Wat voor versterkers moet ik nou hebben?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Chevin is zeker geen slecht merk.
    Het grootste voordeel is dat de versterkers lichtgewicht zijn.(de Q6 is ongeveer 10kilo voor 4 * 600 W/4Ohm.

Voor info http://www.chevin-research.com

Comment

• Annwn
      • Apr 2006
      • 91

Jammer dat er geen specificaties te vinden zijn op hun site want als jij zegt dat de versterker 2x 600 leverd op 4 ohm heb ik er helaas niks aan.

Laat maar gevonden.... Is inderdaad op 4ohm..
      Last edited by Annwn; 18-05-06, 14:11.

Comment

• emiel-r
        • Mar 2006
        • 169

Originally posted by MacGyverSounds
        Als je goed gelezen hebt weet je dat deze versterkers ook als QSC RMX1450 en 2450 bekend staan. Samen met de DCX2496 apparaten waar weer wel over nagedacht is, alleen blijkbaar niet door Behringer zelf.
        Dat meen je niet? Merken die bij mij persoonlijk bekend staan als aan de ene kant de goedkoopste (...) en aan de andere kant een van de betere merken voor versterkers, zijn exact hetzelfde???

Dit doet mijn wereldbeeld nogal in elkaar storten...

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by emiel-r
          Dat meen je niet? Merken die bij mij persoonlijk bekend staan als aan de ene kant de goedkoopste (...) en aan de andere kant een van de betere merken voor versterkers, zijn exact hetzelfde???

Dit doet mijn wereldbeeld nogal in elkaar storten...
          STORTTTTTT>>>>
          zoeken..
          is al voldoende over geschreven.

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

@Annwn: zou je zo vriendelijk willen zijn om de berichten van Mac nog is goed door te lezen!
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

Als ik kiezen moest tussen zo'n Behringer ding, of een Dap Palladium, ging ik voor de Dap! Uit ervaring weet ik dat de Behringer's op het laag niet zo netjes klinken dan een Palladium, maar NOG belangrijker; de koeling in de Behringer is niet zo geweldig (licht uitgedrukt). Een avondje op 4 ohm per kanaal (praat ik wel over de EP2500) en hij viel uit!? Tis dan wel een warme zaal, en hij zat in een volle case (uiteraard deksels wel eraf). Hij word zowieso al best warm op een 4 ohmse belasting, en dan praat Behringer over 2 ohm...

Dap's WEL op 2 ohm belast, werden wel iets wamer (viel mee, maar dan wel NET onder de clip!) en geen van de toen 3 gebruikte versterkers viel uit..
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Annwn
                • Apr 2006
                • 91

Originally posted by Drive inn tnt
                @Annwn: zou je zo vriendelijk willen zijn om de berichten van Mac nog is goed door te lezen!
                Je bedoeld over het advies van de behringer of over de zoekfunctie?
                Beide heb ik gedaan... En mijn conclusie was ook dat de Behringer niet echt veel positieve reacties krijgt in vergelijk met de DAP.....

Ik heb al besloten om voor het laag een 2ehands goed merk te halen en
                wellicht voor het mid dan voor semi pro te kiezen en dan een DAP of iets dergelijks..

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by Dr. Edie
                  Hij word zowieso al best warm op een 4 ohmse belasting, en dan praat Behringer over 2 ohm...

Dap's WEL op 2 ohm belast, werden wel iets wamer (viel mee, maar dan wel NET onder de clip!) en geen van de toen 3 gebruikte versterkers viel uit..
                  Hij ging ze op 8 ohm draaien, volgens hemzelf...

en nou hou ik erover op.

Comment

• Annwn
                    • Apr 2006
                    • 91

Hey die topic kende ik nog niet die ga ik es even doorlezen...

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Originally posted by MacGyverSounds
                      Hij ging ze op 8 ohm draaien, volgens hemzelf...

en nou hou ik erover op.
                      Weet ik wel, maar het is snel gedaan... 2 basjes erbij etc... Aangezien de Dap's toch vrijwel even duur zijn, is het het overwegen waard natuurlijk.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Annwn
                        • Apr 2006
                        • 91

Originally posted by Dr. Edie
                        Weet ik wel, maar het is snel gedaan... 2 basjes erbij etc... Aangezien de Dap's toch vrijwel even duur zijn, is het het overwegen waard natuurlijk.
                        hmm 2 bassen op 8ohm
                        4 bassen op 4ohm mono?

Beter is dan toch een extra versterker erbij en die op de 2 extra bassen?

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Originally posted by Annwn
                          hmm 2 bassen op 8ohm
                          4 bassen op 4ohm mono?

Beter is dan toch een extra versterker erbij en die op de 2 extra bassen?
                          Vind je? Als je versterker genoeg levert op 4 ohm voor 4 bassen (2 per kant) heb ik dat liever dan nóg een versterker meeslepen (= extra geld, extra gewicht én meer ruimte tijdens vervoer/opslag).
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Annwn
                            • Apr 2006
                            • 91

Ik vind op het moment nog niks want ik ben nieuw in het vak
                            Maar ik kan me niet voorstellen dat 1 versterker op 4ohm 4 bassen aanlaten sturen net zo goed is als 2 versterkers het werk laten doen....

Of maakt dat niet zoveel uit?

Dus dan zou ik 4 bass kisten mono op 1 2x1000watt 4ohm versterker kunnen zetten?

Want in dat geval moet ik misschien es nadenken over mn versterker aanschaf omdat ik zeker 2 bassen erbij ga krijgen....
                            Last edited by Annwn; 19-05-06, 15:35.

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Maar ik kan me niet voorstellen dat 1 versterker op 4ohm 4 bassen aanlaten sturen net zo goed is als 2 versterkers het werk laten doen....

Dat maakt helemaal niets uit.
                              Stel je versterker levert 2 x 1000 Watt op 4 ohm. Je bassen zijn 300 Watt RMS op 8 ohm, 2 stuks dus 600 Watt RMS op 4 ohm, dan kan je je baskisten lekker aan het werk zetten met slechts een versterker.
                              Dus dan zou ik 4 bass kisten mono op 1 2x1000watt 4ohm versterker kunnen zetten?
                              Als je basskisten 8 ohm zijn wel, zijn ze 4 ohm, kom je in totaal op 2 ohm per kanaal uit, waar niet elke versterker even goed mee overweg kan.
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• mac tecson
                                • Feb 2006
                                • 348

Want in dat geval moet ik misschien es nadenken over mn versterker aanschaf omdat ik zeker 2 bassen erbij ga krijgen....
                                Meer als je vier speakers van 8 Ohm aan je versterker hangt is de impedantie bij de versterker 4 Ohm, omdat die speakers parrallel staan geschakkeld.
                                De weerstand bij de versterker is lager. Als de weerstand lager wordt gaat het vermogen omhoog.

Comment

Working...