Nieuwe groene laser: Performer of Animator?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikel_18
    • Jul 2007
    • 20

Nieuwe groene laser: Performer of Animator?

Hoi mensen ik wil me een nieuwe groene laser gaan aanschaffen.. tis gewoon voor thuis gebruik.. ruimte van 8x4 m ik zit te twijfelen tussen de:
    Koollight Performer 40MW 129,-
    Koollight Animator 2x60MW 165,- (2 lasers)

Nu weet ik niet wat ik moet nemen ik denk als ik de animator neem dat ik een te kleine ruimte heb toch?

Hoop dat iemand me kan adviseren in de keuze...

Fijne feestdagen alvast aan iedereen
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Beide zijn eigenlijk wel een beetje te "sterk" voor jou ruimte, het gevaar is namenlijk dat een indirecte straal al oogletsel kan geven, denk maar aan een reflectie via een raam of glimmend oppervlak !!

Je hebt twee keer de kans daarop, één keer met je linker oog en één keer met je rechter oog

Voor slaapkamer gebruik is een 5 mW al ruim voldoende!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Maikel_18
      • Jul 2007
      • 20

oww maar is het zon verschil 4.9mw laser en 40mw laser?

Ik heb nu al een rode laser.. zon kleine weet niet hoeveel mw die is...

maar het is vanwege veiligheid niet aan te raden omdat het te sterk is?!

Comment

• Maikel_18
        • Jul 2007
        • 20

ik wil wel dat er het tunnel effect opzit... zit dat er bij allen op?

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

dat is wel een pittig verschil ja, ik heb zelf 300 mW DPSS groen, en daar kom je al enige kilometers ver mee !

Ik heb daar buiten mee lopen "straalen" en kreeg ook een reflectie terug, een ruit van een flat een paar straten verderop, daar ben ik toch best van geschrokken!

Maar goed, ik zou als ik jou was toch gewoon de dubbele nemen, maar heeeeeeel goed opletten waar en hoe je hem ophangt....

hier een -telefoon- foto

Last edited by beyma; 20-12-07, 22:12.

Comment

• Maikel_18
            • Jul 2007
            • 20

oke.. mooi... ik zal er nog eens over nadenken bedankt voor de goede info en foto!!! hebben de lasers trouwens standaard die tunnelfunctie erop zitten?

groetjes

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Een tunnel is toch wel de meest eenvoudige "animatie" , en ja vrijwel elke showlaser heeft dat er in zitten!
              Ik denk dat 90% van alle consumenten laser apparaten gebruik maakt van "lissajou" figuren die je met twee spiegeltjes op een motortje maakt !!

Comment

• Maikel_18
                • Jul 2007
                • 20

das cool!! en als ik het nou in een andere ruimte ga gebruiken die 4x2 is.. is dan nog steeds de laser met 2 stralen het beste? of toch de performer?laatste vraag haha

Comment

• jeroenw
                  • Dec 2003
                  • 216

Een laser in een ruimte van 4x2? dan komen je effecten niet echt denderend uit.
                  Maar behalve dat, een 40 (of 60)mW laser is een classe 3B laser. Deze lasers zijn schadelijk voor het oog bij niet-diffuse reflecties!
                  Als je ermee wil gaan spelen, dan doe jezelf een plezier en koop er een laserbril bij (en nee een zonnebril is niet genoeg).

Ben er erg voorzichtig mee!
                  Groeten
                  Jeroen
                  \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

Originally posted by beyma
                    dat is wel een pittig verschil ja, ik heb zelf 300 mW DPSS groen, en daar kom je al enige kilometers ver mee !

Ik heb daar buiten mee lopen "straalen" en kreeg ook een reflectie terug, een ruit van een flat een paar straten verderop, daar ben ik toch best van geschrokken!
                    En hoeveel paar ogen in die flat heb je met die actie weggefikt?

Groetjes, Rob.
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Maikel_18
                      • Jul 2007
                      • 20

oeii das dan wel een sterke laser ja.. nouja heb er nog even over nagedacht en denk dat ik hem in de 4x2 kamer ga neerzetten... dus die dubbele laser is dan natuurlijk geen optie he..?

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

overdrijven jullie het gevaar met een 40mw laser niet een beetje? Ik weet uiteraard
                        van het gevaar van een laser maar ook bij zulke relatief lage vermogens?

Comment

• beyma
                          • Oct 2002
                          • 1614

Originally posted by keenoncoolstuff
                          En hoeveel paar ogen in die flat heb je met die actie weggefikt?
                          Gelukkig niet, dat was het trappenhuis aan de achterkant en ging echt per ongeluk, ik ga niet voor de lol bij mensen naar binnen schijnen met 300 mW...
                          Het ging mij er om of ik een stip op de wolken kon krijgen, en dat was geen probleem,maar het statief waar de laserkop op vast zat zakte voorover vandaar.

overdrijven jullie het gevaar met een 40mw laser niet een beetje?
                          NEE, vanaf 5 mW of meer is het geen speelgoed meer en kan je per direct blijvende oogschade oplopen !!
                          Dit beteft een stilstaande beam, zodra deze via scanner spiegels in beweging wordt gezet is het gevaar al vele malen kleiner, maar het blijft gewoon oppassen.

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by beyma
                            NEE, vanaf 5 mW of meer is het geen speelgoed meer en kan je per direct blijvende oogschade oplopen !!
                            Dit beteft een stilstaande beam, zodra deze via scanner spiegels in beweging wordt gezet is het gevaar al vele malen kleiner, maar het blijft gewoon oppassen.
                            Klopt, en dat is ook de reden waarom alle 3B lasers voorzien moeten zijn van een killswitch. Mochten de motoren dan vastlopen dan kun je gelijk de straal kappen. Als de scanners blijven lopen is er namelijk weinig gevaar sinds de laser dan behoorlijk snel beweegt (vgl. met barcodescanners, 5mW maar toch klasse 1)

Sowiezo is dit spul niet bedoeld om "zomaar wat mee te prutsen" maar je moet weten wat je doet. Niet alleen om het risico van jezelf maar ook dat van je publiek!
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

Originally posted by Stoney3K
                              Klopt, en dat is ook de reden waarom alle 3B lasers voorzien moeten zijn van een killswitch. Mochten de motoren dan vastlopen dan kun je gelijk de straal kappen.
                              Voor zover ik weet is dat geen verplichting (al is het wel aan te raden).

Als de scanners blijven lopen is er namelijk weinig gevaar sinds de laser dan behoorlijk snel beweegt
                              Ik zou me nog iets beter in deze materie verdiepen...
                              Creating shows beyond Imagination

Comment

Working...