DI Box

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Ben al wel keyboards tegengekomen met een balanced out. Ook met een V-drum heb ik al balanced out gehad, beide wel op jack.

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Originally posted by Jochem Pastoor
      Een stereo jack is altijd ongebalanceerd.
      Originally posted by shure-fan
      ik dacht altijd dat als je een stereo jack 3 pens aansluit dus signaal + en - en aarde dat je dan een gebalanceerde jack had, ipv ongebalanceerd
      Klein misverstandje, een stereojack die voor stereo gebruikt wordt is altijd ongebalanceerd, daar worden namelijk de tip en de eerste ring gebruikt voor 2 plus signalen en de 2e ring voor massa.

Ook inserts zijn ongebalanceerd, tip voor uitgaande signaal, ring voor terugkomende signaal en ring voor massa. In en uit kan ook andersom, ligt eraan welk merk tafel je hebt, bijvoorbeel Soundcraft werkt precies andersom dan Yamaha.

Maar je kan stereo jacks ook gewoon gebalanceerd gebruiken als je hem voor mono signalen gebruikt. Dan is de tip +, de eerste ring - en de grote ring massa, net zoals in een XLR.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

ff goed lezen mijne heren (en vooral shure-fan !!!)

a stereo jack (of mini) = stereo : 2 ongebalanceerde signalen (L+R)
        b stereo jack = mono : kan gebalanceerd zijn.
        3 xlr = meestal gevnalanceerd maar soms ook wel weer niet.

Comment

• SvdV
          • Dec 2005
          • 3

Maar kan ik 2 gebalanceerde signalen(die van het stageblock komen via xlr kabel) aansluiten via een verloopstekker op de stereo jackplug ingangen van mijn mixer? Op het stereokanaal van mijn mixer zitten nl alleen jackplug ingangen.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

die ingangen op je mixer zijn (MEESTAL!) weer gebalanceerd.

lijntje ziet er als volgt uit : uit je pc naar 2 DI's, 2 x gebalanceerd naar de multi, en van de multi 2x gebalanceerd naar jack, en dan de mixer in.

Comment

• Tinke_lat
              • May 2005
              • 5

Originally posted by SvdV
              Wat ik ook niet begrijp is waarom er op een Multiblok/Stageblok geen stereo Jackplug ingangen zitten. Nu moet je een keyboard of bijv. een Laptop op de mono kanalen van je mixer aansluiten en kan je de steoreo kanalen niet gebruiken.
              Dan gaan de multi-/stageblokken onder stroom moeten komen om de ongebalanceerde uitgangen (net als in een DI-box) om te zetten naar een gebalanceerde uitgang. Of ben ik nu verkeerd?

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

ja, tinke, je bent verkeerd.

Comment

Working...