mini-linearray

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

mini-linearray

ik zag op de beurs van paar weken terug

van die hele leuke schattige mini-linearrays.. en ik dacht van hee..
    dat is wel wat voor op m'n kamertje..

weet iemand een merk die dit soort dingetjes aanbieden?
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

Originally posted by PeterZwart

Het principe van een line array is onder elkaar geplaatste luidsprekers onder een bepaalde hoek. Zo kun je met software een ruimte invoeren om ze een zo goed mogelijk bereik te krijgen met je speakers.

Een "normaal" syteem blaast als het ware recht voor uit, met een line array kun je een zo egaal mogelijk geluidsniveau creeren van voor tot achter.

Samenvattend het is onzin om een line array op je kamer te hebben. Steek je geld ergens anders in.

Waarschijnlijk allemaal chinese namaak meuk op die beurzen. Allemaal rommel.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

dankje voor je antwoordt geenstijl21

iemand die mijn vraag wel kan beantwoorden zonder zo negatief te gaan spreken en mij inhoudt te vertellen waar ik niet om vroeg?
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Dat het antwoord niet helemaal zo is zoals je verwacht had, dat ligt waarschijnlijk meer aan jouw perceptie dan aan de inhoud van het antwoord.

Onderwerp verplaatst naar juiste forumonderdeel. Mioct het toch zo zijn dat er een complete band staat te spelen in jouw kamertje, dan laat ik me graag door de foto's overtuigen
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

dankje voor je antwoordt geenstijl21

iemand die mijn vraag wel kan beantwoorden zonder zo negatief te gaan spreken en mij inhoudt te vertellen waar ik niet om vroeg?
          Een eigen BV op de 16e poeh he, bij deze van harte gefeliciteerd!!!
          Stap1: Start internet explorer op.
          Stap2: Ga naar google, Google
          Stap3: toets de volgende woorden in: mini line array
          Stap4: Klik een gewenste site aan
          Stap5: Begin maar met je spaarvarken kapot te slaan
          Stap6: Geen dank

JBL VRX928LA Mini Line Array ( vrx928la )- S2 Store Webshop

JBL
          VRX928LA Mini Line Array

Pas voorgesteld op de beurs in Frankfurt, Een aanvulling op de bestaande Vrx luidsprekers maar dan
          nog compacter.
          JBL’s exclusive neodymium magnet Differential Drive® woofer for highpower capacity and lightweight.
          Two patent-pending neodymium HF compression drivers.
          Constant Curvature waveguide for unprecedented array coherence.
          Fly combinations of VRX928LA and Subwoofers (VRX915S) with optional array frame (VRX-SMAF).
          Integral rigging hardware for simple connection of enclosures and optional array frame. Arrays of up to six enclosures may be flown.
          Dual angle pole socket for aiming flexibility. One or two speakers may be mounted to a 35 mm pole or tripod stand.
          Array Configuration Selector permits “array shading” in passive mode.
          Indien interesse bel ons voor een Demo

Normale prijs: €2303.95,-
          S2 Prijs : € 1990.90,-
          Artikelnummer: vrx928la
          Last edited by geenstijl21; 26-01-08, 16:34.
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• flash-a-new-generation
            • Nov 2006
            • 228

array op de slaapkamer? in wat voor een royale slaapkamer leef jij dan? wat moet je met een array in je kamer??? kies dan voor dat geld maar een mooi Hi-fi setje uit en geniet er van en gebruik een array waarvoor die ontworpen is...
            EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

Waarschijnlijk bedoel je de RH kastjes die bij TM Audio op de stand hingen:

© Martin Audio Ltd.
              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

jazeker... Meyersound , en dan liefst de Milo's , 8 per kant...

Comment

• gertgeluid
                  • Dec 2006
                  • 520

Is het voor in de keet? Daar heeft een line array weinig zin. Neem iets conventioneels en hang het goed op. Kost minder en presteert beter (of kost evenveel en presteert super).

Comment

• berolios
                    • Sep 2005
                    • 1538

ik zag op de beurs van paar weken terug van die hele leuke schattige mini-linearrays.. en ik dacht van hee.. dat is wel wat voor op m'n kamertje...
                    Ik denk dat jij V-Dosc hebt gezien van L'Acoustics en aan jouw beschrijving af te lezen schat ik in dat het een vierpuntsopstelling betrof met stacks van 6 kasten.... want een flinke plank erop en je kamertje is af ;-) ha ha ha !

Je kunt je tegenwoordig beter afvragen welk merk dit soort dingetjes NIET aanbiedt. Als je toevallig naar de Musik Messe in Frankfurt gaat zul je vanzelf zien wat ik bedoel... allemaal chinezen met bananenboxen.

Ik denk dat onze 'vriend zonder stijl' je een aantal goede suggesties heeft gegeven, nog netjes verwerkt in een stappenplan ook. Vind het dan ook niet geheel terecht zo hoog van de toren te blazen, want inhoudelijk vind ik het zeer behulpzaam wat hij doet (aan mijn post heb je minder). De moderator is het daar in ieder geval mee eens, topic staat nu niet voor niks in de NEWBIE / STARTERS afdeling.
                    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Maar ik snap jou wel..

we hebben hier eens een topic gehad met een line-array op een toilet.

bouw ze gewoon zelf, ze werken dan wel als gewone hi-fi maar het ziet er wel aardig uit.

inderdaad heb je het voor een kamer absoluut niet nodig, en voor een kleine tot middelgrote zaal is het vaak ook onzin, maar het gaat in jou kamer om de sfeer en de looks (tenminste, dat neem ik aan) en dan kan je best iets meken dat goed klinkt, eruitziet als maar niet het zelfde werkt omdat dat totaal geen zin heeft
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Radar
                        Moderator
                        • Jul 2002
                        • 890

En om eventuele onzin te voorkomen een slotje.
                        Line aray op je kamer, beetje normaal blijven doen graag.
                        Ik doe niet aan bijgeloof.
                        Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...