Frontverlichting, welk armatuur?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Je hebt ook 650w fresnelletjes... wat minder vermogen, maar kan je ook netjes frontlicht mee stellen...
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Ja, das goud spl voor dit soort klussen!
      Groot voordeel, netjes onderkant en zijkantjes afkleppen.
      Spotjes zijn ook multi inzetbaar, zal niet ht erste disco klusje zijn wat ik doe met 500/650w fresnellen.

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

En volgens mij kan je voor paar tientjes per stuk wel wat 500/650w fresnelletjes kopen... wellicht occasions ?
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

Ik heb dan eindelijk een afspraak volgende week. ga dan de verschillende armaturen bekijken en beoordelen, Er hangen daar ondermeer, ML64 multiparren, ML64 multipar met zoom, telstar multipar, liteworks PC en liteworks fresnell. Daarnaast ook enkele pc en fresnellen van eurolite.

Nu ben ik toch aan het twijvelen om te blijven bij de DMX barren of toch eens te overwegen om idd een dimmerrackje aan te schaffen voor deze lampen. In eerste instantie ga ik voor 8 stuks, later evt een 4 of 8 tal erbij. de reden om toch na te denken over een losse dimmer is het volgende, een pc of multipar weegt leeg al een dikke 4/5 kg. dan zou het totale barretje tegen de 25/30 kg zitten.

Jullie enige suggresties voor een betaalbare dimmer? Ik zie dat 6 kanaals toch wel standaard is, hiervan zouden het er dan 2 worden. Hoe deze verder aansluiten? bedraden met harting 16 polig en dan doorlussen? 2 maal uit bij elke dimmer, 2 maal op elke bar van 4?

dan nog een vraagje, wanneer de armaturen los worden gebruikt, hoe hebben juliie dan de stroom verdeling geregeld, een standaard breakout gebruiken en een aantal verlengsnoeren van de armatuur naar breakout?

bedankt alvast, ik heb toch wel een aantal vragen

oja enne wat zijn een beetje standaard lengtematen die gebruikt worden bij 16 polig harting? Ik zie in de shops wel een aantal maten staan maar worden deze ook standaard veel gebruikt of hebben jullie hier andere ervaringen?
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Algemeen vraagje. Wat is nou de "normale" spreidingshoek van front armaturen. Zo een fresnell uit het theater?

En wat zijn nu de hoeken die je uit een kort armatuur PAR met MFL en WFL lampen hebt?

Ik zag namelijk laatst een leuk fresnell colourchangertje maar die geeft max 26 graden hoek. Gevoelsmatig is dat niet echt een hoek waar je met twee paaltjes bij de speakers op front een bandje mee in het licht kan zetten toch? (normaal podium +/-6 tot 8 meter breed bij 4 meter diep)

http://www.musik-produktiv.de/shop2/.../quelle/listen lijkt mij leuk om twee van deze dingen op front te hebben ipv mijn huidige 4x par56 short met MFL
            lekker belangrijk!

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

mm wat jij aangeeft vind ik persoonlijk te discoachtig, niet echt geschikt voor het uitlichten van een bandje, personen. Spreiding is geloof ik met een zoom spot multipar tot 40 graden te regelen. fressnell en pc weet ik zo niet maar meende ook ongeveer hetzelfde.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...