MB Audio systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Running-Red
    • Jun 2007
    • 8

MB Audio systeem

Hallo iedereen,

Binnenkort hebben we een productie,

de PA bestaat uit een MB-Audio systeem. heeft iemand ervaring hiermee?

Heeft er al iemand met MB gewerkt?
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Aanstaande zaterdag wellicht in Grijpskerk?

Wat MB-audio betreft, een goed product daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    De configuratie die in Grijpskerk op podium 1 komt heb ik nog niet gehoord maar de gebruiker kennende is dit weer dik voor elkaar.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

@ Jans: Kom jij niet van Hof af die MB op de markt drukt....

MB is een vervolg op het hele LAN verhaal... Dat was gedoemd te mislukken.... Nu heeft Auke Meijer van Hof met een Italiaan en wat RCF speakers een nieuw merk bedacht MB. Ergens in Italie staat een fabriekje.

Voor de prijs klinkt het redelijk MAAR als een kast van zichzelf niet goed klinkt en je probeert daar met de processor een "mooie" klank uit te halen, dan heb je al het eerste verlies.

Ze hebben het hele processor verhaal "doorontwikkeld"

Mijn mening: MB is even op de markt net zoals LAN... Voor de gelukkigen die daarin investernen, over 2 jaar is het niks meer waard en je kunt het nergens bijhuren.
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Originally posted by geenstijl21
        @ Jans: Kom jij niet van Hof af die MB op de markt drukt....

MB is een vervolg op het hele LAN verhaal... Dat was gedoemd te mislukken.... Nu heeft Auke Meijer van Hof met een Italiaan en wat RCF speakers een nieuw merk bedacht MB. Ergens in Italie staat een fabriekje.

Voor de prijs klinkt het redelijk MAAR als een kast van zichzelf niet goed klinkt en je probeert daar met de processor een "mooie" klank uit te halen, dan heb je al het eerste verlies.

Ze hebben het hele processor verhaal "doorontwikkeld"

Mijn mening: MB is even op de markt net zoals LAN... Voor de gelukkigen die daarin investernen, over 2 jaar is het niks meer waard en je kunt het nergens bijhuren.
        Beste GeenStijl,

Ik vindt het jammer dat je op deze wijze reageert terwijl uit je verhaal duidelijk blijkt dat je niet weet waar je het over hebt.

Voor diegene die geïntereseerd is kijk eens op de site van MB-audiosystems of neem kontakt met ze op, ze staan je graag te woord.

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

@ Jans, wat klopt er niet aan mijn verhaal.....Verklaar je nader.Want jij stelt dat mijn verhaal "duidelijk" niet klopt

In afwachting van je reactie

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

@ Jans, wat klopt er niet aan mijn verhaal.....Verklaar je nader.Want jij stelt dat mijn verhaal "duidelijk" niet klopt

In afwachting van je reactie
            Wat ik kwijt wil is dat je qua componentkeuze en concept de plank volledig mis slaat.
            Ik betwijvel of je het al gehoord cq gebruikt hebt.

Meer wil ik er niet over kwijt.

Comment

• geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

@ Jans: Gezellig die discussies... Maar goed, het is een aktief speakertje met wat RCF speakers erin en een processor die het werk doet.

De processor (DSP) regelt zelfs dat het laag en hoog tegelijk vertrekken. (verkoopargument van een vertegenwoordiger van Hof) Nou joepie!

Je hoort van zo'n vertegenwoordiger alleen maar verhalen hoe goed de DSP is....Oftewel het digitaliseren van geluid. Dat is in mijn oren verlies van het geluid! Mijn voorkeur gaat uit naar een luidspreker die vanzichzelf goed klinkt en waar geen DSP voor nodig is.

BTW: waar ga je MB audio bijhuren als verhuurbedrijf....

Comment

• geenstijl21
                • Jan 2008
                • 462

@ Jans nog 1 keer: zou je aub helder willen uitleggen wat MB zo goed maakt voor de forum lezers... dacht dat jou passie en kennis bij elektra zat....

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

@ Jans nog 1 keer: zou je aub helder willen uitleggen wat MB zo goed maakt voor de forum lezers... dacht dat jou passie en kennis bij elektra zat....

[FONT=Verdana]Beste geenstijl,[/FONT]

[FONT=Verdana]Jij hebt een mening over MB audio-systems en die respecteer ik maar kom wel met juistheden naar buiten.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik heb MB gehoord en gebruikt en vindt het goed klinken, zowel on als off-axis, de luidsprekers zijn relatief licht in gewicht.[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Indien je een product wilt beoordelen zul je het moeten gaan beluisteren en proberen. Ik ben onder de indruk, maar wie ben ik? [/FONT]

[FONT=Verdana]Het product is nog maar kort op de markt dus hoe het met de inhuur zal gaan zal de toekomst leren.[/FONT]

[FONT=Verdana]Nogmaals, voor degenen die in MB-audio systems is geïnteresseerd neem contact op met HOF-sales.[/FONT]

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Vooral de sublaag van MB Audiosystems is indrukwekkend te noemen! Heb zelden uit een kleine 12" zo'n fantastisch laag gehoord!
                    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 13-06-08, 16:20. Reason: Fout: 15" moest 12" zijn!
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• Running-Red
                      • Jun 2007
                      • 8

Het komt inderdaad in grijpskerk te hangen.

vandaag is de opbouw geweest, 9 kasten per kant, 18 subs (18") nog wat infills.

eind van de middag het volledige systeem gehoord, ben zelf niet zo van de audio kant, maar deze set klinkt zeer goed!

@geenstijl, als je wilt bijhuren kun je altijd naar Hof toe gaan, ze hebben zeer veel MB audio staan.
                      En weet je verhaal klopt niet helemaal.

maar goed dat wist je geloof ik al.

Comment

• geenstijl21
                        • Jan 2008
                        • 462

Originally posted by Running-Red
                        Het komt inderdaad in grijpskerk te hangen.

vandaag is de opbouw geweest, 9 kasten per kant, 18 subs (18") nog wat infills.

eind van de middag het volledige systeem gehoord, ben zelf niet zo van de audio kant, maar deze set klinkt zeer goed!

@geenstijl, als je wilt bijhuren kun je altijd naar Hof toe gaan, ze hebben zeer veel MB audio staan.
                        En weet je verhaal klopt niet helemaal.

maar goed dat wist je geloof ik al.
                        Hof is wel ver rijden naar het hoge noorden. Nogmaals de prijs/kwaliteit is redelijk.....Over smaak valt heerlijk te twisten.

Ik heb totaal geen vertrouwen in een oprukkend merk zoals MB audio in deze verzadigde markt.... Ben erg sceptisch daarin.

Comment

• nielsjanssennl
                          • Aug 2004
                          • 101

Maar goed, het is een aktief speakertje met wat RCF speakers erin en een processor die het werk doet.

De processor (DSP) regelt zelfs dat het laag en hoog tegelijk vertrekken. (verkoopargument van een vertegenwoordiger van Hof) Nou joepie!

Je hoort van zo'n vertegenwoordiger alleen maar verhalen hoe goed de DSP is....Oftewel het digitaliseren van geluid. Dat is in mijn oren verlies van het geluid! Mijn voorkeur gaat uit naar een luidspreker die vanzichzelf goed klinkt en waar geen DSP voor nodig is.

BTW: waar ga je MB audio bijhuren als verhuurbedrijf....
                          Je bent erg kort door de bocht en je opmerkingen zijn of uit de lucht gegrepen of je hebt niet de juiste informatie.

Voor de duidelijkheid de driver componenten zijn van het merk BNC. Dat is toch wel een componenten fabriek die weet wat ze doen lijkt me.

Je verhaal over DSP: het is idd. een aktieve powered kast. De versterker en controller (DSP) is van het merk Powersoft. Niet iedereen is gecharmeerd van Powersoft, maar kan je wel vertellen dat bijv. L'Acoustics deze ook toepast in een aantal powered luidsprekers.

Een kast met twee speakers die van zich zelf goed klinkt, bestaat bijna niet. Er moet ergens iets gedaan worden aan in eerste instantie tijd-alignment ofwel fase aanpassing van het crossover punt. Bij elk actief systeem gebeurt dat door een externe controller/processor en dat zijn dus ook DSP apparaten. MB is powered en heeft dus de versterker ook nog eens ingebouwd. Dat voorkomt dat of een verkeerde versterker of verkeerde aansluitingen, enz. gebruikt word. Dus is het voor de gebruiker plug-en-play. Het enige dat de gebruiker nog zelf kan bepalen is fullrange of HighPass filter dmv schakelaar achterop.

MB is nog maar net op de markt. Dus qua bijhuren kun je op dit moment bij Hof terecht. Ontwikkelingen kunnen snel gaan. Kijk maar naar een nu al bekend Nederlands luidspreker fabriek, dat in 5 jaar tijd een wereld-wijd (sterk) opkomend merk is, met in bijna elk land vaste installaties en verhuur bedrijven.

Dus je weet nooit hoe zich dit ontwikkeld, toch?

Skeptisch mag, afzeiken doe je met goeie argumenten !

Nogmaals: je verhaal dat de DSP ervoor zorgt dat de luidspreker goed klinkt: Ja dat is ten dele waar en het is maar hoe je het bekijkt. Welke serieus A-merk doet dat niet op die manier? Dus vind dat geen argument om te zeggen of het goed of slecht is.
                          Last edited by nielsjanssennl; 07-06-08, 17:04.

Comment

• aameijer
                            • Oct 2005
                            • 67

Ik bemoei me inhoudelijk even niet met de discussie of MB audiosystems een goed danwel slecht merk is. Dat kun je allemaal zelf bepalen. Wat ik wel wil toevoegen is dat er inmiddels een aantal verhuurbedrijven de keuze voor MB audiosystems hebben gemaakt o.a: GOBO services uit Oirschot (15.2 + 18.0) en Spelt Theatertechniek uit Groningen (12.1 & 18.0). Het is dus niet zo dat je alleen bij HOF kunt bijhuren.

Voor de geinteresseerden ben ik graag bereid om product technische informatie te geven en we kunnen gezien de opzet van dit forum natuurlijk prima discussieren over de gekozen weg met betrekking tot de DSP.

Auke Meijer
                            MB audiosystems

Comment

• geenstijl21
                              • Jan 2008
                              • 462

Wil toch nog 1 ding duidelijk maken: Als verhuurbedrijf heb je te maken met verschillende freelancers. Veel geluidstechnici kennen de Meyer, EAW, Nexo reeks dat heeft geen verdere uitleg nodig.

De freelancer weet wat hij daar aan heeft en wat de specs zijn. Natuurlijk is het de kracht van een goede geluidstechnici om met elk merk te werken. Maar waarom gaan we ze het zo moeilijk maken terwijl het zo makkelijk kan... Er zijn allerlei microfoons diehetzelfde kunnen als de Shure beta57 en AKG 414 en Neuman KM184's....Waarom heeft elk respecterend audiobedrijf die microfoons wel en niet een fatsoenlijk setje monitoren waar elke geluidstechnicus (en soms moet je een freelancer bellen die niet op nummer 1 staat van je verlanglijstje maar op nummer 10) mee kan werken.

Ik zie het "MB gebeuren" door heel Nederland.... veel poppodia hebben een klusjesman die met een gelukje een leuk speakertje in elkaar zetten. Daar wordt een sticker opgeplakt met het logo van die klusjesman.. Mocht hij een beetje commercieel inzicht hebben dan gaat hij het fabriceren en hoppatee weer een nieuw merk erbij in deze verzadigde markt....

Nogmaals ben misschien erg conservatief maar ik zou het niet als hoofdmerk in de schuur willen hebben staan.
                              ----------------------------------------------------------------------
                              Last edited by moderator; 11-06-08, 18:38. Reason: off topic verwijderd

Comment

Working...