Vraagje over Led Pars en DMX Controller ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeffius
    • Mar 2008
    • 4

Vraagje over Led Pars en DMX Controller ?

Ik heb zonet een controller gekocht en 8 LED Pars.
    Nu wil ik deze aansluiten. Dit heb ik gedaan van de controller een dmx kabel naar de eerste spot, daarna naar de volgende en zo voort. Moet er op de uitgang van de laatste spot nog iets komen ?
    Ik heb dan de spots een adres gegeven : Spot 1 adres 1, Spot 2 adres 17 en zo verder.

Nu zet ik alles aan , Spot 1 brand, spot 2 knippert, spot 3 knippert sneller en spot 4 knippert nog sneller. wat ik ook doe op men controller er verander niets ? normaal is kanaal 1 van spot 1 rood kanaal 2 groen kanaal 3 blauw en kanaal 4 dimmer of flash ?

Hoe komt het dat er niets veranderd ?

Mvg Jef
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Welke controller heb je?
    Op sommige DMX controllers zit een 'POLARITY' switch. Misschien dat je die verkeerd hebt staan?

Het kan ook helpen een DMX Terminator in je laatste led par te stoppen, zoals je zelf ook al aangaf...
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Jeffius
      • Mar 2008
      • 4

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
      Welke controller heb je?
      Op sommige DMX controllers zit een 'POLARITY' switch. Misschien dat je die verkeerd hebt staan?

Het kan ook helpen een DMX Terminator in je laatste led par te stoppen, zoals je zelf ook al aangaf...
      Een glp Scan operator 12 advanced , dus als ik die terminator zou halen werkt het wel ?

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Niet noodzakelijk
        exit night into LIGHT

Comment

• Jeffius
          • Mar 2008
          • 4

weet iemand hier het antwoord op , want moet volgende week ter plaatsen komen met deze lichtinstalatie ....

Comment

• CoenCo
            • Feb 2005
            • 230

De handleiding lezen?
            *Iets met DMX-adressen
            *Iets met patchen, van dimmers dan wel fixtures met meerdere parameters
            *Iets met programmeren

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Als eerste een terminator zetten, als dat niet helpt de andere dingen proberen.
              Een terminator is ALTIJD nodig, dat het ook weleens "werkt" zonder, betekent niet dat het niet nodig is.

Comment

• bones2001
                • Aug 2003
                • 741

Nou ben ik echt een noob op lichtgebied, maar volgens mij kan je een ledpar niet zo maar op een willekeurige dmx controller zetten.
                Wat wel werkt is een speciaal voor ledpars ontwikkelde controller zoals
                de Ledcon 02 van JB systems.
                Correct me if i'm wrong.
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

RTFM

Toevallig ook net deze binnen gekregen, maar zet dip 10 aan en stel een adres in !

Anders staan ze op een ander stand !

Nog steeds problemen, dan je polariteit eens checken ( ook van je kabels )

Zijn echte plug en play lampen van Lightmaxx
                  your light !

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                    • Nov 2005
                    • 950

Originally posted by bones2001
                    Nou ben ik echt een noob op lichtgebied, maar volgens mij kan je een ledpar niet zo maar op een willekeurige dmx controller zetten.
                    Correct me if i'm wrong.
                    LEDparren werken gewoon op DMX, die controllertjes die jij bedoeld, zijn 'preset'lichttafels, er zitten waardes achter de knopjes, en die stuurt hij naar het DMX signaal.

Maar een LEDpar kun je dus gewoon gebruiken op DMX!
                    Moet eerlijk zeggen dat RTFM hier niet echt kan gelden. Zelf heb ik ook 4 LEDparren binnengekregen van Showtec, kreeg een geheel andere gebruikzaamwijzing dan het product zelf. De Music - Auto switch (welke wel in de manual stond) is niet te bekennen op de LED par...
                    Kortom: luie mensen!
                    Last edited by MEEO Licht en Geluid; 07-03-08, 20:25.
                    MEEO Audio Licht Rigging,
                    Mark van der Werff
                    Groningen

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Originally posted by bones2001
                      Correct me if i'm wrong.
                      Niet waar.... Ledparren kan je prima op deze lichtsturing aansluiten en programmeren.
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jeffius
                        • Mar 2008
                        • 4

Originally posted by tha_dj
                        RTFM

Toevallig ook net deze binnen gekregen, maar zet dip 10 aan en stel een adres in !

Anders staan ze op een ander stand !

Nog steeds problemen, dan je polariteit eens checken ( ook van je kabels )

Zijn echte plug en play lampen van Lightmaxx

Jeeps dat was het den dip op 10 zette had et ook al gevonden ! toch bedankt , welke controller hebt gij der bij gekocht ?

Comment

• tha_dj
                          • Jan 2004
                          • 375

GEEN ! Heb er een lc 2412 bij van behringer voorlopig.

Had er 4 mee besteld voor een probeerseltje ( i.p.v ledtubes in een meubel ) maar moet zeggen dat er best leuk licht vanaf komt.

Is wel erg spot, i.p.v halogeen mfl en wfl maar zekers leuk om witte doeken te verkleuren en pilaren uit lichten zodat je de ambiance van de lokatie opleukt.

Denk dat ik er nog maar een paar bestel.
                          Maar goed blij dat het werkt
                          your light !

Comment

• LJKEVIN
                            • Dec 2005
                            • 426

Originally posted by tha_dj
                            GEEN ! Heb er een lc 2412 bij van behringer voorlopig.

Had er 4 mee besteld voor een probeerseltje ( i.p.v ledtubes in een meubel ) maar moet zeggen dat er best leuk licht vanaf komt.

Is wel erg spot, i.p.v halogeen mfl en wfl maar zekers leuk om witte doeken te verkleuren en pilaren uit lichten zodat je de ambiance van de lokatie opleukt.

Denk dat ik er nog maar een paar bestel.
                            Maar goed blij dat het werkt
                            met de eerste versie software in de tafel???
                            Als dat zo is, zal ik de nieuwe er ff in zetten/laten zetten
                            Met de oude software heb je namelijk vaak dat de ledjes iets blijven "branden" wanneer je fader omlaag staat.
                            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Mike002
                              • Aug 2008
                              • 3

Originally posted by Jeffius
                              Jeeps dat was het den dip op 10 zette had et ook al gevonden ! toch bedankt , welke controller hebt gij der bij gekocht ?
                              Ik heb net een ledcon-02 (jb) gekocht met 8 par's van lightmaxx,
                              vraagje; hoe stel je de switches in achteraan? 10 staat on bij elke lamp, maar er gebeurd totaal niets, geen licht...

Wat doe ik verkeerd?

Comment

Working...