Wat voor versterkers moet ik nou hebben?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Annwn
    • Apr 2006
    • 91

Wat voor versterkers moet ik nou hebben?

Hallo forummers,

Wij hebben hier staan:

2x W-bin (SA4518 model) (500watt)
    2x Mid horn (SA4512 model) (400 watt)
    2x JBL 2380 hoorn met 2 bullits (200watt)
    Alles 8ohm
    2x Peavey V4X mono 4-weg filter.

Hoe kan ik dit nu het beste uitversterken?

Ik zal zelf te denken aan 2 versterkers van 2x600 watt op 8ohm elk voor een kant maar krijg te horen dat ik dan mijn Peavey Filter niet kan gebruiken.

Of moet ik 3 versterkers halen? 1 voor de bass, een voor het mid en een voor het hoog? Zo ja moet ik er dan ook nog extra filters bij halen?

Of kan ik misschien 1 versterker per kant nemen bridged 1200 watt op 8ohm...

Hoe sluit ik de boel aan... Ik heb op dit moment dit in mn hoofd (dus met 3 versterkers)

Audio Output Links naar:
    filter 1 hoog ---> L input van amp (2x200 watt 8ohm) ---> Hoorn/bullit Links
    filter 1 mid ---> L input van amp (2x400 watt 8ohm) ---> Mid Links
    filter 1 laag ---> L input van amp (2x500 watt 8ohm) ---> Laag Links

Audio Output Rechts naar:
    filter 2 hoog ---> R input van amp (2x200 watt 8ohm) ---> Hoorn/bullit Rechts
    filter 2 mid ---> R input van amp (2x400 watt 8ohm) ---> Mid Rechts
    filter 2 laag ---> R input van amp (2x500 watt 8ohm) ---> Laag Rechts

Maar kan het ook met minder Amps?
    Wat is de ideale situatie?

Ik moet nog amps gaan aanschaffen....
    Alvast heel erg bedankt!

E
    Last edited by Annwn; 17-05-06, 03:07.
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Hoi, ik speel zelf ook regelmatig op een 4518,4512,JBLhoog-set!

3-weg aktief klinkt vele malen beter dan 3-weg passief (of zelfs maar 1 versterker per kant..)

Dus eigenlijk kan je het beste 3 versterkers gebruiken, 1 voor laag, 1 voor mid, 1 voor hoog, en een aktieve crossover!

Dit zal het mooiste resultaat opleveren!
    Bart

Comment

• Annwn
      • Apr 2006
      • 91

Hoi Bart bedankt voor je reactie...

Dus eigenlijk zoals ik het in mn laatste schema bescrijf?

In hoeverre is het belangrijk dat je versterkers op elkaar zijn afgestemd?

Er staan altijd zoveel speceficaties bij verstekers zoals dempingsfactor en dergelijke maar waar moet ik op letten als ik straks bij de 2e bass kisten ook versterkers ga halen....
      Last edited by Annwn; 17-05-06, 13:06.

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Over aktief filteren staat al erg veel beschreven, zelf zou ik het mid en hoog wél passief laten. Op die manier heb je genoeg aan 2 versterkers (een voor het laag, en een voor het hoog) voor beide stacks.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Annwn
          • Apr 2006
          • 91

Maar als ik een 2x600 watt versterker op het mid en hoog gooi blaas ik dan de hoorn/bullit van 200watt niet op?

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

je hebt dus al 2 crossovers, en een 6-tal speakers ( 3weg stereo)...

Tip : behriner EP2500 op je sub, EP2500 op je mid (iets dimmen) en een ep1500 op je hoog. Aansluiten en gaan, en nooit meer trug komen...

Dus 3 x stereo eindbak (L+R) op Laag, Mid en Hoog (L+R)

Comment

• Annwn
              • Apr 2006
              • 91

Heej.... even over Behringer.. Ik lees overal dat je dat merk het beste kan vermijden??

En als ik die 3 versterkers pak zet ik mn crossovers er dan nog voor??
              Last edited by Annwn; 17-05-06, 17:54.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by Annwn
                Heej.... even over Behringer.. Ik lees overal dat je dat merk het beste kan vermijden??
                Als je goed gelezen hebt weet je dat deze versterkers ook als QSC RMX1450 en 2450 bekend staan. Samen met de DCX2496 apparaten waar weer wel over nagedacht is, alleen blijkbaar niet door Behringer zelf.

Comment

• mac tecson
                  • Feb 2006
                  • 348

Behringer heeft goede en slechte producten. Het is dus belangriijk dat je goed kijkt welk product je neemt.

Over die crossover: uiteraard. je moet het geluid wel splitsen in laag/midden/hoog.
                  Ik zie dat ie 4-weg mono is. Dus het zal dan wel een 3-weg stereo zijn. kan hem zo gauw even niet vinden
                  Last edited by mac tecson; 17-05-06, 17:58.

Comment

• Annwn
                    • Apr 2006
                    • 91

Originally posted by MacGyverSounds
                    Als je goed gelezen hebt weet je dat deze versterkers ook als QSC RMX1450 en 2450 bekend staan. Samen met de DCX2496 apparaten waar weer wel over nagedacht is, alleen blijkbaar niet door Behringer zelf.
                    Oke... We hebben ongeveer 1000 euro budget om het laag en mid te versterken (voor hoog hebben we al een versterker)

Ik zat zelf te denken om daarvoor 2ehands naar een goed merk te zoeken....
                    Of misschien een 2x Peavey CS1000 echter is deze maar 2x400watt op 8ohm maar scheelt wel wat knaken.
                    Last edited by Annwn; 17-05-06, 18:12.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Oke... We hebben ongeveer 1000 euro budget om het laag en mid te versterken (voor hoog hebben we al een versterker)
                      heb je de behringersite al nagekeken, en de prijs gezien???

Comment

• Annwn
                        • Apr 2006
                        • 91

Ja rond de 350 ofzo toch........ Is het niet mogelijk om voor laten we zeggen 400 euro per amp een betere 2ehands te vinden? (Crest, Peavey, Crown, QSC etc.)
                        Lijkt me vooral voor de bass wel noodzakelijk om een goede versterker in huis te halen.....

En kan ik als ik voor een semi/prof merk ga niet beter voor de DAP P-1600 Palladium gaan....
                        Last edited by Annwn; 17-05-06, 19:29.

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Kijk hier eens naar:

ik heb er zelf ook een, bevalt goed en neemt niet veel ruimte in.

Comment

• Annwn
                            • Apr 2006
                            • 91

Ken Chevin helemaal niet is dit een goed merk?

Comment

• Annwn
                              • Apr 2006
                              • 91

Is het trouwens geen optie om de bass op 4ohm mono te zetten... Dat zou ook schelen voor de prijs van mn versterkers.....

Zo ja hoe doe ik dit dan? En is het geluid dan slechter als op 8ohm?

Comment

Working...