Hallo,
Dit is waarschijnlijk een niet vaak voorkomende request, maar door omstandigheden (please don't ask
) zou ik volgend systeem moeten draaiende krijgen:[LIST][*]Speaker (monitor): 4 x Jbl Control 5 (175 W - 4 Ohm)[*]Subwoofer: 1 x Jbl Control SB210 (400 W - 8 Ohm) (mogelijkheid tot stereo aan te sluiten, echter de nodige kabels hiervoor werden niet 'getrokken')[*]Versterker: 2 x Crown XLS 602 (4 Ohm : 2 x 600 W, 8 Ohm : 2 x 380 W of 1 x 1200 W)[*]Behringer VMX1000 Mixer[/LIST]De apparaten zijn recent aangeschaft (door een ander) voor installatie in een café.
Kan iemand me advies geven hoe dit kan aangesloten worden en welke extra apparatuur hiervoor nodig is? (crossover?). Ik heb ooit zelf een systeempje gemonteerd en gebouwd (velleman kitjes, 2 * bridge 400 W op zelfgebouwde speakers) maar dat was toch eenvoudiger
Alvast bedankt,
David
PS ik hoop dat dit wel onder newbie geplaatst mag worden ?
Dit is waarschijnlijk een niet vaak voorkomende request, maar door omstandigheden (please don't ask
) zou ik volgend systeem moeten draaiende krijgen:[LIST][*]Speaker (monitor): 4 x Jbl Control 5 (175 W - 4 Ohm)[*]Subwoofer: 1 x Jbl Control SB210 (400 W - 8 Ohm) (mogelijkheid tot stereo aan te sluiten, echter de nodige kabels hiervoor werden niet 'getrokken')[*]Versterker: 2 x Crown XLS 602 (4 Ohm : 2 x 600 W, 8 Ohm : 2 x 380 W of 1 x 1200 W)[*]Behringer VMX1000 Mixer[/LIST]De apparaten zijn recent aangeschaft (door een ander) voor installatie in een café. Kan iemand me advies geven hoe dit kan aangesloten worden en welke extra apparatuur hiervoor nodig is? (crossover?). Ik heb ooit zelf een systeempje gemonteerd en gebouwd (velleman kitjes, 2 * bridge 400 W op zelfgebouwde speakers) maar dat was toch eenvoudiger

Alvast bedankt,
David
PS ik hoop dat dit wel onder newbie geplaatst mag worden ?

Als ik het goed begrepen heb zou je dan:[LIST][*]op versterker 1 : links 2 * control 5 in serie en rechts 2 * control 5 in serie[*]op versterker 2 : de SB210 subwoofer (versterker in bridge-modus)[/LIST]Het mengpaneel heeft een subwooferuitgang (dan mono naar versterker 2) en de control 5's hebben een volledig bereik (het zijn eigenlijk monitors), dus misschien kan ik het ook zonder crossover redden? 

Comment