Licht en dmx controller ik snap er geen *** van

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

Originally posted by disckiller
    [FONT=Verdana]Aha,

Dus elke scene is 5 kanalen een bepaalde beweging of heb ik daar dan 5 scene's voor nodig.
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]
    een scene is een stilstaand beeld, dus je bepaald per fixture (scan in jouw geval) de kleur, gobo, shutter, pan, tilt, en bij grotere types kan je nog veel meer. Een scéne houd rekening met alle kanalen. Dus een scéne heeft GEEN 5 kanalen.

-voorbeeldje van een scéne. *Scan1: De spiegel van de scan in de rechter bovenhoek, kleur groen, shutter open, gobo open.
    *Scan2: De spiegel van de scan in de linker bovenhoek, kleur geel, shutter open, gobo open

-Ander voorbeeld van een scéne: *Scan1: de spiegel in de linker bendenhoek, kleur rood, shutter open, gobo open.
    *Scan2: De spiegel in de rechter onderhoek, kleur blauw, shutter open, gobo open.

Als ik nu deze 2 scénes achter elkaar zet in een programma of ook wel chase genaamd krijg ik : scan1 maakt een schuine beweging (van rechter bovenhoek naar linker benedenhoek) en gaat van de kleur groen naar rood.
    Scan 2 maakt een schuine beweging (van linker bovenhoek naar rechter onderhoek) en de kleur gaat van geel naar blauw.
    [/FONT]

[FONT=Verdana] En als ik nu de 1e en de 4e scan groen licht wil laten geven en het 2e en de 3e blauw licht heb ik daar een 2 scene voor nodig of werkt dit op die zelfde scene?
    [/FONT]
    [FONT=Verdana]
    Dit gaat dus in 1 scéne

[/FONT]
    [FONT=Verdana] Is dit tevens thuis te programmeren en op locatie aan de gang te slingeren, of moet dit elke keer op nieuw geprogrammeerd worden?[/FONT]
    je zet gewoon je scans thuis zoals je ze meestal op lokatie neerzet en je begint een namidagje te proggen. Als je je tefeltje geprogd hebt blijven alle programma's opgeslagen (als je ze niet wist of er gaat niks mis tenminste).
    Op locatie hoef je dus gewoon alles in te hangen en aan te sluiten en je progjes af te spelen.

Edit: typfout er uit gehaald
    Last edited by stekelvarke; 19-04-06, 11:52.
    exit night into LIGHT

Comment

• disckiller
      • Feb 2006
      • 136

[FONT=Verdana]heel erg bedankt voor jullie reacties, ik ben er heel wat wijzer van geworden hoe je verlichting met dmx aan stuurt.

En gilbert bedank voor de tip ik denk dat ik dan maar een paar programma’s maak zodat daar tussen geschakeld kan worden.
      Misschien een A4'tje er bij met een beknopt handleiding of zo.[/FONT]

Comment

• Spekkie
        • Dec 2005
        • 41

Koop alsjeblief geen scanmaster, als het ding je niet interesseerd, dan wil het niet meewerken, kan je beter denken aan een scene setter!
        Beter een halve signature...

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Inderdaad, Spekie heeft alles gelezen en komt met een scene setter.
          Nog afgezien van het aantal kanalen 24 t.o.v. 256 voor een scan master II blinkt de scan master uit in eenvoud als het om bediening aankomt.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• disckiller
            • Feb 2006
            • 136

[FONT=Verdana]Ik denk dat ik het lekker bij die scanmaster hou, deze moet toch wel voldoende zijn voor die 4 scan's.
            En die scenesetter zie er nog ingewikkelder uit dus laat ik het maar lekker simpel houden voor mij en me klanten.
            Voor de rest zit er ook nog wel een aanzienlijk prijs verschil tussen, en als ik nu kijk dat ik met die 2 t4's met controller en 4 winners met controller ongeveer al 2000 euro kwijt ben voor het licht wat voor mij eigelijk een bij product is vind ik het goed zo.[/FONT]

Comment

Working...