Basgitaar op mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

Originally posted by AJB
    Tjsah, maar als meneer tevreden was had íe dit topic niet geopend...

grtz AJB
    ff teruglezen in de originele vraag: "Ik stel deze vraag omdat ik misschien basgitaar wil gaan spelen en ik eigenlijk geen geld heb om een basgitaar én een basversterker aan te schaffen."

Hij opent dit topic omdat hij nog niets heeft aangeschaft en (verstandig!!) eerst van kenners wil horen wat hij persé nodig heeft. Verderop lezen we dat hij WEL een mengtafeltje heeft. Prima om daar mee te beginnen toch? Tegen de tijd dat hij echt gaat spelen komen er wellicht andere/betere oplossingen in beeld.
    ~Clearsound~

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 377

Originally posted by Gitarist 62
      Niels ik hoop dat je inmiddels niet onnodig allerlei spullen hebt gekocht. Gewoon lekker je bas inprikken op een lijningang op je Behringer, koptelefoon er aan en lekker oefenen. En als je huisgenoten niet thuis zijn een kabeltje van je mengpaneel naar de hifi-set. Om te oefenen prima.
      Hier ook een bassist die het precies zo doet:

Ik heb genoeg basspullen maar prik thuis ook gewoon m'n bas via een Behringer mixertje rechtstreeks in de PC. Ook in de oefenruimte knal ik hem vrolijk over de zanginstallatie. Gitaarkabeltje in de eerste de beste jackingang. Beetje rommelen met de gain-regelaar en spelen maarrrrr... Zelfs een DI is in zo'n situatie overbodige luxe.

De topicstarter vraagt of het kan. Het antwoord is: Het kan. Prima zelfs!

Comment

Working...