Phantom op sampler (keyboards signaal)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusiQmaN
    • Sep 2006
    • 328

Originally posted by Aart Rietveld
    Begrijp ik hier nu uit dat je juist de faseverschillen van het geluid van je sampler wilt hebben?

Want dat krijg je dus als je de hoofdtelefoon-output van de sampler aan een symetrische lijn-in van je mixer aansluit.

Ik vindt het persoonlijk een wat vreemde manier van geluidsverwerking maar als het voor jouw goed klinkt moet je het zo laten.
    Maar hoe zouden die fase verschillen tot uiting komen, en waaromhoor k die dan niet. Ik heb intern de sampler zo ingesteld dat ik op de stereo output L en R, ik 15 op L heb. Op de koptelefoon komt het geluid er zo krachtiger uit. Zou ik hem gewoon in het midden laten staan en de stereo outputs gebruiken krijg ik een zwakker signaal, de sounds zijn dan (bijv. de kick) niet vol en krachtig.
    Drummer en techniek freak.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Originally posted by sparky
      ....hoe meer de samples naar het midden zijn gepanned hoe meer je daar last van zult hebben.
      Originally posted by MusiQman
      Maar hoe zouden die fase verschillen tot uiting komen, en waaromhoor k die dan niet. Ik heb intern de sampler zo ingesteld dat ik op de stereo output L en R, ik 15 op L heb. Op de koptelefoon komt het geluid er zo krachtiger uit. Zou ik hem gewoon in het midden laten staan en de stereo outputs gebruiken krijg ik een zwakker signaal, de sounds zijn dan (bijv. de kick) niet vol en krachtig.
      Precies zoals ik je gezegd heb dus

Maar door alles naar 1 kant te pannen los je dit probleem op, doordat je het verschil tussen de kanalen maximaal maakt, namelijk: L heeft de volledige sample en R heeft niets. Het enige nadeel wat je hiervan hebt is dat de galmpjes niet stereo zijn en je geluiden niet afzonderlijk in het stereobeeld kunt plaatsen. Maar dat hoeft totaal geen probleem te zijn.

Het is geen gangbare manier om dit aan te sluiten en het zou ook nooit mijn eerste keus zijn, maar werken doet het. Als jij er tevreden mee bent zou ik het ook vooral zo laten, fantoom zul je er iig niet mee op je sampler zetten.
      Last edited by sparky; 08-11-06, 14:49.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Wat word er trouwens bedoeld met:

''Jack aansluiting hoogohmig''

Kan dat dan niet op een mengpaneel aangesloten worden (gaat om headphones van akg)

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Aiiii. met een din luidsprekerplugje er aan??????????????????
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

Niet oke?

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Originally posted by MusiQmaN
              Wat word er trouwens bedoeld met:

''Jack aansluiting hoogohmig''

Kan dat dan niet op een mengpaneel aangesloten worden (gaat om headphones van akg)

Is dat een foto van je eigen koptelefoon of zomaar eentje van het internet?
              Want dat is alles behalve een jack aansluiting (het is dus inderdaad een din luidsprekerconnector) en die zul je niet zo snel ergens meer kunnen gaan inprikken... In ieder geval niet in je berhringer, of welk ander merk tafel van tegenwoordig dan ook...

Maar heb het vermoeden dat je deze gewoon van het web hebt geplukt...?

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusiQmaN
                • Sep 2006
                • 328

Deze komt van marktplaats, het gaat ook om deze hoofdtelefoon (vandaar he ) . De verkoper kan er een jack plug opzetten, of meesturen. IK kon ook wel zien dat t geen jack aansluitinging is

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 377

Ligt het aan mij of zorgt dit topic voor een volledige revolutie op het gebied van geluidstechniek??? Ik lees over stereo-XLR's, hoofdtelefoons met een speaker-/tulpplug en nog veel meer opzienbarende manieren om een sampler aan te sluiten. Zo ingewikkeld mag het toch allemaal niet zijn? You got me confused

Een apparaat met twee jack-uitgangen - en dan maakt het niet eens uit of het een sampler, keyboard of andere geluidsmaker is - sluit je in de regel aan op twee mono-kanalen. Sommige mengtafels hebben hier rekening gehouden en voorzien in één of meerdere stereokanalen. Bij dit soort kanlen vind je dan twee jacks onder/naast elkaar. Een hoofdtelefoonuitgang is niet bedoeld om als lineout te gebruiken, de fabrikant heeft dit zelfs ondervangen door het doel van deze uitgang er voor de zekerheid bij te zetten ;-)

De topicstarter geeft als reden dat de hoofdtelefoon-uitgang 'krachtiger' klinkt. Logisch, maar niet bepaald het juiste argument om die maar te gaan gebruiken. Qua uitgangsniveau scheelt het inderdaad een hoop, maar qua sound zou er geen verschil mogen zijn tussen de uitgangen van zo'n ding. Als je toch problemen ondervindt met de geluidskwaliteit van de reguliere uitgangen van je sampler is er misschien toch iets anders niet in orde. Wellicht is het dan toch tijd voor twee DI'tjes (of een reparatie van je sampler).

PS: Hou sowieso de terminologie een beetje in de gaten, deze kan je erg helpen bij je troubleshoots: een gat waar geluid uitkomt is een uitgang, een gat waar iets in (naartoe) gaat heet een ingang. Aan jullie de 'schone' taak om hier allerlei tot de verbeelding sprekende ezelsbruggetjes voor te verzinnen, hehehehe....

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by MusiQmaN
                    Deze komt van marktplaats, het gaat ook om deze hoofdtelefoon (vandaar he ) . De verkoper kan er een jack plug opzetten, of meesturen. IK kon ook wel zien dat t geen jack aansluitinging is
                    Niet van het een of ander, maar dat ding stamt nog uit het jaar 0 (of eerder natuurlijk...)

Denk dat je er beter aan doet om gewoon een moderne goede koptelefoon te kopen, van bijvoorbeeld Sennheiser,AKG of Beyer Dynamic...

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MusiQmaN
                      • Sep 2006
                      • 328

Dat snap ik, ik had een hd25 (das toch wel Ik heb er een van AKAI nu, lijkt erg goedkoop, maar komt een geluid uit als een tiet)

alleen ik wou nog een extra, en die akg was 20 euro (een andere trouwens ,de 141 met jack)

Ik kijk nog ff verder nu.

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Goedkope koptelefoontjes waar een redelijk geluid uitkomt: probeer de sennheiser HD202 eens. geen topding, maar lang niet verkeerd, kost tussen de 2 en 3 tientjes.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MusiQmaN
                          • Sep 2006
                          • 328

Die vond k dus kut haha, ik heb u een TDk (geen akai , had ff verkeerd gekeken)

20 euro, perfect, maar wou deze als backup gebruiken...

Comment

Working...