aggregaat - hoeveel vermogen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Als dit en 230V Boels aggregaat is: uitkijken!

Tijdje terug op een evenementje gestaan waar wij met onze geluidsset geacht werden vanaf zo'n ding te draaien. In theorie geen probleem, maar het prutsgeval leverde onbelast maar 180V, en dat werd 160V als ik wat inschakelde.

Gelukkig waren er ook wat 3 fase aggregaten (even gewisseld met een springkussen), die zijn vermoedelijk gestabiliseerd en leveren netjes 230V.
    Zorg dus dat je er zo eentje te pakken krijgt, anders draai je je set gewoon helemaal naar de kl*te.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

Ik had er eerst ook een, zonder 3 fase. Ik weet niet hoeveel volt hij precies gaf (ik had geen voltmeter bij), maar de ene gloeilamp sprong naar de ander. Het waren van die gekleurde 15 of 25 watt lampen.
      Ik heb er nu gelukkig weer 1 met 3 fase.

Ik weet niet of iemand het al gemeld heeft maar: stroom verbruikers over de 3 fases zo goed mogelijk verdelen.

Comment

• _afca
        • Feb 2010
        • 5

Originally posted by renevanh
        Als dit en 230V Boels aggregaat is: uitkijken!

Tijdje terug op een evenementje gestaan waar wij met onze geluidsset geacht werden vanaf zo'n ding te draaien. In theorie geen probleem, maar het prutsgeval leverde onbelast maar 180V, en dat werd 160V als ik wat inschakelde.

Gelukkig waren er ook wat 3 fase aggregaten (even gewisseld met een springkussen), die zijn vermoedelijk gestabiliseerd en leveren netjes 230V.
        Zorg dus dat je er zo eentje te pakken krijgt, anders draai je je set gewoon helemaal naar de kl*te.

tis n nieuwe honda heeft hooguit 10/20 uurtjes gelopen
        vandaag 3 straalkachels van 750 watt eraan gezet en 1 aan en uit gezet toerental en spanning veranderde wel iets maar niet bijzonder veel

Comment

• Knoppemontsje
          • Jan 2010
          • 5

Ik heb zelf een "load up lb.3000" deze doet iets van 2300 watt Continu.

Ik zelf draai hier soms met een geluidset op en dit gaat tot nu toe goed.
          Ik heb dan maximaal 2 bas per kant en 2 top per kant en dit draait op 2x een sr707 van c.audio. Versterkers doen iets van 2x800 watt p/s en zijn wel versterkers met gewikkelde voeding (zwaar in kg dus)

Ik heb hier wel een scheidings trafo tussen zodat agregaat wel altijd belasting ziet,en is tevens een bescheiden filter voor iets vlakkere spanning.

Ook heb hier wel een scoop aan gehangen maar je kunt toch heel duidelijk zien dat de spanning op deze agregaat verre van netjes is en het word er al niet mooier als je ook nog eens vermogen gaat trekken maar het gaat nog altijd wel goed.

Comment

• knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

Zijn er geen speciale kastjes voor dan die je er tussen kunt stoppen? Zodat deze bijv. een zekering er uit gooit als er een piekspanning of een te lage spanning optreed?

Een ageregraat waarbij het luchtfilter verstopt zit is ook altijd leuk:S

Comment

• Husss
              • Jul 2003
              • 220

Wanneer je een honda eu30i kunt vinden.(let op wel een originele) Deze werken met behulp van een inverter.
              dus onafhankelijk van motortoerental altijd 50Hz.
              Gebruik dit oa met carnaval en heb er allerlei belastingen aan gehangen en met de scoop nagemeten. Blijft altijd een mooie sinus van 50Hz. of je moet m natuurlijk te zwaar belasten. Dan gooit ie de inverter gewoon uit;-)

Voor geluid beter van die kleine 3 fase dingen afblijven, leveren per fase maar éénderde van het totale vermogen. En als je de sinus op de scope zet is het vaak eerder een zaagtand/ blokgolf.
              Zo'n ding is leuk voor electromotoren/draaistroom motoren, ongschikt voor electronica

Dan liever een atlas copco vanaf een 15kva, die blijven wel stabiel

Comment

• archive23
                • Mar 2010
                • 2

Hoi,

Ik heb echt heel weinig verstand van aggregaten, wat ik weet is dat het een 3KW geluidssysteem moet aansturen (excl. rand-apparatuur, maar dat is een ander verhaal) en het liefst zonder problemen.

Is dit anders wat voor mij?

Alvast bedankt!
                Last edited by archive23; 15-03-10, 22:54.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

zie ik dat goed? 4,2 KVA?
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

Originally posted by dj-wojcik
                    zie ik dat goed? 4,2 KVA?
                    Ja en?? Wat wil je zeggen??
                    4.2Kw = 4200 Watts
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

de vraag is of dit genoeg is voor 3kw en als hij/zij een beetje de moeite had genomen om het type plaatje te lezen en een beetje in telezen op het forum en dergelijke, dan had hij/zij toch wel enigsins kunnen opmaken of de aggregaat aan de eisen volden die hij er aan stelt

volgens mij zien we deze gebruiker, na dat hij zijn antwoord heeft gevonden, niet meer terug.
                      Last edited by dj-wojcik; 16-03-10, 15:50.
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Tja,
                        een geluidset van 3Kw (peak, cont, ampvermogen, opgenomen vermogen....)

Als er niet vanalles bijgeprikt wordt, en 3Kw staat voor speakervermogen, dan zou dit voldoende moeten zijn. (let wel op vorige posts, mbt schommelen van spanning!!)
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• tukker
                          • Feb 2010
                          • 19

Wat is globaal genomen de cos phi van een geluidset? En is deze stabiel, of veranderd dit bij verandering in de belasting?
                          Daarnaast verbaast het me dat men kennellijk wel eens is dat van een goedkope geluidset niet de zelfde kwaliteit kan worden verwacht als van een dure. Maar dat elke 1 fase generator kennelijk het zelfde is.
                          Een steinhell van amper 200 euro zou dus net zo een stabiele spanning afgeven als een honda van 700 euro of een hitachi van 1200 euro met alle de zelfde specivicaties en vermogen.Op de site van honda staan de toepassingen voor elke generator. Je kunt dan gewoon een generator kiezen die volgens hun voldoet. En ook wisselende belastingen heeft mijn honda altijd goed kunnen verwerken. En als je hem ook nog eens 1 keer per jaar door een erkende service station laat nakijken lijkt me een 1 fase generator van een goed merk met ruwweg 30% overcapaciteit geen enkel probleem voor een geluidset.
                          citronic 2 keer 500 rms versterker
                          citronic 2 keer 250 rms boxen
                          visaton 2 keer subwoofer 200 rms

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by tukker
                            Wat is globaal genomen de cos phi van een geluidset? En is deze stabiel, of veranderd dit bij verandering in de belasting?
                            Daarnaast verbaast het me dat men kennellijk wel eens is dat van een goedkope geluidset niet de zelfde kwaliteit kan worden verwacht als van een dure. Maar dat elke 1 fase generator kennelijk het zelfde is.
                            Een steinhell van amper 200 euro zou dus net zo een stabiele spanning afgeven als een honda van 700 euro of een hitachi van 1200 euro met alle de zelfde specivicaties en vermogen.Op de site van honda staan de toepassingen voor elke generator. Je kunt dan gewoon een generator kiezen die volgens hun voldoet. En ook wisselende belastingen heeft mijn honda altijd goed kunnen verwerken. En als je hem ook nog eens 1 keer per jaar door een erkende service station laat nakijken lijkt me een 1 fase generator van een goed merk met ruwweg 30% overcapaciteit geen enkel probleem voor een geluidset.
                            Ik neem aan dat je de COS Phi van een aggregaat bedoelt? of zit ik nou mis

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

Originally posted by dj-wojcik
                              Ik neem aan dat je de COS Phi van een aggregaat bedoelt? of zit ik nou mis
                              Nu zit jij goed mis. Even weer in de boeken zou ik zeggen.
                              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Originally posted by jans
                                Nu zit jij goed mis. Even weer in de boeken zou ik zeggen.
                                Aha..... Ik heb het al geschoten :d

Comment

Working...