DSA-800 of de SA 900a

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gice
    • Dec 2007
    • 83

DSA-800 of de SA 900a

Beste mensen van dit Forum, ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 versterkers zouden jullie mij advies kunnen geven?

Specificaties van de DSA-800:[LIST][*]Vermogen:[LIST][*]4 Ohm: 2x 780 Watt RMS[*]8 Ohm: 2x 700 Watt RMS[/LIST][*]Lowpass filter: 20~120Hz +/-3dB[*]Low cut filter: 120Hz~20KHz +/-3dB[*]Beveiligingen:[LIST][*]Kortsluiting[*]Input Overload[*]Output Overload[*]DC Voltage[*]Oververhitting[/LIST][*]Softstart: 2 seconde[*]Crosstalk 20Hz~20KHz, 8 Ohm: >60dB[*]Frequency response: 20Hz~20KHz[*]Sensitivity 8 Ohm stereo 1KHz: 1V[*]S/N Ratio: >95 dB[*]Damping Factor: >100[*]Slewrate: >15V/uSec[*]Total Harmonic distortion (THD): <0,5%[*]Mode: Stereo/Parallel[*]Koeling: 2 snelheden ventilatoren[*]Luchtstroom: voor voorzijde naar achterkant[*]Input connector: Jack / XLR[*]Output connector: Binding post / Speakon[*]Afmetingen: 483 x 90mm (LxH)[*]Gewicht: 20Kg[*]Power supply: 230V/50Hz~115V/60Hz[/LIST]Of de:

Stage accompany 900c

2x280 watt rms 8ohm
    (voor specs: stageaccompany.com/vintage/docs/900c.pdf)

mvg,

Gijs
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

er zit een beetje vermogens verschil tussen de versterkers ( zo'n 480 W RMS 8ohm

typfoutje perhaps?

en de keuze in versterkers ligt ook deels als dan niet grotendeels waarvoor deze word gebruikt?
    On Tour met miljoenbudget om een d&b fillin topje aan te sturen?
    Of om op een tuinfeestje 2 dap subjes van kracht te voorzien?

oftewel.. doe eens wat uitleg...

dan doen wij wat antwoorden

met vriendelijke groet,

Leks

Ps Die DSA-800.. 780 Watt Rms op 4 ohm en 700 Watt RMS op 8ohm... vreemd... meestal is de 8ohm output ongeveer de helft van de 4ohm output? toch.. ( iemand uitleg?)
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• gice
      • Dec 2007
      • 83

inderdaad 480 watt geen type fout

Hej,

Je ziet het wel goed de wattages, het gaat hier om de oude W-bin 18inch van Stage accompany....!! Hier hangt nu een SA 900c aan, maar ik wil eigenlijk vragen zou die DSA-800 hier meer uit halen??

Testen is weten ik weet het maar misschien dat iemand ervaring met alle 2 heeft want die SA900c gaat echt niet in de clip behalve als je de gain lekker hoog zet ...

groeten Gijs

Comment

• gice
        • Dec 2007
        • 83

de SA (jbl woofer)

In die 2 W-bins van SA zitten 2 jbl 2240h in van ik geloof 400 watt rms!~

mvg,

Gijs

Comment

• Leks
          • Oct 2007
          • 330

Als er idd 2 jbl 2240h's inzitten dan wil het kastjes wel meer dan 280W rms

en stuk meer ook.

dan is zelfs die DSA nog aan de lichte kant.

dan mag er zelfs wel 900/1000 W rms 4 ohm achter

Ik heb persoonlijk geen ervaring met DSA ( wel met SA)
          maar het lijkt me dat het je setje wel goed zal doen

klein idee om ook nog ff naar te kijken ( ik durf het bijna niet te zeggen (A) )
          Kijk ook een bij Citronic.. die beginnen best degelijke versterkers te bouwen voor bar weinig geld ( ze zijn alleen achterlijk zwaar)
          Maar deze Citronic geeft tenmiste een beetje headroom op je amp voor deze speakers, EN hij doet het PRIMA als sub amp voor 2*18" in een kast ( regelmatig op pad met 2 * 3 Citronic in Bridge met Yamaha dubbel 18" ( typenummer is me onschoten)

(maar dat is vrije keuze tussen geld en kwaliteit natuurlijk)
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• gice
            • Dec 2007
            • 83

mmm citronic ja???

ben niet zo heel kapot van citronic maar kan het allicht een keer proberen. er zit natuurlijk maar een 18 inch per kant in hé !

Maarja ik krijg nu al een flinke geluidsdruk maar die kan dus vele malen groter?

dat klinkt als bloemetjes in de oren!

groeten Gijs

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Mij is het nu nog niet duidelijk waarvoor je de versterkers gaat gebruiken... Ja, 18" W-bins, oke. Dat is super. Maar op een kinderfeestje van 50 man of een drumfill bij een open concert met duizenden mensen?

En die DSA dingen.... Om eerlijk te zijn vind ik er een beetje goedkoop uitzien. Of ze ook goedkoop klinken weet ik niet.

Wil je het maximale rendement uit je SA's halen dan zou ik zeker een versterker nemen met minimaal dat vermogen van de Dap, alleen met het geluid van de SA versterker.

Dus.... even sparen nog als je alles uit je wbins wilt halen!
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• gice
                • Dec 2007
                • 83

inderdaad

tjah inderdaad mocht ik echt alles eruit willen halen zal ik toch richting Crown, JBL moeten voor de versterker. NajaH dan moet ik nog even rond de 800 euri sparen dan maar!!! voor een 2e hands jongen!

mvg,

Gijs

Comment

• dj charly
                  • Jan 2010
                  • 1

Heb enige tijd geleden de DAP dsa1000 aangeschaft. Blijft loepzuiver ook als er veel van hem gevraagd wordt, een echt werkpaardje, stabiel en degelijk voor een zeer mooi prijsje.

Comment

Working...