Versterker Rack samenstellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

de enige reden waarom ik mijn connectors achter de plaat monteer is omdat je op deze manier kbalbruggen en bomen kan solderen zonder dat je kabel door de gaten moet trekken of de hele plaat moet klemmen om te solderen.
    je soldeert het geheel in elkaar en zet het daarna vast op de plaat. bij verandering kun je dan ook schuiven met connectors zonder solderingen te hoeven losmaken.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Tip!:

Als je de connectoren gaat poppen, zorg dat je bij je Powercons een metalen ringetje doet om de nagel, anders trek je de plastic connector kapot.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by Speakertje
        Het scheeld echt maar een paar tiende millimeter, misschien dat mijn plaatje net iets dikker is. Ik ga in ieder geval nog op zoek naar een oplossing, want het is wel mooier als alles aan de achterkant zit.
        Dat klopt, ik had er ook last van, alleen heb ik dat heel simpel opgelost door schroefjes te nemen waarvan de kop schuin wegloopt. Deze zinken gewoon weg in het gat van je paneeltje. Zeer eenvoudig en geen problemen meer.

En ja als we dan toch even rackjes gaan lopen showen: Hieronder 3 verschillende vormen in verschillende maten.

1. Stolpkist met de zwaardere versterkers + processor. Kistje was hier nog maar net gebouwd en toen zaten de speakon connectoren er nog niet in, nu uiteraard wel. Er is ook rekening gehouden met eventuele uitbreiding:

2. Kleinere rackje met nog gewoon een oude analoge crossover. Het patchpanel is zo gemaakt dat de versterkers op elke mogelijke manier aan te sluiten is, dat is vaak erg handig. Aansluitingen bovenste rij: XLR 1+2 = LR Amp Hoog (P2200) XLR 3+4 = LR Amp Laag (P3500) XLR 5+6 = LR ingang Crossover (DDA DD500) XLR 7+8 (male) = Doorlus crossover ingang XLR 9+10 (male) = uitgang hoog XLR 11+12 = uitgang laag.
        En dan kun je alle kanten op.

3. En zéér handig: steek altijd een enkele losse versterker in een losse kist. Als je alleen maar 2 topjes of een paar monitoren neerzet is dit altijd handig:

Oftewel: denk er goed overna voordat je een amprack in elkaar schroeft, bedenk hoe en vooral waarvoor je de versterkers wilt gaan gebruiken. Daarnaast kun je ook kijken naar het gewicht. Ik had eerst mijn CA6 ook in het bovenste rack zitten, maar dat werd gewoon te zwaar. Als je na gaat dat de CA6 (lichtste versterker van de 3) alleen al 21kg weegt!

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...