hq aeron scanners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Koop een Sylvaniaatje... kost niet het dubbele en is toch kwaliteit!
    Ga toch geen risico's zoeken. Elke Chinees geeft op dat zijn lampen lang branden maar in de praktijk gaat dat nogal eens mis of is het wit toch niet zo wit als je verwacht (gelig, groenig, ...).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• play-ground
      • Mar 2009
      • 22

idd.
      voor de lampen kan ik alleen het zelfde advies geven.
      geef liever wat meer geld uit dan later met problemen te zitten.
      heb al vaker meegemaakt dat een lamp van goedkope merken bij het opstarten van de lamp soms gewoon kapot springt.
      wat niet wil weg nemen dat sommige mensen perfect met goedkope lampen kunnen werken zonder ooit problemen te hebben.
      veel zit ook in de kwaliteit controle.
      neem nu showtec, die hebben bijna geen kwaliteits controle als er dingen uit de fabriek komen.
      en bij duurdere merken heb je dit wel waardoor de kans op slechte lampen kleiner is.
      nu voor de vraag van kleuren en gobo op de aeron.
      kleuren zijn ok ( gewoon ok verwacht er ook niet super veel van)
      de gobo's ben ik wel heel tevreden over.
      buiten dan één heel lelijke gobo ( kleine sterretjes enzo)
      natuurlijk mag je op gebied van snelheid van kleuren en gobo wissel niet te veel verwachten.

Comment

• l3art
        • May 2009
        • 3

hoi,

Heb de Areon II scanners ondertussen aangekregen, 8 stuks..
        Op het eerste zicht vrij degelijke toestellen, geen plastic rommel.
        Heb direct de lampen gemonteerd en aangesloten op de martin light-jockey. Adressen heel eenvoudig in te stellen via het display.

Eerst de lampen laten opwarmen, tl-lampen doven en de rookmachine aanschakelen

Eerst de gobotjes geprobeerd, deze zijn te focussen met de electronische focus, ook de shutter/dimmer werkt degelijk.

De lamp geeft nu echt fel wit licht, de kleuren zijn ok.. als je je kleurenwiel tussen twee kleuren zet heb je half om half kleur, ook wel leuk effectje!

Nu de gobotjes laten roteren en de prisma even testen, werkt allemaal perfect!

De scanners zijn aangekocht voor een vaste installatie in een danscafé, ze worden gemonteerd op een cirkeltruss boven de dansvloer.

Nog een leuke job voor de komende weken.. ook ga ik nog werken met achtergrondverlichting met led-pars.. ook via de light-jockey.

Ik hou jullie verder op de hoogte

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

Ik wou eens horen of er al meer reactie op de scanners zijn, kwa levensduur en gebruik?

alvast bedankt
          mvg Gino

Comment

Working...