Een Truss-set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Yordi
    • Feb 2008
    • 8

Een Truss-set

Hallo allemaal,

Ik heb 3 weken geleden een berichtje gepost. Dit is opgelost. ^^
    Next question is:

Ik wil een Truss-set kopen.
    Ik heb al een hele hoop spullen. (Ik weet niet hoe ik de foto's hierop moet zetten, hoe moet dat?)

Lijstje:

Geluid:

- Behringer VMX 1000 mixer
    [LEFT]- Numark CDN22 dual cd-speler (Mixer en cd-speler zitten in een DAP flightcase)[/LEFT]
    - DAP Darkshade DSA-600 versteker
    - 2x DAP MC-15 speakers (2x 350W) + 2x DAP MC-12 (2x 250W)
    - Muziekcomputer met BPM Studio Pro (Nieuwste versie, orgineel) 60.000 nummers

Licht:

- Showtec Mushroom
    - Showtec Wildmoon
    - 2 Showtec Blacklights
    - 4 Showtec Pocket LaserBeam (Met adapters uiteraard)
    - Antari F-80z rookmachine

Verder had ik 1 jaar 2 Showtec Rotoscanners, maar dit was echt een miskoop. Gelukkig heb ik ze kunnen verkopen.

Nu ben ik bijna klaar met sparen voor 2 (of 4) JB-Systems The Winner 2 Scanners + JB-Systems SM-1612 scan controller. Dit schijnt heel goed te zijn.

En natuurlijk de Truss-set.
    Ik heb al wat rond zitten zoeken op Marktplaats, Speurders maar tevergeefs.
    Niks gevonden wat een beetje mijn stijl had.

Ik heb besloten om het nieuw te kopen omdat het nergens 2e hands te vinden is.

Budget: [FONT=Times New Roman]± [FONT=Verdana]€650,-[/FONT][/FONT]
    Dit is wat ik gevonden heb bij New Line: Webshop
    - 2x ASD ALT 290 Wind-Ups (€388,-) ASD ALT 290 Stand with winch 3,00 m/60kg load > Truss/Statieven > Lichtstatieven
    - 2x AluLite PT30-150 (150cm x 2 = 3m) (€216,-) AluLite PT30-150 Straight 150cm incl connectors > Truss/Statieven > Fastcoupler Truss > PT30 Reeks (Trio)
    - Adapter weet ik nog niet te vinden... waarschijnlijk op Marktplaats.

Het enige wat ik wil weten van jullie is of dit goede Wind-Ups & goede Truss zijn.
    Ik wacht af op jullie reactie.

Gr.

Yordi vd. Laan
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    |<The Power of Dance>|<Dj Yordi>|
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

beste Yordi,

De ASD wind-ups is poppenkast spul. de specs zijn niets zeggend. maarja, gezien de lasten wat de wind-up moet dragen zal het wel goed zijn! daarnaast is 3.00meter niet echt hoog. ik weet niet in wat voor een zalen jij staat??

wat betreft de trussing is er tweede hands genoeg op de markt verkrijgbaar. ik zou hier kiezen voor prolyte of dat soort merken. deze zijn gemakkelijk aan te komen in verhuur indien extra lengte gewenst is!

ik zou dus nog maar eens goed kijken.. want zoals jij zelf al opmerkt met de showpech rotoscans: goedkoop is duurkoop!!
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Dj Yordi
      • Feb 2008
      • 8

Originally posted by flash-a-new-generation
      beste Yordi,

De ASD wind-ups is poppenkast spul. de specs zijn niets zeggend. maarja, gezien de lasten wat de wind-up moet dragen zal het wel goed zijn! daarnaast is 3.00meter niet echt hoog. ik weet niet in wat voor een zalen jij staat??

wat betreft de trussing is er tweede hands genoeg op de markt verkrijgbaar. ik zou hier kiezen voor prolyte of dat soort merken. deze zijn gemakkelijk aan te komen in verhuur indien extra lengte gewenst is!

ik zou dus nog maar eens goed kijken.. want zoals jij zelf al opmerkt met de showpech rotoscans: goedkoop is duurkoop!!
      Dus je wil zeggen dat de wind-ups wel goed zijn voor wat ik heb, maar voor de truss toch nog even goed moet kijken?

Zelf draai ik een ruimtes waar ong. 100 man in kunnen. Dus dat gaat wel.
      3 meter gaat wel, maja... het wordt anders allemaal zo duur.
      Want je hebt Wind-Ups van €100,- maar dan krijg je weer een probleem met de buis diameter...

ProLyte is inderdaad goed spul... ik zal kijken op Marktplaats e.d.
      Owja...
      Wat raad jij aan voor adapters?

Ik hoor het wel.

Gr.

Yordi vd. Laan

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

tsjah,

Ik denk dat ik toch zou kijken voor een paar 2e hands VMB TE03 statieven ofzo. deze zijn goed vindbaar en van uitstekende kwaliteit.

verder zou ik eens rondkijken naar de verhuurbedrijven in de buurt. welk trussmerk voeren zij. waarschijnlijk zal dit prolyte of eurotruss zijn. mickey-mouse truss als dat wat jij laat zien is niet bij te huren en van bedenkelijke kwaliteit vaak. (om nog maar niet over de juistheid van de technische bladen te spreken.

trussadapters.. ja.. maakt niet zo heel veel uit, VMB heeft ze, passen ze in ieder geval netjes op de statieven.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Dj Yordi
          • Feb 2008
          • 8

Originally posted by Upgrading your system
          tsjah,

Ik denk dat ik toch zou kijken voor een paar 2e hands VMB TE03 statieven ofzo. deze zijn goed vindbaar en van uitstekende kwaliteit.

verder zou ik eens rondkijken naar de verhuurbedrijven in de buurt. welk trussmerk voeren zij. waarschijnlijk zal dit prolyte of eurotruss zijn. mickey-mouse truss als dat wat jij laat zien is niet bij te huren en van bedenkelijke kwaliteit vaak. (om nog maar niet over de juistheid van de technische bladen te spreken.

trussadapters.. ja.. maakt niet zo heel veel uit, VMB heeft ze, passen ze in ieder geval netjes op de statieven.
          Ik moet zeggen... het is allemaal hardstikke duur.
          Hier in de buurt is een bedrijf die Prolyte gebruikt... dat is gewoon hardstikke duur. Ook 2e hands.

Als je dan die Truss koopt (2e hands) 2x 1,50m van Prolyte zit je al op €350 + kosten Wind-ups (Gaan we uit van €400,- voor 2 statieven) is al €750,- + nog adapters van €100,- p.s.

Dan ben je al aan de €900,-
          En aangezien ik pas 16 jaar ben kan ik me dat nog niet veroorloven. ^^
          Dus...

Is AluLite dan zó slecht? Want ik wil natuurlijk geen rommel aanschaffen zoals Showtec e.d.

Gr.

Yordi vd. Laan

Comment

• djproffi

je zegt het zelf al..het is duur! waarom? omdat je dan kwaliteit krijgt.. belastingtabellen, vertrouwd spul..ipv wat schroeven en een plastic buis. IS t niet beter een optie om te huren? Dat klinkt misschien zo 'groot', maar wel een slimme zet

Comment

• koentjes
              • Dec 2007
              • 333

Originally posted by Dj Yordi
              Is AluLite dan zó slecht? Want ik wil natuurlijk geen rommel aanschaffen zoals Showtec e.d.
              nu ken ik alulite niet echt, maar laten we het erop houden: alle waar naar zn geld... zo hoor je mij niet zeggen dat showtech slecht is; het is goed voor de prijs die je er voor betaald.. maar het verschil moge ook duidelijk zijn naast bijv. een Martin scanner

zo ook met de trussen, voor beginners kan het leuk spul zijn, maar verwacht je er meer van, en wil je er echt serieus iets mee gaan doen, en ook flink gaan belasten.... zul je moeten kijken naar een ècht merk truss.

dus zul je je nu eerst moeten afvragen of je het nodig hebt of niet, en zo niet, het gewoon lekker inhuren voor die ene grotere klus die je om de zoveel tijd eens hebt...

... maar dat is enkel mijn idee he

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Mensen, het is niet omdat jullie misschien ASD niet kennen dat het niet goed is hé!
                ASD is wel degelijk een Europees (Frans) bedrijf en hun truss structuren voldoen wel degelijk aan normen en de belastingtabellen kun je op hun site vinden. Dat is dus allemaal wel netjes zoals het moet. Natuurlijk is een ALT290 een statief voor het lichtere werk (dat zie je trouwens aan de eerlijke specificaties) maar als je daar tevreden mee bent is daar toch niets mis mee? In ieder geval zal de maximale belasting minder gelogen zijn dan concurrerende producten uit China! Dus ga gerust voor die ALT290 als dat in jouw beoogde toepassing past. Je koopt toch ook geen vrachtwagen met oplegger om je grasmachine te vervoeren?
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dj Yordi
                  • Feb 2008
                  • 8

Ok jongens,

Hardstikke bedankt voor al jullie adviezen.

Ik spaar dan toch maar eventjes door. Die The Winner 2 scanners komen straks wel.

Ik heb op Home een mooie Truss-set gezien voor €910.01.
                  Eurotruss complete truss brug no.1 prijsvergelijking prijs vegelijken goedkoopste

Misschien is dit iets gezien de prijs. Kijk maar. Hij kan 140kg aan.

Dan koop ik die Truss-brug en nog 4 maal Par64 + een bijbehorende controller.
                  Dan kan ik toch voorlopig een beetje een goede show neerzetten.

Ik wacht af...

Gr.

Yordi vd. Laan

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Hoi Yordi,

Voordat je met dit soort materialen gaat beginnen, is misschien enige verdieping in de materie wel handig. Maximale belastbaarheid mag je nog even door 2 delen voor de veiligheid die we in de entertainmentbranche hanteren. Bovendien staat er nog bij dat het gewicht van de truss eraf gaat.
                    140/2=70 en dan nog een paar kilo truss en de adapters, want de statieven zijn in dit geval de bepalende factor. Kom je uit tussen de 60 en 65 kg. Wil je daar 900 euro aan uitgeven? Als je nog even doorspaart heb je een stuk betere wind-ups en een net stukje kwaliteitstruss en kun je er al een veelvoud aan hangen, terwijl je dan misschien al 2000 betaald. Klinkt als een hoop geld, maar je wilt straks niet met de gebakken peren zitten. Kijk anders nog maar eens beter naar wat tussenvormen.

Succes!

Comment

• Dj Yordi
                      • Feb 2008
                      • 8

Originally posted by jurjen_barel
                      Hoi Yordi,

Voordat je met dit soort materialen gaat beginnen, is misschien enige verdieping in de materie wel handig. Maximale belastbaarheid mag je nog even door 2 delen voor de veiligheid die we in de entertainmentbranche hanteren. Bovendien staat er nog bij dat het gewicht van de truss eraf gaat.
                      140/2=70 en dan nog een paar kilo truss en de adapters, want de statieven zijn in dit geval de bepalende factor. Kom je uit tussen de 60 en 65 kg. Wil je daar 900 euro aan uitgeven? Als je nog even doorspaart heb je een stuk betere wind-ups en een net stukje kwaliteitstruss en kun je er al een veelvoud aan hangen, terwijl je dan misschien al 2000 betaald. Klinkt als een hoop geld, maar je wilt straks niet met de gebakken peren zitten. Kijk anders nog maar eens beter naar wat tussenvormen.

Succes!
                      Ok... naja ik zal kijken.

Bedankt voor je tip.
                      Wat ik kan doen is die set voor €900 kopen. Dan heb ik al een begin.
                      Dan kan ik altijd nog die Wind-Ups verkopen en betere kopen.

Bedankt voor jullie hulp mede-dj's!

Ik houd jullie op de hoogte.

Gr.

Yordi vd. Laan

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

Ok, komtie:

Marktplaats, zoeken op VMB:

2x VMB TE034 statieven incl trussadapters 750 euro. beetje afdingen :700 euro
                        Truss: Prolyte truss 70 euro per meter neem eens 4 meter. 280 euro

opgeteld: 750+280= 950 euro.

Ik snap niet wat er moeilijk aan is. goed materiaal, zelfde prijs als die mickey-mouse rommel waar jij mee aankomt.
                        DAN heb je materiaal wat Veilig is, 2ehands nog geld opbrengen en je mee kan groeien en bijhuren.

doe jezelf een lol en koop zoiets 2ehands.

Marktplaats was even 1 voorbeeld die ik aandraag om je een idee te geven, en kijk maar, de prijzen kloppen. dan heb je vervolgens nog een stuk of 10 van zulke sites.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Ik kan aan bovenstaand weinig meer toevoegen.

Mocht je dat in eerste instantie niet op kunnen brengen, dan kun je ook huren, een tweetal VMB TE074 met 6m Prolyte kost je ook hooguit 200 euro bij elkaar (worst case). Je kunt dan naderhand als je wilt je eigen truss of statieven kopen, en nog altijd huurmateriaal erop bevestigen.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Dj Yordi
                            • Feb 2008
                            • 8

Originally posted by Upgrading your system
                            Ok, komtie:

Marktplaats, zoeken op VMB:

2x VMB TE034 statieven incl trussadapters 750 euro. beetje afdingen :700 euro
                            Truss: Prolyte truss 70 euro per meter neem eens 4 meter. 280 euro

opgeteld: 750+280= 950 euro.

Ik snap niet wat er moeilijk aan is. goed materiaal, zelfde prijs als die mickey-mouse rommel waar jij mee aankomt.
                            DAN heb je materiaal wat Veilig is, 2ehands nog geld opbrengen en je mee kan groeien en bijhuren.

doe jezelf een lol en koop zoiets 2ehands.

Marktplaats was even 1 voorbeeld die ik aandraag om je een idee te geven, en kijk maar, de prijzen kloppen. dan heb je vervolgens nog een stuk of 10 van zulke sites.
                            Ok... daar heb ik al naar gekeken. (Op Marktplaats en Speurders)
                            Helaas woont die persoon in Groningen en ik in Nuenen, en ik denk niet dat hij 't laat verzenden. Dus dat valt al af. 2e ding is dat het gereserveerd is

Op speurders heb ik al gekeken. Op Ebay kijk ik niet meer, daar moet je gewoon betalen om een account te maken. Valt dus ook al af.

Ik wacht dan maar 2 á 3 weken, dan kijk ik of er meer dingen op staan.
                            Alvast bedankt voor je reactie.

Gr.

Yordi vd. Laan

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by Dj Yordi
                              Ok... daar heb ik al naar gekeken. (Op Marktplaats en Speurders)
                              Helaas woont die persoon in Groningen en ik in Nuenen, en ik denk niet dat hij 't laat verzenden. Dus dat valt al af. 2e ding is dat het gereserveerd is

Op speurders heb ik al gekeken. Op Ebay kijk ik niet meer, daar moet je gewoon betalen om een account te maken. Valt dus ook al af.

Ik wacht dan maar 2 á 3 weken, dan kijk ik of er meer dingen op staan.
                              Alvast bedankt voor je reactie.

Gr.

Yordi vd. Laan
                              In dat geval: Mocht je toevallig op korte termijn een feestje willen draaien, er zit een tamelijk grote verhuurder in Nuenen en nog een paar in de omgeving Eindhoven, met schappelijke prijzen (Ik noem geen namen, forumbeleid en zo. ) Of je huurt ze van het bedrijf dat dit forum host:

Huur truss set > huren truss sets > J en H Licht en Geluid&reg - verhuur van licht, geluid, beeld, truss en podium techniek

Dan ben je voor een 100tal euro's klaar, met alles er op en er aan.
                              First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...