Nieuwe groene laser: Performer of Animator?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Originally posted by JeroenVDV
    Voor zover ik weet is dat geen verplichting (al is het wel aan te raden).
    Dan is het in Europa anders dan de regels in de US. Ik geloof dat daar alles vanaf klasse 3B voorzien moet zijn van een keyswitch.

Originally posted by JeroenVDV
    Ik zou me nog iets beter in deze materie verdiepen...
    Het is toch al een beter antwoord dan "het is maar 50mW, wat kan het kwaad?"... ik kan wel een behoorlijke berekening geven met scansnelheden, vermogensdichtheden en effectieve energie die op het netvlies terechtkomt, maar ik weet niet of iedereen daar zo zeer op zit te wachten.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

In amerika is "audience scanning" zelfs ook al verboden, je mag dus niet óp het publiek je beams richten, maar moet je er ruim boven blijven...

Ik kan dat opzich wel begrijpen met al die nutteloze rechtzaken daar om het minste of geringste pijntje of probleempje, maar een laser heeft toch wel het mooiste effect als je de stralen op je af ziet komen!

Maar ik geloof dat we een beetje afdwalen
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Maikel_18
        • Jul 2007
        • 20

hoi hoi heb de performer van koollight binnen gekregen hij doet alleen gekke lijnen trekken horizontaal en verticaal.. zie verder geen figuren!?

Comment

• Maikel_18
          • Jul 2007
          • 20

moet toch dacht ik wel dezelfde dingen te zien krijgen als het filmpje wat er van op youtube staat..
          YouTube - koollight performer 1

Ik krijg nu allemaal rare figuren met krullige uiteindes... hoop dat iemand me kan zegge of dit normaal is voor deze laser.. want dan stuur ik hem gelijk terug en spaar ik voor een JB ofzo.. Hij maakt het tunneleffect ook alleen maar met puntje en die puntjes zijn in de vorm van een hamburger haha

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Heb je al met rook gekeken hoe dat er uit ziet ? Ik denk dat als je dat doet, je precies het zelfde ziet als op het youtroep filmpje...

Comment

• Maikel_18
              • Jul 2007
              • 20

Originally posted by beyma
              Heb je al met rook gekeken hoe dat er uit ziet ? Ik denk dat als je dat doet, je precies het zelfde ziet als op het youtroep filmpje...

Nee dat nog niet... hier is het filmpje wat ik net gemaakt heb van dat ding.. tis een .mp4 filmpje (quicktime)
              YouSendIt - Send large files - transfer delivery - FTP Replacement

Ik heb nog een laser zien staan van JB.. JB Systems Space 2 laser 30mW Green zal deze niet beter zijn als de koollight performer?!

Alvast fijn uiteinde voor iedereen hier

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Dat is wel een heeel matig filmpje,ik zie alleen een grote gele vlek met een soort bewegende lijnen, maar ik kan wel zien dat dit inderdaad het maximale is wat je hieruit kan halen!

Het voordeel van deze is wel dat je voor niet al teveel geld een 40 mW dpss laser hebt gekocht, je zou er nog een goed scanner setje bij kunnen kopen, en dan hebje echt controle over de beams.

Als je heel handig bent, dan kan je zelf zo'n scanner setje bouwen kijk hier maar eens naar:

http://elm-chan.org/works/vlp/report_e.html

Comment

• Maikel_18
                  • Jul 2007
                  • 20

thanks voor antwoorden.. beams? die spiegeltjes bedoel je?

en zal die JB space 2 Laser 30MW niet beter zijn dan deze? heeft in ieder geval wel meer figuren (100 koollight: 25) maar hij heeft een kleinere licht opbrengst dacht ik zo he? wat was jullie keuze en waarom?

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Beams = stralen, die spiegeltjes zitten vast aan scanners a.k.a galvo's

Wat ik bedoelde was dat je die galvo's en dac ook zelf kan maken,maar als ik het zo lees is dat een beetje te hoog gegrepen denk ik....

Toch probeer ik even in het kort uit te leggen waarom jou scanners niet zo mooi werken en andere wel, het gaat allemaal om controle en je hebt daarom twee soorten scanners (galvo's) "open loop" en "closed loop"
                    Jij hebt open loop, daarbij weet de controller niet in welke positie je spiegels staan, en dus schieten de lijnen door een eindpunt, stel je wil een vierkantje, dan wordt het een # hekje.
                    Bij closed loop weet de controller wél in welke positie de spiegels staan, en dus kan er op tijd een rem puls gegeven worden, zodat de lijnen elkaar niet kruisen.
                    Dan de volgende stap is blanking, daarbij word ook nog de laser aan en uit gezet, zodat bij een woord de letters los van elkaar komen te staan bijvoorbeeld.

Je snapt wel dat closed loop galvo's een heel stuk duurder zijn dan openloop, en ik weet niet wat voor soort er in die JB zitten, maar dat zal ook wel open loop zijn.....

Comment

• Maikel_18
                      • Jul 2007
                      • 20

hoi,

dank voor de info... dit onderstaand beyma is heel erg cool om te weten maar echt te hoog gegrepen wil hem gewoon aanzetten en rook erbij en klaar ik ben niet echt tevreden met de koollight performer.. veel dezelfde patronen.. en GEEN veiligheidsglas.. De JB Space 2 laser heeft dit wel en voldoet ook aand e europeesche laserveiligheid..

Iemand ervaring met Space 2 laser?
                      heb gezien dat die meer dan 100 patronen heeft.. das toch al beter dan de 25 van de koollight

Hoop dat iemand deze space 2 heeft en mij hierover kan adviseren

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

is het niet gewoon dat in deze lasertjes gewoon stappenmotors zitten ?

Wil je vloeiender tekenen heb je Galvo's nodig.

Ook de JB lasertjes hebben stappenmotortjes en ik geloof dat de laatste nwe kleine galvo's hebben.

Ikzelf ben erg tevreden over de lasers van laserworld en kosten ook niet veel ( voor 40mw dmx gestuurd betaal je 139,00 in BTW )

Mij is geleerd over het vermogen dat je voor 1m2 1mw nodig hebt
                        Ook met meer kleurenlaser reken je dit nav het vermogen van de sterkste kleur ( groen )

Groen is het sterkste van alle lasers omdat deze voor het oog het meest zichtbaar is.

Ikzelf heb al diverse PRO lasers gehad met volle tevredenheid.

Heb nu een laser besteld de nieuwe Revolution 800RGY ook van Laserworld voor de prijs van 1524 in BTW ( hele goede prijs to andere aanbieders ) zeker met dit vermogen ( 300mw groen en 500 rood ) scans van 35K en ILDA bestuurbaar of natuurlijk dmx of sound - auto gestuurd.

Als alles meezit heb ik hem eind volgende week binnen dus ben benieuwd.

Zodra deze binnen is laat ik me er over uit na mijn ervaringen. Volgens mijn leverancier is deze serie de " oude " PRO serie en nieuwe PRO serie is verbeterd en hebben nu 50K scans. Dus ben benieuwd.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Maikel_18
                          • Jul 2007
                          • 20

Originally posted by Rolandino
                          is het niet gewoon dat in deze lasertjes gewoon stappenmotors zitten ?

Wil je vloeiender tekenen heb je Galvo's nodig.

Ook de JB lasertjes hebben stappenmotortjes en ik geloof dat de laatste nwe kleine galvo's hebben.

Ikzelf ben erg tevreden over de lasers van laserworld en kosten ook niet veel ( voor 40mw dmx gestuurd betaal je 139,00 in BTW )

Mij is geleerd over het vermogen dat je voor 1m2 1mw nodig hebt
                          Ook met meer kleurenlaser reken je dit nav het vermogen van de sterkste kleur ( groen )

Groen is het sterkste van alle lasers omdat deze voor het oog het meest zichtbaar is.

Ikzelf heb al diverse PRO lasers gehad met volle tevredenheid.

Heb nu een laser besteld de nieuwe Revolution 800RGY ook van Laserworld voor de prijs van 1524 in BTW ( hele goede prijs to andere aanbieders ) zeker met dit vermogen ( 300mw groen en 500 rood ) scans van 35K en ILDA bestuurbaar of natuurlijk dmx of sound - auto gestuurd.

Als alles meezit heb ik hem eind volgende week binnen dus ben benieuwd.

Zodra deze binnen is laat ik me er over uit na mijn ervaringen. Volgens mijn leverancier is deze serie de " oude " PRO serie en nieuwe PRO serie is verbeterd en hebben nu 50K scans. Dus ben benieuwd.
                          Hoi,

dank je wel voor de info!!! maar die van laserworld hebben die galvo's???? en vanaf welke prijsklasse heb je galvo's?

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

vanaf de clubseries krijg je galvo's, bij de eco lasers heb je ze met stappenmotors en met galvo's tot 10k

mocht je interesse hebben miojn leverancier levert voordeliger als de prijzen op de site van laserworld.

geloof datdie jb laser ook galvo's heeft tot 10k maximaal deze laser is gemaakt door cirrect 9 ook een goede fabrikant )
                            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...