Voor het plaatselijke jongeren centrum ben ik het licht systeem aan het optimaliseren. Het hangt er allemaal wel, maar niemand weet er eigenlijk wat van.
Dit vind ik zonde dus ben me wat aan het verdiepen.
Nu zit ik met het probleem dat ik 20 lampen heb. Liefst zou ik alle lampen apart dimmbaar hebben, of is het dimmen in paren (van buiten naar binnen) gebruikelijk?
Ik heb tot mijn beschikking een showtec lightjockey (8dim 8 aan/uit) en een showtec lite12 (12 dim) licht tafel.
Is het mogenlijk bijde tafels gelijktijdig te gebruiken?
Als het mogenlijk is gebruik ik de lite 12 voor de lichten achter het podium en de lightjockey voor de lichten boven het publiek.
Aan de 8 aan/uit kanalen hangt nu bijna niets (lampje voor de discobol en bol zelf)
er zijn 5x 4kanaal dimmers beschikbaar en 2x 4kanaals switch.
Zelf heb ik me nog nooit verdiept in het licht gebeuren, dus vergeef me als ik wat verkeerde termen gebruik.
p.s. het instelen van de apparatuur ivm DMX 512 protocol is duidelijk.
Dit vind ik zonde dus ben me wat aan het verdiepen.Nu zit ik met het probleem dat ik 20 lampen heb. Liefst zou ik alle lampen apart dimmbaar hebben, of is het dimmen in paren (van buiten naar binnen) gebruikelijk?
Ik heb tot mijn beschikking een showtec lightjockey (8dim 8 aan/uit) en een showtec lite12 (12 dim) licht tafel.
Is het mogenlijk bijde tafels gelijktijdig te gebruiken?
Als het mogenlijk is gebruik ik de lite 12 voor de lichten achter het podium en de lightjockey voor de lichten boven het publiek.
Aan de 8 aan/uit kanalen hangt nu bijna niets (lampje voor de discobol en bol zelf)
er zijn 5x 4kanaal dimmers beschikbaar en 2x 4kanaals switch.
Zelf heb ik me nog nooit verdiept in het licht gebeuren, dus vergeef me als ik wat verkeerde termen gebruik.
p.s. het instelen van de apparatuur ivm DMX 512 protocol is duidelijk.

Comment