LED Parren, alweer . . .

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Originally posted by moderator
    Kevin: reageer aub als je wat te melden hebt en ook weet dat het waar is, aan gokken hebben we niets.

Ten aanzien van 3-5 polig DMX.
    5 polig is de standaard in het protocol.
    Veel fabrikanten zijn overgestapt op gebruik van 3 polig ivm.
    1. Kwetsbaarheid van 5 polige stekkers
    2. kostprijs van 5 polige connectoren ivm 3 polig
    3. Niet gebruiken van de pinnen 4 en 5

Er zijn bedrijven die de pinnen 4 en 5 in sommige gevallen gebruiken voor een tweede dmx lijn.
    Er zijn ook fabrikanten die hun spots dubbel uitvoeren, dus met een 5 en een 3 polige connector.

Het is handig als je niet met verloopjes hoeft te werken, gebruik wel altijd goed afgeschermde kabel met de juiste weerstand. Sommigen maken de denkfout dat gewone microfoonkabel voldoet, de praktijk wijst anders uit.
    Wij gebruiken 5 pol bekabeling zodat de geluidsman niet eem inprikt

Ontopic: is een led-blinder niet iets voor jullie? Komt een bak licht van af en als je een beetje handig bent, frons je daar zo een kleurenfilter voor.

4 van deze bakken: voila!

Koop eerst nog geen led, zoals Jurjan al zei, we zitten in een fase, waarin wordt uitgevonden...
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Heb gister toevallig ook van die LED P56's gezien en ook ik moet nu toegeven dat er toch best wel een hoop licht uit komt! Alleen, zoals gezegd, zijn niet alle kleuren even mooi...

Comment

• Strat
        • Feb 2005
        • 125

Dank u heren, gewoon 3-polig XLR met de goede kabel, twisted pair afgeschermd dus. Duidelijk.

Heb gisteren in Eindhoven een 9-mans band zien optreden, geheel uitgelicht met 10 van die Led-parren, viel me echt weer mee en ook de kleuren die er mee te maken zijn zijn best goed.

Alleen als je in de parren kijkt ziet het er niet uit, maar dat is voor frontlicht helemaal niet erg. Bovendien heb ik de indruk dat ze veel minder verblinden.

Nu nog goed regelkastje zoeken, daar ben ik nog steeds niet helemaal uit.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Welke merken komen er eigenlijk in aanmerking wat een LED par betreft ?
          Ik heb nl. al gezien dat er veel verschillen zijn wat de prijs betreft .
          Dan nog een vraag over de kleuren : de meesten spreken over 3 kleuren , anderen spreken dan over 1000 den verschillende kleuren
          ??????
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by sis
            Dan nog een vraag over de kleuren : de meesten spreken over 3 kleuren , anderen spreken dan over 1000 den verschillende kleuren
            ??????
            sis
            als je die drie kleuren in verschillende sterktes mengt zit je zo aan de 64000 kleuren.
            RGB, weet je nog?

Comment

Working...