MB Audio systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Quote: Nogmaals ben misschien erg conservatief maar ik zou het niet als hoofdmerk in de schuur willen hebben staan.

Wat heb jij dan in de schuur staan en ten 2de heb je dat setje wel eens gehoord of mee gewerkt ?

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Originally posted by Timo Beckman
      Quote: Nogmaals ben misschien erg conservatief maar ik zou het niet als hoofdmerk in de schuur willen hebben staan.

Wat heb jij dan in de schuur staan en ten 2de heb je dat setje wel eens gehoord of mee gewerkt ?
      Zekers al wat poppetjes van Hof gesproken en ik moet eerlijk zeggen kort geluisterd.... Ik heb redelijk wat EAW en Meyer staan (met een beetje pech wordt dit verwijderd - off topic)
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

Er wordt in deze discussie over MB gerefereerd naar het succes van Alcons....

Ook een NL merk die in opkomst is. Gelukkig!!! Want met een LR16 systeem werken op scheitlocaties is een droom!!! Maar ga aub het succes van Alcons niet vergelijken met een "eventueel" succes van MB....
        Last edited by moderator; 12-06-08, 06:40.

Comment

• Alconius
          • Jun 2008
          • 1

[FONT=Calibri][FONT=Calibri]Afgelopen week heb ik in de nieuwsbrief van FC Groningen gelezen dat Hof de geluidskwaliteit in de Euroborg gaat aanpakken. [/FONT][/FONT]
          [FONT=Calibri][FONT=Calibri]Het lijkt mij sterk als Hof dit gaat doen met een ander merk dan MB audiosystems. [/FONT][/FONT]
          [FONT=Calibri][FONT=Calibri]Ze willen dit tenslotte in de markt gaan zetten? [/FONT][/FONT]
          [FONT=Calibri][FONT=Calibri]Weet iemand hier meer over? En zo ja, wat er dan in komt te hangen?[/FONT]
          [/FONT]

edit mod: inhoudelijke reacties graag, geen flames!
          bdw...ook geenstijl hierop aangesproken
          Last edited by moderator; 12-06-08, 11:28.

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Originally posted by Alconius
            [FONT=Calibri][FONT=Calibri]Afgelopen week heb ik in de nieuwsbrief van FC Groningen gelezen dat Hof de geluidskwaliteit in de Euroborg gaat aanpakken.[/FONT][/FONT]
            En er hangt zelfs al Meyer.....:
            klik

Per definitie zal ik NOOIT!!! een merk/speaker uitsluiten voordat ik er zelf 1 gehoord heb.
            Zelf zou ik wel interesse in de monitor kunnen hebben bv.
            Last edited by jakkes72; 12-06-08, 17:30. Reason: iets toegevoegd

Comment

• aameijer
              • Oct 2005
              • 67

In de Euroborg te Groningen komen 43 MB 8.1 luidsprekers welke gemonteerd zullen worden onder de 2e tribune en waarmee de omloop en de bovenste 4 rijen stoelen van de 1e tribune worden ingevuld (deze stoelen zitten onder de 2e tribune en worden niet aangestraald door het aanwezige Meyer Sound M3D systeem). De MB 8.1 luidsprekers worden in tijd gecorrigeerd ten opzichte van het hoofdsysteem. De Euroborg heeft de keuze voor dit systeem gebaseerd op een demo waarbij in eerder stadium 10x MB 8.1 zijn ingezet

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

Originally posted by UGAH
                Dit wordt niet voor niets gedaan!!! Jij beweert namelijk dat er geen markt is voor nieuwe luidsprekers, omdat de markt al verzadigd is. Alcons heeft laten zien dat dit niet het geval is. Of MB een succes wordt zal de toekomst uitwijzen, maar om nu al te beweren dat er geen markt voor is is wel een beetje vroeg.
                Ik zou het verduidelijken: In de tijd dat Alcons (verhaal van de ribbon drivers etc) opkwam was er een redelijk grote vraag naar een "goed" Line Array systeem. Er kwam een duidelijke vraag van de markt! Tom en Phil zijn op juiste moment daar in gesprongen.

Bij MB gaat het andersom er is heel veel aanbod in de luidsprekers die ze aanbieden... Natuurlijk is een markt moeilijk te verzadigen dan zou ik niet ontkennen. Daardat HOF een redelijk grote organisatie is gaat het merk het nog wel een tijdje uitzingen. De verkoop en verhuur dichten dat gat wel....

De toekomst gaat het bewijzen. Maar blijft dat het een erg lange weg gaat worden. Het is de laatste jaren een komen en gaan van opkomende lsp merken. De concurrentie is moordend en je moet het voorrecht hebben dat grote spelers op de markt potentie zien in je product. Zoals Focus in Alcons.

Comment

• geenstijl21
                  • Jan 2008
                  • 462

Originally posted by UGAH
                  Dit wordt niet voor niets gedaan!!! Jij beweert namelijk dat er geen markt is voor nieuwe luidsprekers, omdat de markt al verzadigd is. Alcons heeft laten zien dat dit niet het geval is. Of MB een succes wordt zal de toekomst uitwijzen, maar om nu al te beweren dat er geen markt voor is is wel een beetje vroeg.
                  UGAH ik snap je mening ook wel je werkt dacht ik bij HOF
                  Last edited by geenstijl21; 12-06-08, 22:37.

Comment

• aameijer
                    • Oct 2005
                    • 67

Wellicht overbodig om te zeggen maar wij als designers van MB audiosystems bemoeien ons inhoudelijk niet met de discussie of je ons product al dan niet goed moet vinden. Daar is iedereen vrij in. Wat ik wel wil voorstellen dat we dit forum gebruiken om inhoudelijk discussie te voeren en niet om een vergelijk tussen MB en Alcons te maken. Ik respecteer Alcons als product bijzonder maar dat moge duidelijk zijn gezien het feit dat Hof nog steeds Alcons toepast. Alcons is zeer succesvol en dat is naar mijn mening terecht omdat het eenvoudigweg een ontzettend goed product is. Wij doen als MB iets totaal anders (geen line array) en hebben daar onze eigen afweging in gemaakt.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Ik ben wel klaar met het afzeiken zonder onderbouwing, ook de toelichtingen als " je werkt er dus je zal het wel goedvinden" kunnen bijzonder weinig professionele waardering opwekken.

Vanaf heden: inhoudelijke discussie over ervaringen met en vragen over MB.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• geenstijl21
                        • Jan 2008
                        • 462

Nou goed inhoudelijk:

Hof heeft en had Meyer in de verhuur. Meyer UPA1 bijvoorbeeld. Ik heb het idee dat Hof al het Meyer verkoopt en de klussen draait met MB en Alcons.... Aangezien Hof voor kwaliteit gaat zit hier vast een verband tussen....

Daarom deze vragen:

Waarmee onderscheidt MB zich met Meyer? Wat is de meerwaarde van MB 12.1 t.o.v een Meyer UPA1?

Comment

• nielsjanssennl
                          • Aug 2004
                          • 101

Originally posted by geenstijl21
                          Nou goed inhoudelijk:

Waarmee onderscheidt MB zich met Meyer? Wat is de meerwaarde van MB 12.1 t.o.v een Meyer UPA1?
                          Niet, dat is appels met peren vergelijken. Dat is hetzelfde door Nexo met Meyer te vergelijken. Het is een kwestie van smaak en/of toepassingen en het antwoord is: het produkt past bij je of niet. Meerwaarde is totaal niet belangrijk. Als de klant niet perse vraagt om UPA dan maakt het geen bal uit of je brood verdient met MB speakers, Meyer UPA's of Nexo/EAW/Martin/Alcons/d&b of whatever, toch?!?!? Bovendien wat is uberhaupt de meerwaarde van UPA tov alle andere luidsprekers over de hele wereld??? =retorisch. Deze vraag staat buiten de discussie.

Het verschil tussen MB en UPA is simpelweg: luister en vergelijk en vooral gebruik het beide eens live. Nogmaals ook dit is deels weer een kwestie van smaak.
                          Mijn persoonlijke ervaring (heb zeer veel ervaring met zowel Meyer en recent ook met MB, dus kan hier denk ik wel iets over zeggen) is dat MB klankmatig anders (goed) is. Het gebruik ervan is relatief simpel: spanning erop en signaal erin en spelen maar. Dat is de enige overeenkomst met UPA-1P :-)

Nogmaals: het zal je opvallen dat de klankkleur (of tonale balans) anders is gekozen dan de UPA. Dit is een opvallend karakter waar je even aan moet wennen als je uitsluitend Meyer gewend bent (wat een vlakker freq. respons heeft). Maar uiteindelijk als je er live op werkt, zal je merken dat daardoor je aandacht meer uitgaat naar mixen en minder in klankkleur correcties of zelfs systeem correctie hoeft uit te voeren. Voor de gebruiker betekent dit dat zowel muziek (CD), als spraak en live-muziek er relatief snel goed op klinkt. Daarnaast heeft het systeem, ondanks de compressiedriver, een goed dieptebeeld. Ofwel het geluid komt goed naar voren. Bij een UPA vind ik het persoonlijk te dicht bij de luidspreker hangen. En fullrange heb je zeker 2 a 3 octaven meer laag dan een UPA. Waardoor de speaker ook al warmerder klinkt dan een UPA.
                          Nogmaals blijft een kwestie van smaak: maar als je mij vraagt of een MB12.1 beter klinkt dan een UPA-1P: dan is mijn antwoord: ja!
                          Last edited by nielsjanssennl; 13-06-08, 16:29.

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Hier even een reactie van een lichtman en ook wel producent...: Ik denk dat de hele discussie een beetje slaat als een tang op een varken. Zonder inhoudelijke details valt er over smaak niet te twisten.

Wat ik kan vaststellen is dat bovenstaande heren (Auke, Niels, Bart) met zowel Meyer, Alcons als MB een topgeluid neerzetten. Misschien heeft het dan ook wel te maken met de geluidsman, zijn persoonlijke voorkeur en vooral het begrip van systeemtechniek. Want elke geluidsman zeikt tegenwoordig over merkjes en labeltjes, maar er zijn weinigen die een systeem goed kunnen stacken en afregelen. Gek genoeg zijn dat vaak wel de mannen die het serieus goed doen..

Trek zelf allemaal je conclusies uit bovenstaande, volledige on topic verhaal.

groet Arvid
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• nielsjanssennl
                              • Aug 2004
                              • 101

Originally posted by AJB
                              Hier even een reactie van een lichtman en ook wel producent...: Ik denk dat de hele discussie een beetje slaat als een tang op een varken. Zonder inhoudelijke details valt er over smaak niet te twisten.

Wat ik kan vaststellen is dat bovenstaande heren (Auke, Niels, Bart) met zowel Meyer, Alcons als MB een topgeluid neerzetten. Misschien heeft het dan ook wel te maken met de geluidsman, zijn persoonlijke voorkeur en vooral het begrip van systeemtechniek. Want elke geluidsman zeikt tegenwoordig over merkjes en labeltjes, maar er zijn weinigen die een systeem goed kunnen stacken en afregelen. Gek genoeg zijn dat vaak wel de mannen die het serieus goed doen..

Trek zelf allemaal je conclusies uit bovenstaande, volledige on topic verhaal.

groet Arvid
                              Over smaak valt altijd te twisten :-)

Een goed systeem bepalen op basis van het labeltje is inderdaad grote bullshit. Het zijn vooral de oren en deskundigheid van de techneuten die uiteindelijk het resultaat creeren. De luidsprekers zijn slechts enkele tools die ertoe kunnen leiden dat het het werken van de techneut makkelijk maakt, of in sommige gevallen ook tegen je kan werken. Uiteraard moeten de speakers wel enige akoestische integriteit hebben (!).

Ik denk dat MB luidsprekers voor de meeste toepassingen qua concept makkelijk te gebruiken is en zonder veel moeite of uitgebreide kennis goed klinkt.

Comment

• DiGiCowboy
                                • Jul 2006
                                • 60

Maar om toch maar weer even on-topic te gaan;

Ja ik heb een tijdje geleden een monitor klus gedaan in de jaarbeurs met alleen maar MB floortjes. Ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben. Het was wel een show met 'gematigde' muziek en vraag me wel af hoe deze speakers zich houden op een rock'n roll buhne. Ik hoop dat de firma over een tijdje komt met een floor zoals de 115 HiQ van L'acoustics, of de overbekende 15 inch synco wedge. (hint hint hint)

Comment

Working...