persoonlijk vind ik het jammer dat de driverack PX enkel compressor heeft op het gehele uitgangsignaal en niet per kanaal zoals bij de driverack PA, of zie ik dat fout? Wat ik ook heel jammer vind is dat er geen delay functie inzit bij de PX versie. Is toch wel handig als je eens 2 extra speakers nodig hebt in een langere ruimte.

Iemand ervaring met de driverack PA in combinatie met actieve speakers?

Reden van aankoop is om zowel controlle te hebben over de max output (clip lampjes op speakers zitten altijd achteraan hé :s) en de EQ en RTA functie.

Vriendelijke groeten karel
      De delayfunctie in de driverack pa is alleen bedoeld voor timealignment in je stack.
      De maximale delaytime van 10 mSec is niet genoeg voor een aparte delay in een zaal. (3,4 meter is wat weinig nietwaar...)
      Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

merci voor de info :-)
        kheb 2dehands driverack PX gekocht...ik laat men bevindingen met er tijd hier wel verschijnen

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Originally posted by drummerke
          merci voor de info :-)
          kheb 2dehands driverack PX gekocht...ik laat men bevindingen met er tijd hier wel verschijnen
          Zijn die er nu al als 2e hands?
          Wat gaat alles toch snel....

Comment

• drummerke
            • Oct 2006
            • 432

ja, maar zeldzaam. Was een oudere man die het te ingewikkeld vond. Ik heb geleerd effe snel online handleiding door te nemen voor je iets koopt. Vandaag trouwens al direct eens gebruikt. Ik vind het toch nog vrij eenvoudig in te stellen (ik ben wel vertrouwend met digitale mixer).

Comment

• Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

Originally posted by seppe30
              nee je hebt gelijk
              maar ij ons zeggen ze aldoende leer je
              en ik zou niet weten waar ik er meer kan over leren

maar sta altijd open voor raad
              Koop het boek van Bob Mcarthy en lees het en stel vragen maar kom met zinnige vragen aub.

Comment

• Airwave
                • Dec 2005
                • 71

driverack PA instellen

Hallo

Onlangs heb ik ook zo'n driverack PA van DBX gekocht. Ga mij vanavond eens amuseren met een en ander in te stellen, maar nu rijst bij mij de vraag: mag ik aan de frequentiebanden (hoog en laag) prutsen terwijl er muziek door mijn boxen klinkt? M.a.w. mag ik de flanksnelheid en de frequentiehoogte wijzigen terwijl er een signaal door de boxen gaat?

Ik heb dit eens gedaan met een Behringer CX 2310 x-over met als gevolg dat er een tweeter weg was. Stond ook duidelijk in de handleiding vermeld dat dat niet mocht, terwijl bij DBX daar niks over terug te vinden is. Vandaar mijn vraag.

mvg

Bart
                Airwave S&L
                Cause we are different...

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by Airwave
                  Hallo

Onlangs heb ik ook zo'n driverack PA van DBX gekocht. Ga mij vanavond eens amuseren met een en ander in te stellen, maar nu rijst bij mij de vraag: mag ik aan de frequentiebanden (hoog en laag) prutsen terwijl er muziek door mijn boxen klinkt? M.a.w. mag ik de flanksnelheid en de frequentiehoogte wijzigen terwijl er een signaal door de boxen gaat?
                  Met een analoge crossover kun je nog wel eens last krijgen van schakelploppen, wat misschien je tweeter gesloopt heeft. De DBX is digitaal, dus die heeft daar geen last van.

De Behringer Ultradrive mute gewoon je outputs als je een frequentieband verdraait of in/uitschakelt, en unmute als je klaar bent met draaien. Ik weet niet of de DBX dat ook doet, misschien kan een Driverack eigenaar je daar meer over vertellen.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by Stoney3K
                    Met een analoge crossover kun je nog wel eens last krijgen van schakelploppen, wat misschien je tweeter gesloopt heeft. De DBX is digitaal, dus die heeft daar geen last van.

De Behringer Ultradrive mute gewoon je outputs als je een frequentieband verdraait of in/uitschakelt, en unmute als je klaar bent met draaien. Ik weet niet of de DBX dat ook doet, misschien kan een Driverack eigenaar je daar meer over vertellen.
                    Bij de Driverack PA kun je alles "spelend" aanpassen, en je geluid blijft dan gewoon hoorbaar hoor! Al luisterend (of metend) kun je dus het effect van je wijzigingen beoordelen.

Paul

Comment

• Airwave
                      • Dec 2005
                      • 71

Bedankt voor de reacties! Ik had het reeds nagevraagd bij mijn leverancier, maar ik wou zekerheid, vandaar dat ik het hier nog even nagecheckt heb.

Test is trouwens vrij goed verlopen, leuk spulletje . Nu is het wachten op een full test tijdens het opstellen voor een fuif.

mvg

Bart
                      Airwave S&L

Comment

• Airwave
                        • Dec 2005
                        • 71

Weet er iemand van jullie of hem kan beveiligen tegen wijzigingen (bv door een toetsencombinatie of password)? Ik kan er helaas niks van terug vinden in de handleiding...

Alvast bedankt!
                        Airwave S&L

Comment

• Zero
                          • Oct 2005
                          • 42

je drpa staat uit en voordat je hem met de powerknop aanzet druk je de "wizard"-knop in en blijf je deze indrukken, zet de drpa nu aan met de powerknop en blijf de "wizard" knop inhouden totdat het menu tevoorschijn komt waar de de drpa kunt locken.

uit de handleiding :

[LEFT]System Lock Out[/LEFT]
                          [LEFT]• Press and hold <WIZARD> at power-up until one of the following messages appears:[/LEFT]
                          [LEFT]System Unlocked All user input will be accepted[/LEFT]
                          [LEFT]or[/LEFT]
                          [LEFT]System Locked No user input will be accepted[/LEFT]
                          [LEFT]• Rotating the <DATA> wheel to select either Lock, Unlock or Filter Unlocked the system.
                          • Pressing
                          <PREV PAGE> will unlock the system if it were locked or it will lock the system if it were unlocked.
                          • If you wish to leave the system locked with the exception of being able to clear the feedback filters, follow the same
                          procedure on power up and then rotate the
                          <DATA> wheel to select the feedback filter unlock feature.[/LEFT]
                          • Pressing any other button will abort the System Lockout sequence and the unit will reset normally

Comment

• TonBeljon
                            • Apr 2006
                            • 104

Ben in het bezit van een Electro Voice Aktief setje. 360 topjes en de 760 basjes. Is een apparaat als de dbx driverack iets voor mij om nog betere resultaten uit deze set te halen?

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by TonBeljon
                              Ben in het bezit van een Electro Voice Aktief setje. 360 topjes en de 760 basjes. Is een apparaat als de dbx driverack iets voor mij om nog betere resultaten uit deze set halen?
                              Bij een aktief setje zou ik je eerder een 31 bands EQ aanraden, daar kun je makkelijk klankcorrecties mee maken, een driverack heeft voor jouw toepassing niet zoveel zin. Daarvan zou je veel functies niet gebruiken en de bediening van een eq is sneller en simpeler.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DMiXed
                                • Jan 2008
                                • 370

Ben ook serieus aan het nadenken om een driverack PA aan te schaffen,
                                maar er wordt net gezegd, dat het bij actieve set's niet veel zin heeft.
                                Nu werk ik vaker met verschillende actieve sets (waaronder 2x SRM 350, 2x SRM 350+1x SRS 1500 maar ook een SoundProjects SP2 en SP3). Heb nu een behringer EQ (waar ik sowieso vanaf wil,want ik weet dat ik veel meer uit de setjes kan halen met een betere eq, de behringer vervormd nogal) maar was dus aan het denken over het driverack, omdat je hier verschillende presets voor verschillende sets kan opslaan, en dus niet altijd alles opnieuw hoeft in te regelen, ook op gebied van limiters etc.
                                redenen waarom wel of niet bij een van jullie? alvast bedankt!
                                Last edited by moderator; 16-09-09, 18:53. Reason: off topic verwijderd
                                Jeroen van Geffen

Comment

Working...