Aankoop Mackie SR24-4 vlz pro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djfreak
    • Mar 2008
    • 6

Aankoop Mackie SR24-4 vlz pro?

hallo,
    ik heb gisteren op iemand zijn zoekertje gereageerd om een 2dehands MAckie Sr-24-4 vlzpro aan te kopen. deze is dus nog bijna nooit gebruikt geweest, geen stoof aan geweest, geen krasje of niets, en volgens mijn mening zien de specs er ook nog wel degelijk uit. Hij vraagt hiervoor 500€, dus voor een mackie denk ik toch dat dit geen slecht prijs is toch?
    hieronder volgt het zoekertje nog, laat maar weten wat jullie ervan denken:

Zoekertje wegehaald, stond weinig info in wat bij droeg tot deze post.
    Last edited by Radar; 20-03-08, 23:46.
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

altijd afgedekt geweest
    Dit is geen garantie dat het stofvrij is. Stof kruipt waar het niet gaan kan, ook onder afdekkingen. Onderhoud is daarom altijd nodig. Wil niet zeggen dat deze tafel daar last van heeft natuurlijk maar wil jou dit wel meegeven omdat ik ook wel eens "altijd afgedekte tafels" heb gezien die er van buiten mooi uitzien maar van binnen vol met stof zaten en daarbij alle kraken van dien.

Comment

• djfreak
      • Mar 2008
      • 6

ja dat begrijp ik wel daarmee dat ik zaterdag eens ga kijken en ieder kanaal apart ga uittesten samen met toonregelingen en anderen. maar in het algemeen als dit in orde zou zijn, is 500€ dan een goed koopje voor deze tafel?

greetz

Comment

• djfreak
        • Mar 2008
        • 6

nog iemand meningen?

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Is best een fijne tafel.
          Klank van de toonregeling beter dan vele A&H tafels.
          Helaas weinig service van Mackie in Nederland.

maar voor E 500.- kun je zo'n ding best kopen, mits hij helemaal goed is.

Comment

• Rieske
            • Aug 2002
            • 544

Leuk tafeltje om mee te starten.

Handig is om te weten of de eigenaar de auxen heeft laten modificeren naar van post naar pre eq. Dit moet namelijk via een verbindingsbruggetje op de printplaat. Voordeel hiervan is dat je eq meedraait op bijv. je monitoren.

Verder heeft de tafel kwalitatief goede microfoonvoorversterkers, klinken mooi warm. Mackie is lekker eigenwijs en heeft de auxen en eq t.o.v. andere fabrikanten, omgedraaid zodat de knoppen waar je het meeste mee werkt (de eq dus) op een logische plek zitten.

Minpuntjes vind ik de 60 mm. faders en storingsgevoelige pfl grouprouting knopjes. Die willen (na verloop van tijd) nog wel eens blijven hangen.

Al met al; een lekker budget tafeltje met een mooie sound !
            Life is what you make it

Comment

• djfreak
              • Mar 2008
              • 6

heb ondertussen deze mengtafel al ongeveer een weekje. deze was dus nog degelijk in perfecte staat. altijd zeer goed geisoleerd geweest geen krasje aan te bespeuren. lekker soepele faders... klank zoals hier gezegd zeer warm en vol, kraakvrij. genoeg auxen en subgroepen, want die 2 auxen van mijn behringertje waren toch niet voldoende.

spijtig genoeg zijn er dus geen modificaties aangebracht aan deze tafel, maar kan dit eventueel later zelf nog doen.

over het algemeen tot nu toe zeer tevreden, is zeker geen slecht koopje geweest.

bedankt voor de tips.

greetz

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by Rieske
                Leuk tafeltje om mee te starten.

Handig is om te weten of de eigenaar de auxen heeft laten modificeren naar van post naar pre eq. Dit moet namelijk via een verbindingsbruggetje op de printplaat. Voordeel hiervan is dat je eq meedraait op bijv. je monitoren.

Als je met de tafel allen monitors mixed is dat wel handig.
                Maar als je foh staat en je doet ook de monitors (meestal met dit soort tafeltjes)dan is dat juist helemaal niet handig.
                Ik begrijp niet waarom men dit zo doet. Zie het ook bij veel andere merken.
                Je wilt je monitor toch niet met je Foh mee EQ'en

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

als een aux pre eq is, heb je GEEN toonregeling op de aux, en dit is zeker niet handig als je monitors doet vanaf de zelfde tafel.
                  Voor de monitors wil je ook een klankbalansje maken dat dit gelijk is aan wat je op het FOH doet is het compromis.
                  wil je dat niet dan moet je een aparte monmitormixer inschakelen, of de kritische kanalen dubbelen op de FOH-tafel en dan kun je nog een andere klank maken voor de mon. als voor het FOH.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

voor 500 euro, zeker kopen , dit is een zeeeeeeeer goede prijs, mits in goede staat.
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Inderdaad zeer mooie prijs... heb ik die net gemist zeg (zoek al een tijdje naar een mooie SR24-4 voor zo'n dumpprijs...).
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Originally posted by purplehaze
                        als een aux pre eq is, heb je GEEN toonregeling op de aux, en dit is zeker niet handig als je monitors doet vanaf de zelfde tafel.
                        Voor de monitors wil je ook een klankbalansje maken dat dit gelijk is aan wat je op het FOH doet is het compromis.
                        wil je dat niet dan moet je een aparte monmitormixer inschakelen, of de kritische kanalen dubbelen op de FOH-tafel en dan kun je nog een andere klank maken voor de mon. als voor het FOH.
                        Als je een eq rackje voor je monitors hebt, zie ik niet waarom je een compromis moet sluiten met je foh, lukt het niet met alleen een eq, dan kun je inderdaad de moeilijkste gevallen vanaf de tafel extra eq'en.
                        Vind het nog steeds een tussen oplossing.

Comment

• Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

Ik ben het geheel met purplehaze eens.
                          Een pre EQ direct out is logisch. Een pre EQ aux?? Daar zie ik echt het nut niet van.
                          Dat is mixen met al je EQ's recht... Snel ombouwen dus. Dat is maximaal een uurtje of 5 werk.

Comment

• Rieske
                            • Aug 2002
                            • 544

Originally posted by Mathijs
                            Dat is maximaal een uurtje of 5 werk.
                            Hohoho, ik deed er een klein uurtje over. De bruggetjes solderen is gelukkig veel minder risicovol dan de auxmodificatie van een Verona. Maar laat het bij twijfel altijd door een ervaren soldeerHenkie uitvoeren.
                            Life is what you make it

Comment

Working...