krachtstroom verdeler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djproffi

krachtstroom verdeler

Hallo,

Ik zit al een tijdje met een paar vragen over krachtstroom. Hier is al wel veel te vinden op het forum, en ook op een ander forum, maar ik blijf nog steeds erg veel onduidelijkheid houden.

Het gaat over krachtstroom verdelers. Ik weet dat op de locatie waar het misschien nodig is krachtstroom is op 32A. Nu heb ik 3 groepen nodig van 16A op 230 V. Hiervoor heb ik een verdeler nodig. Ik heb een aantal mogelijkheden gezien, maar ik weet nog steeds niet wat echt 100% geschikt is.

Dit zijn de mogelijkheden die ik heb gevonden:

ShowTec PSA-321
    Front:
    Digital voltage & amperage-monitoring per Phase.
    input:CEE-socket, 3x16A
    Output: 1 piece 16A built-in Schuko socket
    ‘C’ automatic fuses per phase.
    Back:
    Output: 6 pcs. 16A Schuko boxes (2pcs p. phase)
    Voor €440,- incl. BTW

Admiral Stroomverdeler 32A-> 3x16A schuko
    MB-C32-3S-2M ABL volrubberkast, 210x145x80mm Voeding: 2mtr 5x4mm2 + stekker 400V 32A 5p

Voor € 263,62 incl. BTW

ShowTec Breakout Box
    CEE16 in to 6 x schuko with phase indicators
    5 Pins 380V to 6 Schuko's
    Technical Info:
    16A 5 pins 380V to 6 Schuko's with phase indicators 3x16A

voor €79,00 incl. BTW

Er zit volgens mij wel verschil in alles, maar wat is voor mij echt een raadsel. Het enige wat ik zelf zie is dat er echt een enorm prijsverschil is..

Wat ik zoek is: 3x3000 W groepen. Verder weet ik dat de aardlekschakelaar en dergelijke die aanwezig zijn in goede staat zijn. Dus voor eventuele lekken en dergelijke in de vaste installatie hoef ik niet bang te zijn.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Met vriendelijke groet,
    Last edited by Radar; 22-01-07, 21:01.
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

Die laatste gaat afvallen want je wil van 32A naar 16A.
    Zoals je al hebt kunnen lezen in diverse topic's mag dit alleen als
    de boel is afgezekerd op 16A en dat ontbreekt op de break out van showtec.

Zeker betaalbaar en goed te gebruiken is de admiral, netjes per fase afgezekerd.

Nadeel van de admiral is dat je niet volledig gebruikt gaat maken van de aangeboden 32A aansluiting.

Nu heb je nog genoeg aan 3 keer 16A? maar wat gaat er in de toekomst gebeuren?

Dan heb je meschien meer aan de psa-321, overigens heeft die een 32A ingang bij mijn weten.
    Netjes 6 keer 16A uit, aflezing voor voltage en ampere's, en daar betaal je dus voor.

Verder niet zelf gaan lopen kloten en desnoods ff iemand in de buurt zoeken die wel verstand heb van elektriek
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Heb zelf vroeger een Showtec krachtverdeler gehad, alleen maar ramp. De displays vlogen er na 30 uur al uit...

Eurolite heeft ook goede verdelers op de markt, gebruik er nu al een tijdje 1 en bevalt super!
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
        Heb zelf vroeger een Showtec krachtverdeler gehad, alleen maar ramp. De displays vlogen er na 30 uur al uit...

Eurolite heeft ook goede verdelers op de markt, gebruik er nu al een tijdje 1 en bevalt super!
        Sterk onderbouwt, zeker omdat eurolite niet echt een andere manier van inkopen heeft dan showtec...maargoed, jouw ervaring is helder!

Ik heb niet zo heel erg veel op met displays. vandaar dat ik met veel plezier gebruik maak van:...ff plaatje geleend...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by moderator
          Sterk onderbouwt, zeker omdat eurolite niet echt een andere manier van inkopen heeft dan showtec...maargoed, jouw ervaring is helder!

Ik heb niet zo heel erg veel op met displays. vandaar dat ik met veel plezier gebruik maak van:...ff plaatje geleend...
          hier hebben wij er ook een aantal van en werken prima, maar ik heb met de showtec verdelers ook nog geen problemen gehad

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Ik heb juist erg goede ervaringen met die Showtec verdelers. Vaak mee gewerkt on the road, heeft nog niet gefaald. Zolang je weet wat de displays wel of niet kunnen aangeven, zijn ze een welkome toevoeging. Daarentegen kun je ook prutsen met een multimeter en is de Admiral al voldoende. (Alleen stroomsterkte is moeilijk te meten ermee, omdat je dan tijdelijk de stroomkring moet onderbreken voor je multimeter).

Comment

• djproffi

oke, dit klinkt voor mij in ieder geval heel duidelijk!

Er zijn misschien later nog wel uitbreidingsplannen. Maar ik verwacht niet al te veel.

Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste de PSA-321 nemen als ik uitbreidingsplannen heb. Als ik deze niet nodig heb dan kan ik het beste gaan voor de admiral?

Ik heb gezocht naar eurolights..maar die kan ik niet vinden

Die showtec ziet goed uit. Dan heb ik namelijk genoeg groepen voor enige uitbreiding, en als de lichtset extern het gebouw word gebruikt kan ik er ook netjes t geluid op aan sluiten (als ik het goed begrijp?)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Originally posted by djproffi
                oke, dit klinkt voor mij in ieder geval heel duidelijk!

Er zijn misschien later nog wel uitbreidingsplannen. Maar ik verwacht niet al te veel.

Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste de PSA-321 nemen als ik uitbreidingsplannen heb. Als ik deze niet nodig heb dan kan ik het beste gaan voor de admiral?

Ik heb gezocht naar eurolights..maar die kan ik niet vinden

Die showtec ziet goed uit. Dan heb ik namelijk genoeg groepen voor enige uitbreiding, en als de lichtset extern het gebouw word gebruikt kan ik er ook netjes t geluid op aan sluiten (als ik het goed begrijp?)
                Ik heb een foto staan op de server van de eurolites:

Adviesprijs ligt tussen de 180 en de 200 euro in verschillende shops (zal geen naam noemen).
                J&H kan de showtec distri leveren, ze hebben dacht ik geen eurolite...

Het zou kunnen dat de Showtec's inmiddels zijn verbeterd, of dat ik een foute had...
                Ik zou in jou geval toch even googlen naar deze verdeler en anders toch voor de Showtec gaan... (De Displays zijn erg handig en (uitermate) betrouwbaar! (nadeel: ze zijn het kwetbaarste)).
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• Radar
                  Moderator
                  • Jul 2002
                  • 890

Allemaal leuk en aardig die eurolites van MEEO maar in mijn ogen hebben die dingen geen meerwaarde voor topic founder.
                  Shuko's achterop zijn n.l. per 2 afgezekert op 16A dus dan maak je nog niet voledig gebruik van de aangeboden 32A, tenzij er op de voorkant weer een verloop komt van 3*16A naar 3 keer shuko.
                  Tevens zitten er op de eurolight neonlampjes voor een stukje spannings indicatie, best wel leuk maar die dingen geven licht tussen
                  de 100V en 400V en vertellen mij niks over eventuele zwevende nul.
                  Nu zullen die spannings meters op de showtec onbelast ook netjes 230V aangeven maar met losse 0 zal der een spanning gaan
                  inkakken als je der ff een lamp ( 300 watt par) op hangt.(Als je weet waar je mee bezig bent is dit trouwens vrij simpel op te lossen
                  met een kleine modificatie zodat je onbelast zwevende 0 indicatie hebt)

Aangedragen optie door moderator zou helemaal perfect wezen.
                  Ding is compact en zonder poespas en alles wat wordt verhuurt is ook te koop.
                  Last edited by Radar; 23-01-07, 00:18.
                  Dat brengt ongeluk.

Comment

• djproffi

bedankt allemaal voor de reacties. Mijn keuze gaat vallen tussen de Showtec of de Admiral.(precieze keuze weet ik nog niet).

Ik heb in ieder geval nu alweer wat bijgeleerd bedankt voor alle reacties!

Comment

• KoenB
                      • Mar 2003
                      • 453

Om maar een aansluitende vraag te geven op de vraag:

Weet iemand een merk dat zo'n verdelers maakt met ster-driehoek, 3 fase amp- en 3 fase voltmeter? Tuurlijk is dit zelf te bouwen, ik heb er ook zo zelf gebouwd, maar ik zoek merken die dit kant&klaar leveren.
                      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• ronny
                        • Dec 2002
                        • 2138

Bals is een duitste elektro fabrikant die de nodige verdelers maakt:

BALS Elektrotechnik=

Waar ik werk hebben we zo verschillende verdelers(van die draagbare), maar ik ben ook al hele werfkasten tegengekomen met daarop ster/driehoek omschakelaars.

Ik denk dat jouw vraag wel geen standaard oplossing is, maar eentje op maat...

mvg
                        ronny
                        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sjoerd
                          • Apr 2004
                          • 341

Originally posted by Radar
                          Allemaal leuk en aardig die eurolites van MEEO maar in mijn ogen hebben die dingen geen meerwaarde voor topic founder.
                          Shuko's achterop zijn n.l. per 2 afgezekert op 16A dus dan maak je nog niet voledig gebruik van de aangeboden 32A, tenzij er op de voorkant weer een verloop komt van 3*16A naar 3 keer shuko.
                          Tevens zitten er op de eurolight neonlampjes voor een stukje spannings indicatie, best wel leuk maar die dingen geven licht tussen
                          de 100V en 400V en vertellen mij niks over eventuele zwevende nul.
                          Nu zullen die spannings meters op de showtec onbelast ook netjes 230V aangeven maar met losse 0 zal der een spanning gaan
                          inkakken als je der ff een lamp ( 300 watt par) op hangt.(Als je weet waar je mee bezig bent is dit trouwens vrij simpel op te lossen
                          met een kleine modificatie zodat je onbelast zwevende 0 indicatie hebt)

Aangedragen optie door moderator zou helemaal perfect wezen.
                          Ding is compact en zonder poespas en alles wat wordt verhuurt is ook te koop.
                          Volgens mij zul je wanneer je een lamp aansluit bij een zwevende nul juist geen licht hebben. de nul maakt dan geen contact dus heb je geen gesloten stroomkring. pas wanneer een andere fase ook aangesloten wordt krijg je een serieschakeling tussen 2 fases met alle mogelijke gevolgen van dien.

Comment

• Radar
                            Moderator
                            • Jul 2002
                            • 890

Helemaal juist Sjoerd, maar ik had het er ook niet over dat de lamp gaat branden.
                            Er kakt een spanning in.
                            Topic gaat echter niet over de zwevende 0 maar over stroomverdelers.
                            Dat brengt ongeluk.

Comment

• djproffi

Ik snap het nu opeens niet meer.. zwevende 0?

dalijk zal ik wel is rond kijken op het forum wat die zwevende 0 inhoud.

Comment

Working...