Microfoon statieven - Gebruikservaringen K&M

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Microfoon statieven - Gebruikservaringen K&M

Hallo,

Ik heb een vraag, ik wil een aantal statieven aanschaffen voor microfoons, K&M lijkt mij de beste keuze, maar welk type, heeft iemand ervaring met K&M? en welk type raad je mij dus aan??

Gr. Willem
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Heb hier veel K&M statieven staan.
    De types die ik hier heb zijn zeer degelijk en betrouwbaar. maar ook niet echt goedkoop.
    Hoe dan ook, mijn ervaringen met dit merk zijn goed.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Doe jezelf een lol en koop stevige statieven dan ben je er in een keer vanaf. Microfoonstatieven zijn wel dingen die je prima tweedehands kan kopen. Met een of twee vleugelmoeren is een oud maar goed statief wat niet meer bleef staan gewoon weer ok.

Kijk ook of je voor versterkers en hihats e.d geen full-length statieven nodig hebt. En dat een tweetal tweedehands statieven best zonder hengel bruikbaar zijn wat ruimte geeft voor onderhandelen.

Staieven met inschroefpoten zijn enorm stevig maar kosten meer tijd om neer te zetten en weer weg te halen. En je kan die dingen alleen zelf doen want half nederland snapt niets van die dingen. (&%#$"& ) Niet per se een aanrader bij tweedehandsjes dus. Maar in de oefenruimte heb ik er een aantal staan en muzikanten zijn er dol op omdat ze lekker stevig zijn en de "middenpaal" niet doorzakt en je dus nooit tegen vloerresonantieproblemen oploopt als je ze haastig neerzet.

Door met clipon mics bij trommels te werken en gitaarmicrofoons zoals de 906/606 bespaar je enorm op het sjouwwerk en statievenpark!
      lekker belangrijk!

Comment

• Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

een goed en stevig statief betekend vermindering van je irritaties.

Ik vind niks vervelenden dan statieven die half uit elkaar vallen bij het uit de kist halen en waarbij je eerst alle onderdelen weer vast moet gaan schroeven.
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ook te overwegen:

Last edited by Radar; 29-12-07, 23:18.

Comment

• mr-pink
            • May 2007
            • 18

K&m (en nog merken) hebben nu statieven met een knijpslot.
            Waarbij je het slot gewoon moet innijpen om het statief uit te schuiven.

Voor verhuur en ander gebruik door leken ideaal

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Originally posted by mr-pink
              K&m (en nog merken) hebben nu statieven met een knijpslot.
              Waarbij je het slot gewoon moet innijpen om het statief uit te schuiven.

Voor verhuur en ander gebruik door leken ideaal
              Alleen jammer dat ze nogal snel kapot gaan/te krijgen zijn. Hier gaan ze er al weer uit...

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Originally posted by Outline
                Alleen jammer dat ze nogal snel kapot gaan/te krijgen zijn. Hier gaan ze er al weer uit...

Vlgens mij worden die knijpers op grote ours toch wel veel gebruikt. Zie ze op de live dvds steeds meer. Werkt ook veel handiger (moet het t natuurlijk wel goed doen )
                Drummer en techniek freak.

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Wat meestal mis gaat, is het veer/klem-mechanise wat de spanning er op houdt. Dan beginnen ze vanzelf in te zakken of zitten ze muurvast. Gewoon weer een kwestie van wat erop zit, kan kapot.

Comment

• geenstijl21
                    • Jan 2008
                    • 462

Alternatief voor K&M zijn de Sennheiser micr. statieven

Ietsjes goedkoper
                    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

K&M is van Sennheiser. Mag je raden uit welke fabriek die Sennheiser-statieven komen....

Heb ze overigens nog niet in de prijslijst gevonden...

Comment

Working...