Licht en dmx controller ik snap er geen *** van

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • disckiller
    • Feb 2006
    • 136

Licht en dmx controller ik snap er geen *** van

[FONT=Verdana]Ja de titel zeg het al ik raak bij verlichting helemaal de weg kwijt.
    Nu snap ik het licht vraag stuk tot aan dat het bij de besturing op aan komt.
    Ik heb al div. topic's hier over gevolgd en ik snap er nog steeds geen snars van.

Nu zie ik een aantal mogelijk heden om par's aan te sturen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Nu zie ik wel dat de ene controller meer kan dan de anderen maar ik vraag me af waarom deze gebruikt worden.

Waar om bv nummer 3 kopen als nummer 1 of 2 ook het licht besturen.
    Het gaat mij er eigelijk om dat er niemand knoppen in moet gaan drukken om de boel te besturen maar dat het licht zich zelf regelt, dus gewoon op de maat van de muziek werkt.
    Dit om de reden dat ik gewoon een simpel verhuur installatie neer wil kunnen zetten en dat de gene die hem huurt enkel cd'tjes of platen ik elkaar hoeft te mixen.[/FONT]
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Als je wilt gaan verhuren is het misschien verstandiger om je parren aan T4'tjes te hangen. Met een kleine instructie weet iedereen hoe die dingen werken, ze zijn erg makkelijk in gebruik. Het voordeel is dat je eventueel alsnog er een controller aan kunt hangen.
    We're ready to party, are you?

Comment

• promix
      • Apr 2006
      • 8

En zeg nou zelf, zo'n lichtcontrollertje dr bij is toch veel leuker?!

Comment

• gilly
        • Jun 2002
        • 105

Beste Disckiller,

In welke omstandigheden worden je sets ingezet...

Alleen simpel werk (lampie aan lampie uit),
        of worden je spullen ook voor theater,musicals ed. ingezet?

Als ik persoonlijk zou moeten kiezen zal ik zeker een dmx dimmer ala t4 kiezen met een losse dmx controller.
        Zeker voor in de toekomst kun je de boel altijd uitbreiden en voorzien van een grotere dmx controller,meerdere t4 balken ed..

Dan komt het bedieningsgemak, hoe wil je makkelijk optie 1 bedienen
        als de controller hoog in een statief of truss hangt?
        Ook al verhuur je , je klanten willen het kunnen besturen zonder een halve marathon te hoeven lopen. dicht bij de grond en de overige apparatuur.

gr Gilbert

Comment

• disckiller
          • Feb 2006
          • 136

[FONT=Verdana]Eigelijk heel simpel.
          We willen gewoon de boel uitladen, neer zetten en de boel aan kunnen zetten zonder er verder nog iemand bij moet blijven om het spul te bedienen.

Het gaat hier om 2x4 par 56 spots op statief.
          Het gaat hier om verhuur van disco/drive-in installatie en voor bands op kleine podia zoals een trouwerij o.d.
          Voor grotere klussen laten we het licht gewoon door een licht bedrijf doen.

Er zijn voor de rest geen plannen om het licht na der hand nog uit te breiden

Voor de rest zit ik nog aan 4 stuks intelligent licht te denken met waar in 2 van deze een strobo functie in moet zitten.
          Deze lampen moeten enkel een functie hebben om aan en uit te zetten van af een controller.[/FONT]

Comment

• Ahmed Al Dayri
            • Oct 2005
            • 354

Bij een t4 balkje kun je hem ook standalone op muziek laten reageren.

En heb je toch bij een klusje een controller nodig, dan hoef je niet meteen een ander dimmer te kopen

Comment

• disckiller
              • Feb 2006
              • 136

Dus als ik het goed begrijp bediend de t4 de lampen op de maat van de muziek, als je ze zelf wil bedienen moet je op een t4 controller van link 3 aansluiten.

Nu ga ik er even van uit dat het bovenstaande juist is, wat kan ik dan met die controller van link 3 doen?
              kan ik daar mee dan bv die t4 mee aan en uit zetten.
              Of bv alles continu laten branden als er bv. een spreker ik zo dat de lampen niet gaan knipperen op de spraak van die persoon?

Comment

• Ahmed Al Dayri
                • Oct 2005
                • 354

Originally posted by disckiller
                Dus als ik het goed begrijp bediend de t4 de lampen op de maat van de muziek, als je ze zelf wil bedienen moet je op een t4 controller van link 3 aansluiten.

Nu ga ik er even van uit dat het bovenstaande juist is, wat kan ik dan met die controller van link 3 doen?
                kan ik daar mee dan bv die t4 mee aan en uit zetten.
                Of bv alles continu laten branden als er bv. een spreker ik zo dat de lampen niet gaan knipperen op de spraak van die persoon?
                helemaal juist, je kunt ook leuke chases maken, want het standaard looplicht effect zal toch gaan vervelen

edit: je kunt alleen de t4 niet ermee uitzetten, maar alleen de lampen uitzetten

Comment

• disckiller
                  • Feb 2006
                  • 136

Oke en hoe zit dat met scanners bv deze

wat kan ik dan aansturen met deze controller

Comment

• Ahmed Al Dayri
                    • Oct 2005
                    • 354

volgens mij alleen maar om een 'blackout' te maken

Ik zou voor de Scanmaster 2 gaan, iets duurder, maar heb je ook wat.

Comment

• disckiller
                      • Feb 2006
                      • 136

oke bedankt.

Ik vind de prijs van die scanmaster wel mee vallen.
                      Nu hebben de scans 5 dmx kanalen werk dit dan als het volgt
                      1 kleuren
                      2 globo
                      3 licht aan en uit
                      4 strobo
                      5 nog wat

Is het ook mogelijk om met deze controller een bepaald aantal kleuren en globo's te gebruiken en de kleuren of globo's die niet mooi zijn weg te laten?

Comment

• Ahmed Al Dayri
                        • Oct 2005
                        • 354

oke bedankt.

Ik vind de prijs van die scanmaster wel mee vallen.
                        Nu hebben de scans 5 dmx kanalen werk dit dan als het volgt
                        1 kleuren
                        2 globo
                        3 licht aan en uit
                        4 strobo
                        5 nog wat

Is het ook mogelijk om met deze controller een bepaald aantal kleuren en globo's te gebruiken en de kleuren of globo's die niet mooi zijn weg te laten?
                        Dmx kanalen the winner II:
                        shutter - gobo - color - pan - tilt

(shutter is het "strobe" effect, maar dan met de gobowheel)

Comment

• DJ_matthias
                          • Jun 2005
                          • 620

als je de winner neemt met een scanmaster, bepaal jijzelf welke GObo en welke kleur je instelt met behulp van de schuiven.

je kan op de scanmaster ook bepaalde "scene's" programmeren (dit zijn standjes waarop je voor elk kanaal 1 waarde opslaat en wegschrijft in het geheugen) dus bijvoorbeeld: "strobo, blauw en gobo open gericht op de spiegelbol"
                          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• disckiller
                            • Feb 2006
                            • 136

[FONT=Verdana]Aha,

Dus elke scene is 5 kanalen een bepaalde beweging of heb ik daar dan 5 scene's voor nodig.

En als ik nu de 1e en de 4e scan groen licht wil laten geven en het 2e en de 3e blauw licht heb ik daar een 2 scene voor nodig of werkt dit op die zelfde scene?

Is dit tevens thuis te programmeren en op locatie aan de gang te slingeren, of moet dit elke keer op nieuw geprogrammeerd worden?[/FONT]

Comment

• gilly
                              • Jun 2002
                              • 105

Beste disckiller,

Nu zit je dus met meerdere dmx apparatuur die je in de verhuur gaat doen,

Je gaat al voor gaas met je scans.. wil je de hele avond het zelfde programma afspelen op je scans ,En ook de hele avond je pars het zelfde programma af laten werken?

Wordt een beetje saai... Vind je niet?

Het lijkt me toch wel handig iets van invloed op je verlichting te hebben...

gr. gilbert

Comment

Working...