mengpaneel?
Collapse
X
-
-
ik heb er nou al een een skytec 250 4 line 1 mic xlr 1 mic jack maar kan ik geen toonregeling mee doen en aangezien mijn equalizer ook niet de beste is.Andere optie is een aantal wensen laten varen, een zo goedkoop mogelijke mixer kopen waar je net mee kunt wat je absoluut nodig hebt, daarmee geld verdienen en daarvan een mixer kopen die wel kan wat je er in de toekomst mee wil én die van een fatsoenlijke kwaliteit is.
De eerste gooi je op marktplaats (of je gooit hem in de hoek voor als je een keer een 2e nodig hebt dan wel als reserve).
De meeste mensen die ik ken hebben het op deze manier gedaan.Comment
-
Ik denk dat jij heel erg blij gaat worden met een Pioneer DJM-500 of 600, al dan niet 2e hands, mits 'ie niet helemaal is afgeragd.
Pioneer heeft zich al jaren bewezen als een degelijk merk. Als je er met drive-in gebruik normaal mee om gaat, zal deze heel lang mee gaan (lees: anders dan wat verwilderde house-DJ's die je soms in discotheken aantreft op hun eerste 'gig'). Mocht je meer mic's aan willen sluiten, dan huur je een klein PA-mixertje in voor één avond (bereken je uiteraard door naar de klant).
(En vooral oppassen voor jan-en-alleman die zegt dat de mixer voor de verkoop een revisie heeft gehad, regelmatig bedoelen ze dan dat de buitenkant stofvrij is gemaakt met een kwast.)Last edited by jurjen_barel; 21-08-08, 16:37.Comment
-
Ik denk dat jij heel erg blij gaat worden met een Pioneer DJM-500 of 600, al dan niet 2e hands, mits 'ie niet helemaal is afgeragd.
Pioneer heeft zich al jaren bewezen als een degelijk merk. Als je er met drive-in gebruik normaal mee om gaat, zal deze heel lang mee gaan (lees: anders dan wat verwilderde house-DJ's die je soms in discotheken aantreft op hun eerste 'gig'). Mocht je meer mic's aan willen sluiten, dan huur je een klein PA-mixertje in voor één avond (bereken je uiteraard door naar de klant).
(En vooral oppassen voor jan-en-alleman die zegt dat de mixer voor de verkoop een revisie heeft gehad, regelmatig bedoelen ze dan dat de buitenkant stofvrij is gemaakt met een kwast.)
bedankt voor je tip.
ik koop gewoon eentje waar ik fijn mee kan draaien en als ze meer micro's willen zal ik een pa mixer moeten huren op hun kasten.Comment
-
heb vandaag toch maar de behringer djx 700 gehaald.
alleen weet iemand hoe je die fade uit kan schakelen?
b.v.d.
stephanComment
-
Last edited by dj-wojcik; 28-09-08, 23:00.[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-
Comment
-
First make it work, then make it look pretty!Comment
-
volgens mij snap je het niet echt. ik zal het nog maar eens uitleggen. crossfader (dat schuifje dat net anders om zit dan die andere 4) kun je instellen tussen welke twee kanalen je fade door de draaiknoppen op de juiste stand te zetten...de knoppen van jou kun je geloof ik allebij op 1,2,3,4 zetten. als je nou deze twee knoppen allebij op een het zelfde kanaal zet, dus bv allebij op 2, dan maakt het niet uit hoe je fader staat. en zo kun je gewoon gebruik maken van alle vier de kanalen dmv de schuifjes
uitschakelen?... gebruik je hem niet?... zet dan je draaiknoppen beide op 1 ofzo...als dat is wat je bedoeld...
sjnappie?..[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
[CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]Comment
-
zo doe ik het nu ook, maar er is dus geen andere manier?volgens mij snap je het niet echt. ik zal het nog maar eens uitleggen. crossfader (dat schuifje dat net anders om zit dan die andere 4) kun je instellen tussen welke twee kanalen je fade door de draaiknoppen op de juiste stand te zetten...de knoppen van jou kun je geloof ik allebij op 1,2,3,4 zetten. als je nou deze twee knoppen allebij op een het zelfde kanaal zet, dus bv allebij op 2, dan maakt het niet uit hoe je fader staat. en zo kun je gewoon gebruik maken van alle vier de kanalen dmv de schuifjes
sjnappie?..Comment
-
jah die is er wel
verder zou ik het niet weten. Je zou nog evt de hele crossfader unit er uit kunnen halen, maar dat is niet echt gezond om met een gapent gat in je mixer te gaan slepen.[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
-
Die truc heb ik al bij veel mixers met succes toegepast, want ik wil nog wel eens "per ongeluk" de crossfader verschuiven met alle gevolgen van dien. Draai je crossfader curve-knop helemaal rechtsom, en dan de fader in het midden met wat Gaffa vastzetten. Geen last meer van geluidsdips...First make it work, then make it look pretty!Comment
-
ja klop.. heb het zelf ook een aantal keren gedaan. Zelf gebruik ik de crossfader ook niet. Maar ik zet gewoon de standen op een en het zelfde kanaal en dan hoef ik er niet op te letten hoe hij staat..Die truc heb ik al bij veel mixers met succes toegepast, want ik wil nog wel eens "per ongeluk" de crossfader verschuiven met alle gevolgen van dien. Draai je crossfader curve-knop helemaal rechtsom, en dan de fader in het midden met wat Gaffa vastzetten. Geen last meer van geluidsdips...[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
-
Voor prive feestjes en beetje thuis pielen heb ik een aantal jaren met veel plezier gebruik gemaakt van een Dateq XTC.
Standaard zijn die dingen ook voorzien van zo'n rukfader...sorry, crossfader.
Door een technische collega, Mathijs..nogmaals dank
heb ik deze fader netjes los laten maken aan de binnenkant.
Mixertje is inmiddels verkocht, eerst weer even netjes in de juiste staat herstel natuurlijk.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
dat is natuurlijk ook een oplossing, maar misschien niet zo handig als de manier waarop ik beschreef, dat bespaart je weer de moeite om dat ding helemaal los te makenVoor prive feestjes en beetje thuis pielen heb ik een aantal jaren met veel plezier gebruik gemaakt van een Dateq XTC.
Standaard zijn die dingen ook voorzien van zo'n rukfader...sorry, crossfader.
Door een technische collega, Mathijs..nogmaals dank
heb ik deze fader netjes los laten maken aan de binnenkant.
Mixertje is inmiddels verkocht, eerst weer even netjes in de juiste staat herstel natuurlijk.[CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]

Comment