2 vragen over mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

Originally posted by degrotepeter
    kan een van deze niet?
    Ik zou het niet weten, lijkt mij van niet.

Maar heb geen idee op welke uitgangen je nu iets wilt aansluiten.
    Account niet meer actief.

Comment

• degrotepeter
      • Apr 2008
      • 58

Originally posted by J.S. Coolen
      Ik zou het niet weten, lijkt mij van niet.

Maar heb geen idee op welke uitgangen je nu iets wilt aansluiten.
      nou, gewoon alles op de line, maar ik vraag me af of ik wel zon di box nodig heb want als ik hem rechtstreeks in de versterker plug en de gitaarversterker op een laag volume houd dan heb ik wel perfect geluid, dus ik begrijp niet waarom ik zo'n ding nodig heb.
      [CENTER]music is my life...
      [/CENTER]
      [CENTER]even after...
      [/CENTER]

Comment

• degrotepeter
        • Apr 2008
        • 58

Originally posted by dj-wojcik
        sorry ik vind het een beetje raar dat je hiervoor een behringer vmx 200 gaat gebruiken. Ik zelf heb ook nog een behringer vmx 1000. Maar deze is vere van handig om instrumenten te doen. Ik zou rustig aan door sparen en iets betere kiezen.

natuurlijk heb je altijd manier om dat allemaal op een vmx 200. Maar of dit zo fijn is weet ik niet. Ik heb eens een vriend van me ook eens geprobeert om een electrische acoustische gitaar op mijn MIC aansluiting te doen. maar je hebt dan zo beperkte mogelijk heden om deze goed af te stellen. k gebruik nu een Tapco 260fx om gitaartjes en keyboardjes te doen...

maar dat is mijn mening....

mvg Robin
        Ik heb maar 2 instrumenten die ik wil aansluiten, en ik wil de elektrische gitaar aansluiten, niet de akoustische, het gaat me ook niet echt om de functies, het gaat mij er op dat ik bijde instrumenten versterkt heb, en het volume ten opzichte van elkaar kan regelen, daarvoor zijn die sliders dan.
        De rest (cross fader, bpm-counter) etc. gebruik ik er toch niet voor.

Wel voor plaatjes aan elkaar draaien etc. Daarom zou ik ook het liefst zo'n mengpaneeltje willen hebben.

Peter
        [/CENTER]
        [CENTER]even after...
        [/CENTER]

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Joehoe!
          Lees je ook de reacties die worden geplaatst of probeer je alleen maar de door jezelf bedachte manier van aansluiten te realiseren?

1. Zonder DI: kansloos op een Mic aansluiting....of je gitaarversterker moet een line out hebben ( lees je manual!)

2. Die dj mixer: wil je geen instrumenten mee gaan uitversterken.

3. Denk nog ff heel goed na voordat je weer een manier van aansluiten zelf verzint, de reden dat het gaat zoals het gaat heeft met een halgve eeuw popmuziek en innovatie van aansluiten te maken.

Of zou het heel toevallig zijn dat iedereen die een betrouwbare manier van aansluiten wil, dit op dezelfde manier doet?!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

en ik wil de elektrische gitaar aansluiten, niet de akoustische,
            blijft het zelfde. want het was een ELECTRISCHE acoustische gitaar (lezen heet dat) Dit is qua aansluiten e.d. het zelfde als een electrische maar dan met de suprieure klank van een acoustische,... snappie?

misschien dat je toch beter 2 verschillende mixers kunt kopen

Als ik zo kijk naar je budget. wil je ongeveer rond de 100 euro al klaar zijn.

als je nou voor je instrumenten een kompakte en kleine PA/live mixer gebruikt. Zoals tapco en behringer zijn kleintjes heeft. hier onder een voorbeeld, dit is de kleinere versie van de tapco die ik heb. ben er zelf zeer tevreden mee :

tapco mix 100

en voor het mix werk een JB systems MX 100

dan heb je allebij de functie's en het is voor ongeveer het zelfde geld.

wel zou ik toch gaan voor een DI box als je die nog niet hebt.
            Last edited by dj-wojcik; 03-08-08, 18:18.
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

Ik vindt die tapco wel een hele aparte aanbeveling een zeer beperkte toonregeling, alleen draaiknoppen (geen schuiven), geen gebalanceerde uitgangen.

Dan zou ik toch maar eens kijken naar behringer, vooral als kwaliteit geen vereiste is.

Die JB systems lijkt erg op de behringer inderdaad. Geen idee wat precies het verschil is, ben niet zo thuis in kleinere budget dj tafels.

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Ik vindt die tapco wel een hele aparte aanbeveling een zeer beperkte toonregeling, alleen draaiknoppen (geen schuiven), geen gebalanceerde uitgangen.

Dan zou ik toch maar eens kijken naar behringer, vooral als kwaliteit geen vereiste is.

Die JB systems lijkt erg op de behringer inderdaad. Geen idee wat precies het verschil is, ben niet zo thuis in kleinere budget dj tafels.

ow ik zie het... nee klopt zitten indd geen schuifjes op... maar ik weet dat dat alleen maar bij de nieue modellen zijn. De oudere versie hier van heft dat wel... maar er zijn natuurlijk wel genoeg andere voorbeelden te noemen eh

ik had dit alleen ff snel aangehaalt omdat er genoeg budget mixers zijn. en ik zou (ook al zou ik niet willen uit geven) toch fftjes door sparen.. dat je toch 2 budget mixers hebt van ieder rond de 100.... als je indd niet zo naar de kwali kijkt.
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• degrotepeter
                  • Apr 2008
                  • 58

Originally posted by dj-wojcik
                  blijft het zelfde. want het was een ELECTRISCHE acoustische gitaar (lezen heet dat) Dit is qua aansluiten e.d. het zelfde als een electrische maar dan met de suprieure klank van een acoustische,... snappie?

misschien dat je toch beter 2 verschillende mixers kunt kopen

Als ik zo kijk naar je budget. wil je ongeveer rond de 100 euro al klaar zijn.

als je nou voor je instrumenten een kompakte en kleine PA/live mixer gebruikt. Zoals tapco en behringer zijn kleintjes heeft. hier onder een voorbeeld, dit is de kleinere versie van de tapco die ik heb. ben er zelf zeer tevreden mee :

tapco mix 100

en voor het mix werk een JB systems MX 100

dan heb je allebij de functie's en het is voor ongeveer het zelfde geld.

wel zou ik toch gaan voor een DI box als je die nog niet hebt.
                  een akoustische gitaar is niet hetzelfde als een elektrische he

Een elektrische gaat eerst nog door de gitaarversterker heen, waardoor je misschien ook nog vervorming krijgt.

Maar iedereen zegt dat het niet kan en dat begrijp ik gewoon niet, ik kan namelijk me gitaar wel aansluiten op mijn versterker dat doe ik nu dus zo:

heb eerst in de koptelefoon van mijn gitaarversterker een 6.3mm plug naar een 3.5mm plug, daar zit een 3.5 naar 3.5 kabel aan, die gaat weer naar een kabeltje (waar ik de naam ff niet van weet) die uitmond in een rood, wit tulpstekkertje en die zit dus in mijn versterker. En als ik de gitaarversterker zacht heb staan heb ik perfect geluid uit de boxjes van mijn versterker.

Dus ik snap niet waarom het niet zou kunnen via een mengpaneeltje.
                  [/CENTER]
                  [CENTER]even after...
                  [/CENTER]

Comment

• J.S. Coolen
                    • May 2008
                    • 254

Als je wilt kun je nog wel meer magische manieren bedenken om hem aan te sluiten, maar je wilt toch een goede manier?

Dat kan niet zo.

Een semische en electrice gitaar is wel hetzelfde beide geven geluid als je ze "aanslaat". Alleen bij een semi zorgt de klankkast dat het harder klinkt. De mic in de klankkast doet precies hetzelfde als het element op je gitaar.

Het koptelefoonsignaal is zoals je zelf aangeeft veel te hard waardoor je het geluid niet harder kan zetten. En juist dat is de het probleem.

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Als je én plaatjes wil draaien én ook instrumenten wil uitversterken zou ik eerder (igv Behringer) kijken naar de kleinere XENYX serie van Behringer. De meeste daarvan hebben 4 stereo inputs (en 2-4 mic). Weliswaar met draaiknoppen maar als je niet wil beatmixen kun je daar in principe ook plaatjes mee draaien.

Een het-kan-allebei mixer is er helaas niet. Wil je het beste van beide, dan moet je denk ik toch wat meer geld uitgeven en bijvoorbeeld zowel een Xenyx 1202(FX) en een VMX200 of VMX300 aanschaffen. Ik kan overigens voor beginners de VMX300 prima aanbevelen, die is niet al te duur en je krijgt wel een extra schuif die je bijvoorbeeld voor een laptop kan gebruiken. De bouwkwaliteit van de VMX200/300 valt overigens prima te doen voor een Behringer, die van mij heb ik nu al 3 jaar en nog geen enkel probleem mee.
                      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• degrotepeter
                        • Apr 2008
                        • 58

Als je wilt kun je nog wel meer magische manieren bedenken om hem aan te sluiten, maar je wilt toch een goede manier?

Dat kan niet zo.

Een semische en electrice gitaar is wel hetzelfde beide geven geluid als je ze "aanslaat". Alleen bij een semi zorgt de klankkast dat het harder klinkt. De mic in de klankkast doet precies hetzelfde als het element op je gitaar.

Het koptelefoonsignaal is zoals je zelf aangeeft veel te hard waardoor je het geluid niet harder kan zetten. En juist dat is de het probleem.
                        Je begrijpt me een klein beetje verkeerd geloof ik, ik moet het geluid op de gitaarversterker heel zacht zetten anders gaat mijn gewone versterker kraken, maar ik kan nog wel een heel hard geluid eruit halen.
                        [/CENTER]
                        [CENTER]even after...
                        [/CENTER]

Comment

• degrotepeter
                          • Apr 2008
                          • 58

Originally posted by Stoney3K
                          Als je én plaatjes wil draaien én ook instrumenten wil uitversterken zou ik eerder (igv Behringer) kijken naar de kleinere XENYX serie van Behringer. De meeste daarvan hebben 4 stereo inputs (en 2-4 mic). Weliswaar met draaiknoppen maar als je niet wil beatmixen kun je daar in principe ook plaatjes mee draaien.

Een het-kan-allebei mixer is er helaas niet. Wil je het beste van beide, dan moet je denk ik toch wat meer geld uitgeven en bijvoorbeeld zowel een Xenyx 1202(FX) en een VMX200 of VMX300 aanschaffen. Ik kan overigens voor beginners de VMX300 prima aanbevelen, die is niet al te duur en je krijgt wel een extra schuif die je bijvoorbeeld voor een laptop kan gebruiken. De bouwkwaliteit van de VMX200/300 valt overigens prima te doen voor een Behringer, die van mij heb ik nu al 3 jaar en nog geen enkel probleem mee.
                          XENYX 502 Mixer, Xenyx Preamps - Kleinmixer

deze dus bijvoorbeeld?
                          Ik weet niet precies hoe dit allemaal in mekaarsteekt:
                          Maar als het goed is kan ik dus de gitaar op de microfoonaansluiting doen, en dan het keyboardje op de input waar die tulpstekkerstjes inmoeten.

Of moet ik toch een serietje groter gaan?
                          [/CENTER]
                          [CENTER]even after...
                          [/CENTER]

Comment

• J.S. Coolen
                            • May 2008
                            • 254

Sorry, ik geef het op.

Ik denk dat het verstandig is om eerst eens goed te gaan lezen hoe alles werkt en wat de mogelijkheden zijn. Volgens mij staat er wel het een en ander op dit forum geschreven.

Als tip: zoek iets met schuiven en niet met draaiknoppen.

Comment

• gaffer
                              • Nov 2004
                              • 118

Ik geloof dat het beste advies nog niet gegeven is:
                              Zoek een muziekwinkel waar ze en apparatuur hebben en wat instrumenten,leg daar je vraag neer,zorg dat je een redelijk budget(tussen de 400 en 600 euro) hebt en dan kunnen ze je in de winkel precies laten zien hoe je dingen kan aansluiten.
                              Maar met 1 ding ben ik het eens,wat je nu wil kan niet!
                              Succes ermee!

Groeten gaffer.

Comment

Working...