MB Audio systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chris de Heer
    • Mar 2008
    • 3

MB audio

Erg bijzondere reacties over de speakers van MB audio! Ik heb ze nu zelf op meerdere locaties gehoord tijdens grotere concerten. Bijvoorbeeld Ahoy en de Veluwehal in Barneveld.
    Ik ben echt een zeikert qua klank en vooral spreiding door de zaal heen maar ik denk dat straks al mijn Nexo's ingeruild gaan worden voor MB's! Dit zijn echt speakers die in de category Meyer CQ 1 en 2 vallen waarbij je dan gelijk een compleet pakket van frontfills en monitors erbij krijgt. Vooral de subs zijn erg leuk. Alles is natuurlijk actief dus je hebt wel een processor nodig en de kennis om meerdere zone's in te stellen.

Vooral met het optreden van Don Moen in de Veluwehal met 5000 man had ik dus Linearray verwacht maar er hingen gewoon drie MB 15 per kant en een 8 tal MB 18's op de grond. Een paar MB 10's als frontfills en de hele zaal, tot achterin toe, was prima bedient. Op het balkonnetje heb ik nog 105 DB gemeten en tijdens de soundcheck 115 db. Meer dan genoeg power dus.

Ga vooral eens luisteren bij Hof of ergens anders voordat je gaat zitten zeuren over iets wat je waarschijnlijk helemaal niet gehoord hebt!!

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

@ iGiCowboy

ik heb met die floor monitors van MB gewerkt tijdens rock e.d. die monitors haden een meer dan goed geluid en ook goed hard.

op dat evenement waar ik was hadden we verder 2 18"subs en 4 12"tops, ik kan iedereen vertellen dat dit geluid meer dan goed was. want later op de avond was er ook nog een optreden van de "party squad" zij hadden van een fries verhuurbedrijf hun geluids instalatie (zelfde als Tiesto).
      dit was in de ze zaal echt niet om aan te horen, ik had ze liever over de MB instalatie gehad. maar dat wouden zij niet, en je moet ze ook niet tegen spreken. maar to the point, je kunt zeggen over MB wat je wilt maar het hoort absoluut bij de top.

mvg.

ps. het MB spul kwam van HOF.
      Last edited by laptop; 04-02-09, 16:26.

Comment

• ASV
        • Jun 2009
        • 1

MB audiosystems

[QUOTE=geenstijl21;483429]Hof is wel ver rijden naar het hoge noorden. Nogmaals de prijs/kwaliteit is redelijk.....Over smaak valt heerlijk te twisten.

Art Sound & Vision (Leeuwarden) is Pro Dealer van MB. Zij doen advies, verkoop & verhuur van Pro Audio en geven onder andere in samenwerking met MB ook demonstraties van dit merk. In overleg met hen kan je het "verre" rijden ook laten beperken natuurlijk. Bij huren kan overigens ook via Art Sound & Vision geregeld worden.

MB audiosystems heeft een mix van Meyer Sound, EAW en D&B willen maken in één concept. En dit is zeker meer dan geslaagd wat mij betreft!

Over smaak valt inderdaad heerlijk te twisten, echter wanneer je kritisch luistert, zal je al snel merken dat men bij MB een waanzinnig goed product op de markt heeft gebracht wat mijns inziens nu al concurrent is t.o.v. genoemde merken.

Discussiëren over specs, dps, prestatie of klank vanaf een A4tje is leuk. Het is echter voor de geïnteresseerden veel interessanter als je discussieert uit praktijk ervaring. Je moet dit soort systemen - net als Meyer, EAW of D&B - horen, zien en beleven. Volgens mij heb je dan ook pas voldoende indruk om een mening te vormen over MB audiosystems.

Het zal mij niets verbazen dat zelfs de sceptici op dit forum hun mening over MB direct rectificeren!

Als je dan uiteindelijk ook nog kijkt naar prijs/kwaliteit verhoudingen, dan zie je dat het laatste € puzzelstukje het gehele plaatje compleet maakt. De prijs/kwaliteit verhouding is namelijk t.a.v. overige gerenommeerde merken/systemen van dit kaliber meer dan redelijk.

Meer dan genoeg reden om beter kennis te maken met MB wat mij betreft!

Ruthger Bakker
        Art Records | Art Sound & Vision
        Ruthger Bakker

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

[QUOTE=ASV;509052]
          Originally posted by geenstijl21
          Hof is wel ver rijden naar het hoge noorden. Nogmaals de prijs/kwaliteit is redelijk.....Over smaak valt heerlijk te twisten.

Art Sound & Vision (Leeuwarden) is Pro Dealer van MB. Zij doen advies, verkoop & verhuur van Pro Audio en geven onder andere in samenwerking met MB ook demonstraties van dit merk. In overleg met hen kan je het "verre" rijden ook laten beperken natuurlijk. Bij huren kan overigens ook via Art Sound & Vision geregeld worden.

MB audiosystems heeft een mix van Meyer Sound, EAW en D&B willen maken in één concept. En dit is zeker meer dan geslaagd wat mij betreft!

Over smaak valt inderdaad heerlijk te twisten, echter wanneer je kritisch luistert, zal je al snel merken dat men bij MB een waanzinnig goed product op de markt heeft gebracht wat mijns inziens nu al concurrent is t.o.v. genoemde merken.

Discussiëren over specs, dps, prestatie of klank vanaf een A4tje is leuk. Het is echter voor de geïnteresseerden veel interessanter als je discussieert uit praktijk ervaring. Je moet dit soort systemen - net als Meyer, EAW of D&B - horen, zien en beleven. Volgens mij heb je dan ook pas voldoende indruk om een mening te vormen over MB audiosystems.

Het zal mij niets verbazen dat zelfs de sceptici op dit forum hun mening over MB direct rectificeren!

Als je dan uiteindelijk ook nog kijkt naar prijs/kwaliteit verhoudingen, dan zie je dat het laatste € puzzelstukje het gehele plaatje compleet maakt. De prijs/kwaliteit verhouding is namelijk t.a.v. overige gerenommeerde merken/systemen van dit kaliber meer dan redelijk.

Meer dan genoeg reden om beter kennis te maken met MB wat mij betreft!

Ruthger Bakker
          Heb wel wat puntjes:

1. Erg goedkoop om via dit forum reclame te maken, een goed product verkoopt zichzelf ( het laatste puzzelstukje, horen zien en beleven.... heeft er iemand een emmertje.)

2. MB wordt in verband gebracht met Meyer, EAW en D&B (Mijn broek zakt er werkelijk vanaf)

3. Dus als je niet kritisch luistert is het rommel.....

De SUB's zijn prima, voor de rest vind ik MB een matige middenklasse die zeker niet in de buurt van Meyer, EAW of D&B komt.... en jah ik heb de kastjes meerdere malen gehoord!
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Husss
            • Jul 2003
            • 220

Originally posted by Chris de Heer
            Erg bijzondere reacties over de speakers van MB audio! Ik heb ze nu zelf op meerdere locaties gehoord tijdens grotere concerten. Bijvoorbeeld Ahoy en de Veluwehal in Barneveld.
            Ik ben echt een zeikert qua klank en vooral spreiding door de zaal heen maar ik denk dat straks al mijn Nexo's ingeruild gaan worden voor MB's! Dit zijn echt speakers die in de category Meyer CQ 1 en 2 vallen waarbij je dan gelijk een compleet pakket van frontfills en monitors erbij krijgt. Vooral de subs zijn erg leuk. Alles is natuurlijk actief dus je hebt wel een processor nodig en de kennis om meerdere zone's in te stellen.

Vooral met het optreden van Don Moen in de Veluwehal met 5000 man had ik dus Linearray verwacht maar er hingen gewoon drie MB 15 per kant en een 8 tal MB 18's op de grond. Een paar MB 10's als frontfills en de hele zaal, tot achterin toe, was prima bedient. Op het balkonnetje heb ik nog 105 DB gemeten en tijdens de soundcheck 115 db. Meer dan genoeg power dus.

Ga vooral eens luisteren bij Hof of ergens anders voordat je gaat zitten zeuren over iets wat je waarschijnlijk helemaal niet gehoord hebt!!
            @ Chris de Heer.

Met welke producten van NEXO vergelijk je het?
            Indien je NEXO overhebt.... gebruik het met liefde;-)

Met vr gr,

Husss

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

De SUB's zijn prima, voor de rest vind ik MB een matige middenklasse die zeker niet in de buurt van Meyer, EAW of D&B komt.... en jah ik heb de kastjes meerdere malen gehoord!
              Dan heb je vast geen A-B vergelijking gehoord tussen een UPA en een 12.1.
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

Originally posted by jans
                [I]

Dan heb je vast geen A-B vergelijking gehoord tussen een UPA en een 12.1.
                Dameeeeeeeees en heeeeeeeeren in de linker corner een luidspreker die al meer dan 25 jaar 1 van de meest geaccepteerde speakers is en in de rechter corner MB audio....

Ik moet toegeven dat ik deze a-b vergelijking nog niet gehoord heb..... Iets voor een testdagje misschien?

Iemand in de zaal die eerlijk is en die niet op de loonlijst van Hof of MB staat, wordt daar zo moe van!
                Last edited by geenstijl21; 30-06-09, 21:13.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Dameeeeeeeees en heeeeeeeeren in de linker corner een luidspreker die al meer dan 25 jaar 1 van de meest geaccepteerde speakers is en in de rechter corner MB audio....

Ik moet toegeven dat ik deze a-b vergelijking nog niet gehoord heb..... Iets voor een testdagje misschien?

Iemand in de zaal die eerlijk is en die niet op de loonlijst van Hof of MB staat, wordt daar zo moe van!
                  Je hebt mensen die uitsluitend op hun oren af gaan om te bepalen of een geluidsset goed klinkt en je hebt mensen die het op voorhand niet goed vinden wanneer er niet een gerenommeerd merk op staat.
                  Na het doorlezen van het hele topic geloof ik dat jij bij de laatste categorie hoort.
                  In mijn optiek is het heel erg kortzichtig om een nieuw merk, dat kennelijk heel erg goede producten op de markt brengt, steeds zo af te branden.
                  De markt bepaalt uiteindelijk of een merk bestaansrecht heeft of niet, dat is een ongeschreven wet en die gaat hier ook gewoon op.
                  Je schreef ook dat de DSP ervoor zorgt dat het goed klinkt en dat dit niet goed zou zijn. Dan heb ik een paar feiten voor je:
                  Een DSP, of hij nou geïntegreerd is of niet is ontwikkeld om tekortkomingen van luidsprekers te corrigeren. Je kunt dit tegen spreken maar waarom zouden er anders zoveel mogelijkheden qua fasecorrectie, time-alignement, EQ en filtermogelijkheden op zitten?
                  Alle gerenommeerde merken maken inmiddels gebruik van deze mogelijkheden en ik weet uit zeer betrouwbare bron dat een aantal van deze merken ook behoorlijk extreem corrigeren
                  Voorloper van het hele DSP gebeuren is trouwens Bose met de 802's, daar wordt ook behoorlijk extreem gecorrigeerd tot wel 10 dB in het hoog meen ik me te herinneren.

Volgens mij ben je pas een echte pro wanneer je puur en alleen op je oren af gaat, en je niet laat leiden door logo's of merken.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• AH
                    • Apr 2004
                    • 248

Begrijp ik het nu goed, hebben ze bij MB een speaker gemaakt die die zich kan meten met een ontwerp van 25jr oud.
                    Over vooruitgang gesproken
                    Anne Homan

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Sjeminee wat een gezeik hier zeg
                      Iedereen heeft een mening over iets maar (bijna) niemand weet eigenlijk waar het over gaat
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jans
                        • Feb 2003
                        • 869

[FONT=Verdana]Beste geenstijl21,[/FONT]
                        [FONT=Verdana] [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Waar ik moe van wordt is individuen die op niet gegronde basis uitlatingen doen op dit forum.[/FONT]
                        [FONT=Verdana]Daarbij doe je ook nog eens uitspraken die onjuist zijn. Als je nu eerst eens voor jezelf nagaat of datgene wat je wilt delen op dit forum gebasseerd is op werkelijke feiten en waarheden.[/FONT]
                        [FONT=Verdana][/FONT]
                        [FONT=Verdana][/FONT]
                        [FONT=Verdana]Daarnaast ga je ook nog eens schuil achter een niet ingevuld profiel. Lekker makkelijk.[/FONT]
                        [FONT=Verdana] [/FONT]
                        [FONT=Verdana]Ik laat deze topic voor wat het is.[/FONT]
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• geenstijl21
                          • Jan 2008
                          • 462

Originally posted by jans
                          [FONT=Verdana]Beste geenstijl21,[/FONT]

[FONT=Verdana]Waar ik moe van wordt is individuen die op niet gegronde basis uitlatingen doen op dit forum.[/FONT]
                          [FONT=Verdana]Daarbij doe je ook nog eens uitspraken die onjuist zijn. Als je nu eerst eens voor jezelf nagaat of datgene wat je wilt delen op dit forum gebasseerd is op werkelijke feiten en waarheden.[/FONT]

[FONT=Verdana]Daarnaast ga je ook nog eens schuil achter een niet ingevuld profiel. Lekker makkelijk.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik laat deze topic voor wat het is.[/FONT]
                          eeeuh ik geef aan dat ik een a-b vergelijking nog niet tussen UPA en een MB 12.1 heb gehoord.... en jij verwijdt mij dat ik mijn uitlatingen niet onderbouw, Jans jij onderbouwt helemaal niets....verklaar je nader over de UPA en de MB 12.1...

Waarom een profiel invullen, het gaat om de informatie op dit forum, ik ben geen voorstander van het rond laten slingeren van mijn e-mail adres etc...
                          Last edited by geenstijl21; 01-07-09, 19:24.

Comment

• PeterZwart
                            • Jan 2008
                            • 402

eeeuh ik geef aan dat ik een a-b vergelijking nog niet tussen UPA en een MB 12.1 heb gehoord.... en jij verwijdt mij dat ik mijn uitlatingen niet onderbouw, Jans jij onderbouwt helemaal niets....verklaar je nader over de UPA en de MB 12.1...

Waarom een profiel invullen, het gaat om de informatie op dit forum, ik ben geen voorstander van het rond laten slingeren van mijn e-mail adres etc...
                            dan bel je een MB dealer en een Meyer dealer op en vraag je of ze de producten aan je willen demonstreren.. dan kan je het beoordelen..
                            geluid beoordelen doe je niet vanaf een forum..

verder sluit ik mij 100% aan bij de reactie van AJB..
                            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• Matt09
                              • Aug 2009
                              • 1

MB audio

@ Jans: Kom jij niet van Hof af die MB op de markt drukt....

MB is een vervolg op het hele LAN verhaal... Dat was gedoemd te mislukken.... Nu heeft Auke Meijer van Hof met een Italiaan en wat RCF speakers een nieuw merk bedacht MB. Ergens in Italie staat een fabriekje.

Voor de prijs klinkt het redelijk MAAR als een kast van zichzelf niet goed klinkt en je probeert daar met de processor een "mooie" klank uit te halen, dan heb je al het eerste verlies.

Ze hebben het hele processor verhaal "doorontwikkeld"

Mijn mening: MB is even op de markt net zoals LAN... Voor de gelukkigen die daarin investernen, over 2 jaar is het niks meer waard en je kunt het nergens bijhuren.
                              Waar komen die versterkers en DSP dan vandaan? Ook Italië? Zijn die van representatieve bouwers of is het eigen ontwerp?

Comment

• Peeterss
                                • Mar 2009
                                • 66

Originally posted by Matt09
                                Waar komen die versterkers en DSP dan vandaan? Ook Italië? Zijn die van representatieve bouwers of is het eigen ontwerp?

Ps: Fabriekje staat niet in Italië, maar gewoon in NL. LAN HQ staat daar wel en al wel 16 jaar.

Heb MB nu diverse malen gehoord en was er niet echt van onder de indruk. Mijn eerste ervaring was op de Messe in Duitsland, waar ik aangesproken werd door een vertegenwoordiger, die liet ons de nieuwste monitor van MB horen. In eerste instantie klonk die aardig. We vroegen aan de vertegenwoordiger of er nog iets tussen hing van een EQ o.i. Werd diverse keren gezegd van NEE hoor is gewoon zoals de kast klinkt. Na lang aandringen, liep de vertegenwoordiger toch even weg hij werd een beetje rood achter de oren, want wat bleek er hing wel zeker iets tussen. Na de speaker echt "kaal" te hebben gehoord, vond ik hem erg agressief en met name in het hoog. Vond het wel jammer, dat de vertegenwoordiger niet eerlijk zijn verhaal vertelde, maar voor de rest wel erg vriendelijk. Ben benieuwd of ze er weer zijn dit jaar...
                                Last edited by Peeterss; 18-01-10, 15:31.

Comment

Working...