Goed, heb dus wat LED parren, bevalt prima.
Wil alleen de kleuren zelf mengen. Denk drie kleuren, twee verschillende parren, dus zes kanalen nodig. Ik ben een leek als het om DMX gaat . . .
Heb dus een Showtec Lite 8 Pro aangeschaft. 13 kanalen DMX:
1 t/m 8 met een fader van 0 - 255
9 t/m 12 met een drukknop 0 of 255
13 met een potmeter 0 - 255
Nu hebben die led-parren 6 kanalen:
1 t/m 3 voor rood groen en blauw
4 voor Macro's
5 voor de snelheid van 4
6 allerlei speciale toepassingen.
Programmeren van programma's op de Lite 8 Pro lukt prima.
Het probleem. PAR-1 heeft adres 1: fader 1 t/m 3 regelen de kleuren, prima. PAR-2 krijgt dan adres 7 (toch?)
Helaas alleen fader 7 en 8 beschikbaar voor rood en groen. Blauw kan ik hier alleen aan of uit zetten.
Mijn vraag:
Moet ik hier mee leven of zijn er slimme truckjes of apparaten die mijn probleem oplossen? Kanalen toewijzen op de Lite 8 Pro gaat niet, staat tenminste niets over in de handleiding (welke trouwens niet erg diep in de materie gaat, maar dat zal mijn onervarenheid zijn).
Wil alleen de kleuren zelf mengen. Denk drie kleuren, twee verschillende parren, dus zes kanalen nodig. Ik ben een leek als het om DMX gaat . . .
Heb dus een Showtec Lite 8 Pro aangeschaft. 13 kanalen DMX:
1 t/m 8 met een fader van 0 - 255
9 t/m 12 met een drukknop 0 of 255
13 met een potmeter 0 - 255
Nu hebben die led-parren 6 kanalen:
1 t/m 3 voor rood groen en blauw
4 voor Macro's
5 voor de snelheid van 4
6 allerlei speciale toepassingen.
Programmeren van programma's op de Lite 8 Pro lukt prima.
Het probleem. PAR-1 heeft adres 1: fader 1 t/m 3 regelen de kleuren, prima. PAR-2 krijgt dan adres 7 (toch?)
Helaas alleen fader 7 en 8 beschikbaar voor rood en groen. Blauw kan ik hier alleen aan of uit zetten.
Mijn vraag:
Moet ik hier mee leven of zijn er slimme truckjes of apparaten die mijn probleem oplossen? Kanalen toewijzen op de Lite 8 Pro gaat niet, staat tenminste niets over in de handleiding (welke trouwens niet erg diep in de materie gaat, maar dat zal mijn onervarenheid zijn).

Comment