mengpaneel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stephan12345
    • Aug 2008
    • 99

mengpaneel?

wat is nou een goed mengpaneel voor mij?

ik wil er fijn en goed mee kunnen draaien, dus dj mengpaneel.
    maar ook als het moet mensen kunnen laten praten of iets uitversterken.
    ik wil een kruising meer tussen een pa en dj mengpaneel.
    minimum 4 line ingangen
    minimum 2 mic ingangen.

ik was aan het denken aan een Behringer XENYX 1622 FX

en mijn prijsklassen licht rond die koers
    Last edited by stephan12345; 19-08-08, 10:33.
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

Originally posted by stephan12345
    wat is nou een goed mengpaneel voor mij?

maar ook als het moet mensen kunnen laten praten of iets uitversterken.

ik was aan het denken aan een Behringer XENYX 1622 FX

en mijn prijsklassen licht rond die koers
    "wat zou een goede auto zijn voor mij?
    ik wil ermee kunnen rijden, zowel in de stad als op het platteland..."
    wel... als jij op die vraag kan antwoorden, dan antwoord ik op de jouwe

no offense hé, maar met zo weinig info weet niemand raad met de vraag!
    vertel ons eens volgende dingen:
    * minimum aantal ingangen voor cd-spelers, platendraaiers, ...
    * minimum aantal microfooningangen (apart te gebruiken of mag hier ook een cdspeler in combi staan?)
    * effecten?
    * meer PA-gericht of meer disco-gericht? want die behringer die je laat zien draait volgens mij totaal niet lekker... is meer een PA tafel
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

wat moet toch iedere beginner met die Behringer XENYX 1622 FX...??

zo fijn is tie dus ook weer niet... voor die prijsklasse haal ik toch liever iets anders uit
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Die behringer zou ik niet nemen .
        Je kan beter kijken naar een soundcraft EFX of MFX , zijn ietsjes duurder maar ook degelijker.
        Afhankelijk van het aantal kanalen die je nodig hebt kun je nog kiezen.

Soundcraft
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Ja maar deze Soundcrafts gebruik je toch niet om mee te gaan draaien?
          Daar bestaat de Urei serie of de oude getrouwe D-Mix 500 voor?
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

De perfecte mixer is gewoon de Dateq LPM 7.3, er kunnen veel microfoons op of veel cd-speler & platen spelers. Ligt wel iets boven je budget.

De Behringer DX-1000, wel 2e hands, ligt in je budget, en ook gewoon goed!

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by laserguy
              Ja maar deze Soundcrafts gebruik je toch niet om mee te gaan draaien?
              Daar bestaat de Urei serie of de oude getrouwe D-Mix 500 voor?
              Ja en waarom niet ?
              Ik speel live en af en toe draai ik op een dynacord cms 1000, gaat prima
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Nou ik zie je er toch geen wilde dingen mee doen hoor... die knoppen zitten veel te dicht op elkaar voor DJ's met snel handwerk.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• stephan12345
                  • Aug 2008
                  • 99

Nou ik zie je er toch geen wilde dingen mee doen hoor... die knoppen zitten veel te dicht op elkaar voor DJ's met snel handwerk.
                  wat voor iets raad je me aan dan?

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Alleszins geen P.A.-tafel. Elke tafel is ontworpen voor een bepaald gebruik. Het gebruik voor andere doeleinden is ten eerste niet echt professioneel en ten tweede werkt het ook meestal minder handig (kijk bijvoorbeeld naar een gewone DJ-tafel of eentje voor mensen die zich bezighouden met turntableism daar zit ook verschil in).
                    Ik sluit mij aan bij jaksev: hij doet je een hele dure oplossing (Dateq) die dan ook supergoed is en ook een betaalbare oplossing zoals die Behringer DX-1000.
                    Ik denk bijvoorbeeld ook aan de BEAT6 van JB (de nieuwe versie met USB werd volledig herwerkt: klank is verbeterd en de schuiven zijn voor deze prijsklasse bovenmatig degelijk), de Q-SPAND van American Audio, .... Bij een budget van rond de 500 Euro kun je dan bij SYNQ terecht alsook enkele modellen van DAP, ietsje daarboven heb je nog ESO en dan zitten we in de buurt van Rodec en dan Datec... m.a.w. keuze genoeg!
                    Maar als jouw budget ongeveer 300 Euro is: de JB Beat 6 USB of de Q-SPAND van American Audio.
                    Nog lager: HQ Power maar dan boet je wel aan kwaliteit in... kwaliteit kost namelijk altijd iets...

Comment

• stephan12345
                      • Aug 2008
                      • 99

Alleszins geen P.A.-tafel. Elke tafel is ontworpen voor een bepaald gebruik. Het gebruik voor andere doeleinden is ten eerste niet echt professioneel en ten tweede werkt het ook meestal minder handig (kijk bijvoorbeeld naar een gewone DJ-tafel of eentje voor mensen die zich bezighouden met turntableism daar zit ook verschil in).
                      Ik sluit mij aan bij jaksev: hij doet je een hele dure oplossing (Dateq) die dan ook supergoed is en ook een betaalbare oplossing zoals die Behringer DX-1000.
                      Ik denk bijvoorbeeld ook aan de BEAT6 van JB (de nieuwe versie met USB werd volledig herwerkt: klank is verbeterd en de schuiven zijn voor deze prijsklasse bovenmatig degelijk), de Q-SPAND van American Audio, .... Bij een budget van rond de 500 Euro kun je dan bij SYNQ terecht alsook enkele modellen van DAP, ietsje daarboven heb je nog ESO en dan zitten we in de buurt van Rodec en dan Datec... m.a.w. keuze genoeg!
                      Maar als jouw budget ongeveer 300 Euro is: de JB Beat 6 USB of de Q-SPAND van American Audio.
                      Nog lager: HQ Power maar dan boet je wel aan kwaliteit in... kwaliteit kost namelijk altijd iets...
                      oke, bedankt voor je informatie maar ik zoek eigenlijk meer een Dateq LPM 7.3 maar dan goedkoper.
                      op die dateq kan ik ook meerdere micro's. op aansluiten en omdat ik een drive in heb is dat ooit wel fijner.
                      maar toch bedankt!

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

kwaliteit kost namelijk altijd iets...
                        En een LPM7.3 is... kwaliteit... dus.... kost iets .
                        Als je iets met zoveel microfoons zoekt heb ik enkel een HQ Power in gedachten (Promix902) maar dat is very very low budget en je weet het ondertussen al:
                        kwaliteit kost namelijk altijd iets...

Comment

• stephan12345
                          • Aug 2008
                          • 99

En een LPM7.3 is... kwaliteit... dus.... kost iets .
                          Als je iets met zoveel microfoons zoekt heb ik enkel een HQ Power in gedachten (Promix902) maar dat is very very low budget en je weet het ondertussen al:
                          ik weet het maar, maar een 15 jarige heeft niet zomaar veel geld. dus moet ik een midde stap nemen van dat budget.

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

Originally posted by stephan12345
                            ik weet het maar, maar een 15 jarige heeft niet zomaar veel geld. dus moet ik een midde stap nemen van dat budget.
                            Andere optie is een aantal wensen laten varen, een zo goedkoop mogelijke mixer kopen waar je net mee kunt wat je absoluut nodig hebt, daarmee geld verdienen en daarvan een mixer kopen die wel kan wat je er in de toekomst mee wil én die van een fatsoenlijke kwaliteit is.
                            De eerste gooi je op marktplaats (of je gooit hem in de hoek voor als je een keer een 2e nodig hebt dan wel als reserve).

De meeste mensen die ik ken hebben het op deze manier gedaan.
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Discussie uiteraard met belangstelling gevolgt en ik heb nog een advies wat ik nog niet voorbij heb zien komen, maar waar een groot aantal klanten inmiddels wel heel erg tevreden over is.
                              JB Systems MM-10 Stage Mixer 6 mono & 2 stereo channels - J&H Licht en Geluid

Uiteraard is het geen Dateq kwaliteit, maar het is ook geen Dateq prijs.

In het kader van: instap model, doorgroeien en kunnen kopen wat je wel heel graag wel....een tip die ik je niet wilde onthouden.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...