Laptop / MP3 en aanverwante vragen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • celles
    • Apr 2007
    • 22

Geacte Poelmans,

Vaste systemen? Ja, dat zou kunnen. Ik zal het eens navragen bij wat kroegjes hier in de buurt. Daar zal ik dan ook wel wat adressen kunnen krijgen van aanbieders. Hoe het een en ander werkt is me nog niet zo duidelijk. Feit is wel dat de systemen in de cafés het best aardig doen. Daarom zou het mijns inzien een perfecte oplossing kunnen zijn. Voorop gesteld dat het een beetje betaalbaar is natuurlijk. Nu ik er zo over na denk, het zou ook best wel kunnen dat die systemen helemaal niet werken met de MP3 compressie...... Wellicht zijn er voor dat soort systemen wel andere standaarden??? Geen flauw idee. Ik zal me hier eens over gaan informeren... Kroegjes zat met zulke systemen...

Bedankt voor uw reactie

Celles

Comment

• Steve89
      • Dec 2005
      • 120

Originally posted by celles
      In een eerdere reactie van mij opperde ik al het iedee om eens te kijken of het mogelijk is een abonnement te nemen zoals dat ook veel cafe's doen. Die hebben een computer op hun installatie aangesloten alwaar de bestanden worden gedraait. Als dat in een kroeg kan moet dat toch ook mogelijk zijn voor "mobiel" gebruik. Je betaalt netjes alle rechten en hebt geen illegaal spul, daarbij ook nog de nieuwste nummers van goede kwaliteit. Dit is echer nog maar een idee. Ik moet me nog goed laten informeren of dat allemaal mogelijk is.
      Het is zeker mogelijk om een programma als BPM ook mobiel te gebruiken. Ik ken een DJ die dit ook doet. Het is precies hoe je het zegt. Je betaald gewoon je rechten.
      Die DJ die ik ken heeft ook een nog een externe hardeschijf erbij voor alle muziekbestanden.

Comment

• Lukas
        • Jan 2007
        • 7

waarom MP3??? doe maar beter ape, flac <---- lossless fomaten, je hebt stuk minder plek op je HDD nodig en de kwaliteit is prima, linear formaten als wav's en aiff's kun je gebruiken als je wat meer plek op je HDD heb,

waarom geen MP3??? Howstuffworks "How MP3 Files Work"

ik gebruik zelfs een Macbook om muziek over de PA te spelen ( geen externe spullen ) maar NOOIT tijdens de show, daarvoor gebruik ik cds,

ik ben geen pro-audio freek ofzo maar ik hoor duidelijk het verschil tussen MP3 en linear formaten op de PA,

als je laptop een goede geluidskaart heeft dan heb je alleen een kabeltje nodig

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Originally posted by Poelmans
          Die DI lost in 90% van de gevallen de ruis WEL op, aangezien de meeste laptop voedingen roet in het eten gooien. Een aardlus probleem dus. Ik denk dat de meeste moderne laptops hun geluidskaart zelf ruisarm genoeg is voor de meeste drive-inn/DJ applicaties.
          TS heeft aangegeven dat hij Fujitsu-Siemens Amilo PI heeft. Het enige positieve aan deze laptops is dat de voedingen enorm goed zijn. De laptops zelf vallen van ellende uit elkaar, maar ik heb nog nooit een storing meegemaakt in een geluidsinstallatie na het inprikken van mijn voeding (ja, ik heb helaas ook een Amilo PI, 1556 om precies te zijn).

Mijn advies: koop een extern geluidskaartje. FireWire heeft de voorkeur boven USB, maar USB zal op zich wel voldoende zijn als je niet veel zware software open hebt staan. (FireWire mag processorkracht en RAM-geheugen claimen en dus zelf prioriteit stellen binnen je systeem, USB daarentegen zal door je systeem een enorm lage prioriteit toegekend krijgen.)

Comment

• celles
            • Apr 2007
            • 22

Beste jurjen_barel,

Wat zonde dat jou laptop niet naar tevredenheid is. Het is toch een hoop geld wat je er voor betaald. Maar ik deel je mening niet. De Fujitsu-Siemens Amilo PI van mij is prima in orden. Nu moet ik je wel bekennen dat ik een orde freak ben. Ik behandel de meeste spullen van mij met de meest mogelijke zorg. Het is verdorie (sorry) ook verschrikkelijk duur allemaal. Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb ontdekt aan mijn laptop is de krasgevoeligheid van de "deksel" (scherm). Na één week zaten er al flink wat krasjes op. Tja en omdat ik zo zuinig ben op alles stoorde me dat al gelijk enorm... Maar voor de rest ben ik 100% tevreden over de technische werking. Oké, hij doet dan wel wat fragiel aan, maar met de nodige zorgvuldigheid kan ik me niet voorstellen dat hij al na een tijdje gammel is. Indien dat bij jou wel zo is, is dat natuurlijk dood zonde...

Verder bedankt voor je meedenken en je tip naar aanleiding van mijn vraagstelling. In mijn laptop kan ik een expresscard stoppen, dat schijnt weer een vernieuwing te zijn ten opzichte van de jullie bekende PCI kaarten (of hoe heten die dingen ook alweer??). Ik hoop dat er al expresskaarten zijn voor mijn laptop.

Een fijne dag nog en vriendelijke groet,

Celles

Comment

Working...