Geluidsetje voor fuiven tot 50 man.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Ja max,

Maar de set is wel voor 50 personen hé.. Ik persoonlijk vind de JB's ook prima klinken (niet mee op pad geweest) maar de AX'en net wat lekkerder, persoonlijk. Wel heb ik de AX ook NIET op pad gehad. De Vibe18 bassen vind ik vrij duur, en een 18" sub alleen de trap op? Lastig..
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Idd, de Vibe30 is te groot om telkens naar je kamer te slepen.

De AX15 is een prima keus, ook vrij groot, maar makkelijk in je uppie te tillen. Bovendien ben je zo lekker mobiel (top-sub).

Je opgenoemde apparatuurlijst ziet prima uit, ik heb er niets aan toe te voegen.. Hooguit de Behringer vervangen door een iets duurder type met limiters (beter iets dan niets..) En vergeet niet 2 stangen voor tussen de top/sub
      Hallo,

Behringer vervanger door wat voor eentje. Ik bedoel ik heb geen geld voor een klark en teknik. Dus de amps zijn goed. Genoeg vermogen, goede kwaliteit (ja, er is veel beters verkrijgbaar (dynacord, ev)) prijs verhouding.

Greetzz en cheerss
      Ps: dus zo zou de set aardig goed zijn.
      Ps2: Ik ga nu kijken voor tussenstangen en snoeren. Moet ik dan gewoon voor DAP snoer gaan?
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

vindt het een beetje vreemd topic worden ! Men zoekt een kompakt setje dat veel laag gaat voor ongeveer 50 personen en het liefst in binnenzak formaat !

Baszaa weet niet wat ie wilt !

Die 16cm hoger maakt niet uit hoor ! of loop je liever 4X op en neer de trap op en af ?

Weet zeker dat je met de VIBE30 meer haalt dan met die AX serie van DAP !

Maar goed, ieder heeft een eigen smaak maar ik kan je garanderen dat de service van JB 100 maal beter is als van DAP dat is ook belangrijk vindt ik !

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

citaat:Geplaatst door Baszza91

citaat:Geplaatst door Dr. Edie

Idd, de Vibe30 is te groot om telkens naar je kamer te slepen.

De AX15 is een prima keus, ook vrij groot, maar makkelijk in je uppie te tillen. Bovendien ben je zo lekker mobiel (top-sub).

Je opgenoemde apparatuurlijst ziet prima uit, ik heb er niets aan toe te voegen.. Hooguit de Behringer vervangen door een iets duurder type met limiters (beter iets dan niets..) En vergeet niet 2 stangen voor tussen de top/sub
          Hallo,

Behringer vervanger door wat voor eentje.
          Door de Behringer CX-3400 b.v. Net wat meer functies.. Kost 130 Euro, dus is ook het geld niet.
          citaat:
          Ik bedoel ik heb geen geld voor een klark en teknik. Dus de amps zijn goed. Genoeg vermogen, goede kwaliteit (ja, er is veel beters verkrijgbaar (dynacord, ev)) prijs verhouding.
          Werk er zelf mee, en veel collega's ook. Allemaal met volle tevredenheid.
          citaat:
          Moet ik dan gewoon voor DAP snoer gaan?
          Die DAP snoeren zijn prima ja, heb ze zelf ook. Dikke kabels.. Kosten niet veel.
          citaat:Geplaatst door mephisto
          Die 16cm hoger maakt niet uit hoor ! of loop je liever 4X op en neer de trap op en af ?
          16cm ? De Vibe30's zijn toch een stuk hoger. Dat is niet het enigste trouwens, de OP vraagt om een set die op zijn kamer komt te staan voor de meeste tijd, de Vibe30's zijn vrij groot maar vooral zwaar (MDF..) en zijn absoluut NIET in je eentje te tillen. De AX serie (of de 12" Vibe's idd) zijn dat wél. Ook heb je met de Vibe30's niet altijd de ideale hoogte, dus wil je het goed doen moet er een flightcase of stoel ([xx(]) onder om hem op goede hoogte te krijgen, waardoor de basweergave licht verloren gaat.
          citaat:
          Weet zeker dat je met de VIBE30 meer haalt dan met die AX serie van DAP !
          Dat geloof ik best, al zal een sub/top setje van Dap ook vrij hard gaan. De JBL JRX125's gaan ook goed hard, maar zonder sub eronder vind ik het maar matig.. Ook de Vibe30 stand-alone overtuigd mij niet.. MAAR wel gelijk; het is voor maar 50 man.. Dat wel, maar dan nog; je zit met een minder ideale hoogte.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

dat is waar ! De vibe is trouwens wel 116cm hoog 48,5cm breed en 50cm diep ! mss is een vibe 15 een optie, deze kun je ook fullrange gebruiken.

65-55-51 is de maat van de VIBE18S en een vrij normale maar voor een sub je zal niet veeel kleiner gaan hoor ook al met een 15" kastje.

Heb nog 4 lege staan voor enkel 15" met de maten 60-55-40 ! Om een betje laag te krijgen heb je deze minmale afmetingen nodig !

Ook heb ik nog 2 dubbel 15 kastjes met de maat 80-45-50

VIBE15 is een optie en minder gesjouw als je de trap op en af moet. Voor de hoogte zou je er een statief onderzetten en voor een man of 50 moet je daar ook wel mee uit de voeten kunnen maar dan heb je geen vette disko ! kun je in de toekomst een subje bijkopen.

Mss vinden jullie mijn gezeur van de VIBE wel eentonig maar de klank en priujs is zeker beter als de DAP serie ! Zo ook de garantie en service ! Daar kan highlite nog wel iets van leren !!!!

Ik spreek uit ervaring en denk dat veel mensen met mij meegaan !

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Jongen, als hij het ook voor ze kamer wil gebruiken ga je niet met grote kasten lopen zeulen. Neem lekker 2 12" kastjes en 15" sub kasje en je bent klaar. Dikke versterker er achter en een (Behringer) crossover en je kan lekker "knallen".
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Ik begrijp het wel Mephisto Ik heb zelf althans ook twee dubbel 15" topkasten staan, maar omdat ik wist dat er toch later subs onder kwamen.. Bovendien moet ik vrij laag crossen (80 Hz) en dan komt die dubbel 15" maar al te goed uit.

Voor de OP zijn situatie lijkt me dit overdone. De vibe's zijn hele leuke kastjes.. Misschien is de Vibe12 met één enkele sub ook een optie. Versterker/crossover keuze hetzelfde laten (hooguit eventueel een iets zwaardere amp voor de topjes).
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Baszza91
                  • Oct 2005
                  • 476

Hallo,

Als ik binnenkort ga luisteren, ga ik zo zo naar de DAP ax serie en de vibe serie luisteren. Dan zou ik ff iets moeten aanpassen aan mijn kamer voor de vibe 30 (als het die word). Hoeveel vermogen heb de vibe nodig. Ik dacht zelf voor de sub (18'') ruim 1500 watt (als ik die ene vuistregel goed toepas). Dus een wat voor versterker advizeren jullie voor die sub?

Greetzz en cheerss
                  ps: ik blijf zoeken.

Edit
                  Ik vind de vibe serie wel heel erg interresant worden. Ik heb ff gezocht op dit forum en ik kwam alleen maar positieve reacties tegen. Ze zijn misschien wat groot dan moet ik ff iets aanpassen op mijn kamer voor die speakers.

Greetzz en cheerss.
                  I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• LuPuS
                    • Dec 2002
                    • 457

Persoonlijk zou ik volgend setje opteren moest ik in jou schoenen staan... N

- 2 x JB Vibe12 (200wrms) van +/- 250 € per speaker met DAP P-700 stereo op 8ohm (2 x 250wrms)
                    - 1 Basskast Vibe18s van +/- 500 €, met eveneens P-700 bridged op 8ohm (1 x 700wrms)
                    - Behringer Super X Pro CX3400 crossover ertussen met ingebouwde limiters
                    - behringer Equalizer Ultra-graph pro fbq1502, dubbele 15bands

Dit is een mooi setje dacht ik zo...
                    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Ik persoonlijk zou dan liever een 18" nemen en twee Vibe 12" ers als top. Blijft het toch lekker compact.. Geloof me, de Vibe30 wil je niet alleen de trap opslepen (das ook de reden dat ik de JBL's nu altijd beneden laat staan..)

Iets van 800 tot 1000 Watt is meer dan zat voor de Vibe 18". Dit is danwel in 8 Ohm, dus je hebt een flinke versterker nodig! Ik zou één Dap Palladium 1600 in brug op de bassen zetten, en één Dap Palladium 1200 op de toppen (of ook 1600).
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

gewicht van vibe30 en vibe18S scheelt maar 9 kilo !

Dus die 18" er moet je ook met 2en naar boven sjouwen ! De vibe30 loop je maar 2X met 2 man de trap op en af met die andere optie loop je 2X met 2 man en 2X alleen de trap op en af !

MEt beide sets ben je van 2 personen afhankelijk ! maar met de Vibe30 hoef je maar 2X te lopen !

Enige nadeel is dat je op lokatie de kast wat hoger moet zetten op een tafel ofzo ! maar is verder wel makkelijk te vervoeren. De Vibe30 heeft ook wieltjes !

De VIBE18S niet !

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Nouja, maar 9 kilo..

Maargoed, mijn mening is gezegt.. Jouwne weet de OP ook, hij zal met de set slepen moeten, endus ook zal hij de keuze maken moeten.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

citaat:Geplaatst door LuPuS

- 2 x JB Vibe12 (200wrms) van +/- 250 € per speaker met DAP P-700 stereo op 8ohm (2 x 250wrms)
                            - 1 Basskast Vibe18s van +/- 500 €, met eveneens P-700 bridged op 8ohm (1 x 700wrms)

Ben ik het helemaal mee eens!!

Je gaat toch geen vibe 30's op je kamer zetten[xx(] Klinkt ook voor geen meter op een kleine kamer.

Met het setje dat lupus hier aangeeft kan je toch veeeeel meer kanten op[^]

En ik weet niet of het zo vertandig is om een 18" subje op je kamer te zetten. Klinkt niet, kan je beter een wat krachtigere 15" nemen.
                            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

citaat:Geplaatst door LuPuS

Ben ik het helemaal mee eens!!

Je gaat toch geen vibe 30's op je kamer zetten[xx(] Klinkt ook voor geen meter op een kleine kamer.

Met het setje dat lupus hier aangeeft kan je toch veeeeel meer kanten op[^]

En ik weet niet of het zo vertandig is om een 18" subje op je kamer te zetten. Klinkt niet, kan je beter een wat krachtigere 15" nemen.
                              Das ook nog eens zo ja (eigen ervaringen) op een kleine kamer lijkt de bass soms gewoon weg te zijn [}] Met grote speakers. De Vibe 12" ers geven ZAT op je kamer.

Één 18" zal best klinken denk ik, afmetingen vallen wel mee.
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Baszza91
                                • Oct 2005
                                • 476

Hallo,

Ik hoop dat ik binnenkort (plusminus 3 weken) kan gaan luisteren naar de verschillende opties. Na het luisteren gaan we kijken zijn ze wel een beetje geschikt voor op een slaapkamer op de 1 ste verdieping. De groote is van groot belang en het gewicht. Ik zelf kan al m'n pa van 80 kilo optillen. Alleen de trap op is lastiger. Dus gewicht speelt niet echt een rol. Ik moet tog zozo moet z'n 2 een de trap op en af. Voordat het zover is dat ik ga luisteren, zou het handig zijn als jullie wat meer mogenlijk heden noemen. Dat kan zijn zelfbouw of andere setjes. Als de ax serie voor de klank niet kan (ik zeg maar wat geks) en de vibe serie niet door de groote, naar wat zou nog meer moeten luister. Oftewel ik vind de keuzen uit 2 series wel heel erg klein. Ik wil een beetje op zeker spelen als ik ga luisteren.

Greetzz en cheersss
                                Ps: ik zit al in de leer bij een musical. Maar de geluidstechnicus daarvan kan mijn niks advizeren van wat goed is.

Comment

Working...