Een Truss-set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Yordi
    • Feb 2008
    • 8

Originally posted by Stoney3K
    In dat geval: Mocht je toevallig op korte termijn een feestje willen draaien, er zit een tamelijk grote verhuurder in Nuenen en nog een paar in de omgeving Eindhoven, met schappelijke prijzen (Ik noem geen namen, forumbeleid en zo. ) Of je huurt ze van het bedrijf dat dit forum host:

Huur truss set > huren truss sets > J en H Licht en Geluid&reg - verhuur van licht, geluid, beeld, truss en podium techniek

Dan ben je voor een 100tal euro's klaar, met alles er op en er aan.
    Ik ken die bedrijven. In Nuenen ken ik persoonlijk.
    Maar ik ga geen dingen huren. Dan ben ik meer kwijt als ik het 2 dagen huur, terwijl ik voor datzelfde bedrag een complete set voor mijzelf heb.

Dus huren doe ik niet.
    Ik wacht gewoon af totdat er een goed setje te koop is, of verschillende onderdelen en dan koop ik 't.

Als ik het allemaal heb maar ik een paar foto's van m'n complete Drive-inn.
    Bijdeze nog dank van jullie mede-Dj's.

Dit topic kan van mijn part op slot

Gr.

Yordi vd. Laan

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Geduld... kun je veel mee bereiken!
      Succes!
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• vasco

• Oct 2003
        • 2568

Originally posted by Dj Yordi
        Ik ken die bedrijven. In Nuenen ken ik persoonlijk.
        Maar ik ga geen dingen huren. Dan ben ik meer kwijt als ik het 2 dagen huur, terwijl ik voor datzelfde bedrag een complete set voor mijzelf heb.
        En ik maar denken dat een opdrachtgever betaald en niet jij. Je rekent de gehuurde spullen toch gewoon door aan de opdrachtgever mag ik aannemen of draai jij de "het mag niks kosten" klussen?

Jij gaat in dat geval "veel" geld uitgeven om een ander een plezier te doen maar zal het nooit terug verdienen om bij slijtage etc. de boel te kunnen vervangen. Als je het zelf aanschaft zal je ook de verhuurprijzen moeten rekenen als je geen verlies wil draaien op je spullen.

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Zoals ik al aangaf in mijn post is dit slecht een voorbeeld. Als je alle VMB's op zou moeten eten die ik voor dat bedrag in een uur voor je regel dan schijt je een maand lang alleen nog maar schroot.

ZOEK eens even, zeker nooit lego gehad vroeger daar leerde je het wel van. Wanneer het niet meteen voor je neus wordt aangeboden betekend dat niet dat het er niet is. informeer eens rond. Bovendien heeft Vasco groot gelijk, je investering KOST je ook geld. die moet je doorberekenen.
          Een statief dat 5 jaar oud is moet zijn geld allang hebben terugverdiend aan verhuur of gebruik. Niet gaan zitten kloten met rommel dus. Kijk voor GOED 2ehands OF GOED nieuw. als je geen geld hebt voor keuze 2 is keuze 1 ook niets mis mee. (in ieder geval te verkiezen boven door jou eerder aangedragen oplossingen.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Ik zie even niet wat het verschil is tussen 100kg op een VMB/ALPS/Manfrotto met een WLL van 100kg en een OEM met een WLL van 100kg.

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Ik wel. Kan nog herinneren dat we destijds met een paar man aan een trussje hebben moeten hangen om een Fantek statief naar beneden te krijgen. Is toch een vrij duur ding, maar haalt het gewoon niet bij de andere grote merken. Merk je toch wel in hoe slijtvast ze zijn ontworpen en gefabriceerd.

(Die Fantek was overigens gloedjenieuw, kun je nagaan hoe snel dat kan gaan.)

Ik sluit me dus aan bij Vasco en "Upgrading Your System".

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Zoals Jurjen al aangeeft gaat het niet om een merk, Wll of wat dan ook. Kijk eens hoe lang het mee gaat. mits gekeurd geloof ik ook wel dat een goedkoop merk statief die 100 kg kan hebben. Dat is het probleem niet, maar draait het nog soepel na een jaar intensief gebruik, klikken de poten nog goed vast, zit er speling op.. dat soort zaken zijn dan van belang. Een lada en een mercedes rijden allebei, maar als ze beide 15 jaar oud zijn kun je zien waar het prijsverschil in zit. daar een statief minder lang meegaat zul je dit verschil dus sneller zien.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jeroenw
                  • Dec 2003
                  • 216

Originally posted by Upgrading your system
                  Een lada en een mercedes rijden allebei, maar als ze beide 15 jaar oud zijn kun je zien waar het prijsverschil in zit.
                  En na 30 jaar tuft de lada nog vrolijk rond en kost je mercedes zo veel aan benzine dat je er 2 lada's voor kunt rijden.

Ik ben zeer zeker voor goed spul. Maar goed is relatief. Iemand die 4 parren aan een truss hangt eens per week kan jaren af met een el-cheapo systeem. Ga je het dagelijks wegzetten dan spreken we over een andere situatie, dan zou ik ook voor de mercedes gaan.

Het belangrijkste blijf dat je er lol in hebt en dat je dingen hebt die voor jou situatie goed is. je hangt ook geen line array op een huiskamer feest neer alleen omdat het kwaliteit is...
                  \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Originally posted by jeroenw
                    Iemand die 4 parren aan een truss hangt eens per week kan jaren af met een el-cheapo systeem.
                    Waar, alleen komt hij hier op her forum vragen om goede raad.

met een prijsverschil van een 3,5 á 400 euro tussen een slechte en een goede set vind ik persoonlijk de goedkoopste aanraden niet echt van goede raad getuigen.
                    In mijn reacties ga ik er altijd wel van uit dat hier mensen serieus met licht en geluid bezig zijn en dus minimaal de intentie hebben op den duur toch minimaal 1 of 2 maal per maand gebruik te maken van hetgeen ze raad om vragen. in dat geval liever doorsparen voor iets beters dan aanmodderen met een "als je het 5 keer per jaar gebruikt kan het nog wel" set.

maar dat is mijn mening

Comment

• Dj Yordi
                      • Feb 2008
                      • 8

Originally posted by Upgrading your system
                      Waar, alleen komt hij hier op her forum vragen om goede raad.

met een prijsverschil van een 3,5 á 400 euro tussen een slechte en een goede set vind ik persoonlijk de goedkoopste aanraden niet echt van goede raad getuigen.
                      In mijn reacties ga ik er altijd wel van uit dat hier mensen serieus met licht en geluid bezig zijn en dus minimaal de intentie hebben op den duur toch minimaal 1 of 2 maal per maand gebruik te maken van hetgeen ze raad om vragen. in dat geval liever doorsparen voor iets beters dan aanmodderen met een "als je het 5 keer per jaar gebruikt kan het nog wel" set.

maar dat is mijn mening
                      Ok mensen,

Het loopt allemaal een beetje uit de hand.

Ik heb nog eens goed nagedacht.
                      Ik heb Truss gevonden van Prolyte (2x 1,50m) voor €350,-

Dan koop ik 2x American DJ ST-132 wind-up statieven. Goede recensies.
                      Daarbij koop ik in dezelfde winkel waar ik de wind-ups haal ook nog 2x Eurolift ES-SB3 adapters + 6 safety's en 6 G-haken.

Dit is totaal: 507,20 + 350 = €857,20

Dit is toch nog redelijk goed, Prolyte truss >pro spul<
                      De statieven is voor de komende maanden.
                      Later als ik het geld terug heb verdient koop ik statieven van VMB.

Ik heb alles al besteld.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp. Want ik moest gewoon een inzicht hebben wat nou goed en niet goed is.

Met vriendelijke groet,

Yordi vd. Laan / -|The Power Of Dance|-Disco shows

Comment

• vasco

• Oct 2003
                        • 2568

Originally posted by Dj Yordi
                        De statieven is voor de komende maanden.
                        Later als ik het geld terug heb verdient koop ik statieven van VMB.
                        En dit is wat wij hier op een PRO forum nu noemen geld over de balk gooien. Eerst iets kopen en daarna weer geld (nogmaals) willen uitgeven aan iets beters. Koop dan gelijk wat je eigenlijk wil. Kunnen mensen niet meer sparen tegenwoordig of zo. Natuurlijk, als ik iets moois zie wil ik het ook liever gisteren hebben maar dat kan nu eenmaal niet altijd.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Als je met dit goedkoop setje op korte tijd winst kunt maken dan is dit setje te beschouwen als een kostenpost. Zonder dit setje kon je gewoon niets doen dus ook geen winst maken. Gebruik dit setje, zorg dat je snel de aankoopprijs maal zoveel terugverdient hebt en ga dan voor het echte spul. Ook dit is toch een manier om aan economie te doen?
                          Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij zich kan veroorloven.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• koentjes
                            • Dec 2007
                            • 333

Originally posted by laserguy
                            Als je met dit goedkoop setje op korte tijd winst kunt maken dan is dit setje te beschouwen als een kostenpost. Zonder dit setje kon je gewoon niets doen dus ook geen winst maken. Gebruik dit setje, zorg dat je snel de aankoopprijs maal zoveel terugverdient hebt en ga dan voor het echte spul. Ook dit is toch een manier om aan economie te doen?
                            Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat hij zich kan veroorloven.
                            inderdaad!
                            want wat nu, als je niet genoeg geld vrij hebt om een vmb te kopen, en je moet er dus een behoorlijke tijd een paar gaan huren steeds als je ze nodig hebt??

Het geld van huren ben je gewoon kwijt, ditzelfde geld zou je net zo goed in een minder duur merk kunnen steken als tussenoplossing. Welke je daarna weer verkoopt, en er dus nog een percentage van terugziet.
                            Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft natuurlijk.

Comment

• JustME125
                              • Jun 2006
                              • 297

Ach zolang het een tijdelijke oplossing is en deze werkt voor de situatie waar jij op dit moment in zit dan lijkt me dit de meest elegante oplossing. Doorgaande op koentjes zijn argument....als je 10x moet huren heb je een deel van je aankoopprijs ook al uitgegeven. Zorg maar dat je die budget wind-ups snel terug verdient en maak maar een lel winst!

Succes met je setje, en we horen het wel als de VMB's er zijn!

Mzzls
                              Correct me if I'm wrong

Comment

• vasco

• Oct 2003
                                • 2568

Originally posted by koentjes
                                Het geld van huren ben je gewoon kwijt...
                                Hier had ik en andere al iets over gezegt. De opdrachtgever is dat geld kwijt en niet jij. Of die set nu bij jezelf of van een ander komt, betalen moeten ze er toch voor. Inhuren bij een ander kost je netto niks en kan zelfs wat opleveren als je het voor iets meer weer doorzet naar de opdrachtgever dan waar je het zelf voor inhuurt.

Verder kan ik mij dan ook wel weer vinden in wat Laserguy verteld.

Comment

Working...