Geluidsetje voor fuiven tot 50 man.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Geluidsetje voor fuiven tot 50 man.

Hallo,

Ik ben hartstikke nieuw hier, dus schiet me niet gelijk af.
    Ik ben op zoek naar een een kleine geluidset.
    Het is de bedoeling dat ik die set voornamelijk ga gebruiken voor op mijn kamer. Daarom is het ook de bedoeling dat het kleine boxen zijn. Het zal ook een paar keer per jaar gebruikt worden voor kleine feesten tot max 50 man. Dat kan zijn klassefeest een famillie feestje.
    Het moet een goede klank hebben (Dynacord Electro voice) daar wil ik naar toe streven. Ze gaan alleen een beetje over mijn budget. Ff over het vermogen. Ik denk dat ik de boxen wil aansturen met een crown xls 602 amp maar dat is niet zeker weten jullie iets beters laat maar horen.

Ff kort de eisen
    Geluidset tot max 50 man
    Moet zeer goed klinken
    Het liefst een top sub comb (ik draai veel hardcore, sensation style en top 40 muziek dus veel bas is een vereiste).
    De speakers mogen niet dieper zijn dan 60 cm, hij mag niet hoger zijn dan 100 cm breedte niet breeder dan 60 cm. Mag ook zelfbouw zijn.
    Gewicht is niet van belang.
    Het mag ook een actief systeem zijn.
    Vermogen mag (per speaker) niet meer zijn dan 500 watt rms.
    Ik hoef tog niet de pieken te hebben, het is maar voor een slaapkamer.
    Oja het budget.
    € 300 per kast is begin het begin budget (voorlopig)
    De amp mag niet meer kosten dan € 500.
    Snoeren en acc zijn hierbij nog niet inbegrepen.
    Als ik nog iets moet toevoegen aan dit lijstje geef dan ff een seintje.

Ik kan verschillende kasten noemen van wat goed is maar daar heb ik totaal geen verstand van.

Bij voorbaat dank.
    Greetzz en cheers.
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Koop iets actiefs of/en gebruik de zoekfunctie!!!
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

Simpel zoon antwoord, over een paar jaar valt er geen nieuw topic meer te openen omdat alles wel via de zoekfunctie te vinden valt.[V]

Geeft er een keertje iemand alle informatie in 1 keer volledig, is het nog niet goed.[B)]

Maar misschien kun je kijken naar een RCF-ART kopie van DAP ofzo! Denk dat dat budgetmerk aardig te doen is voor een slaapkamer, en echt slecht zal het niet klinken. Aan de échte kwaliteit kom je toch niet met een beperkt budget, maarja ik ben ook maar een lichtman.
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Je hebt genoeg informatie gegeven..

300 per speaker dus, je hebt voor 50 man 3 of 4 nodig (1 sub, 2 tops of 2 subs/2 tops).

Vrij veel keus, misschien de Dap AX serie iets voor je? Voldoende voor 50 man, en klinkt (en al helemaal na wat kleine ingrepjes op het filter) erg goed.
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Nielsken
          • Oct 2005
          • 76

Als je naar de low budgets (maar daarom niet slecht voor in je kamer) gaat, kun je ook snel eens kijken naar JB Systems en Stage Line. Hier zijn ook vele, goed werkende luidsprekers en versterkers.

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

Hoe denk je erover eens op zoek te gaan naar interessante 2e hands spullen? Volgens mij (maar ik ben niet direct zo heeel thuis in de huidige prijzen) moet je voor jouw budget toch best ergens iets uit kunnen halen, niet? Ik bedoel, je hebt € 1.700,- voor 2 toppen, 2 basjes en een versterker, dat is toch geen onmogelijke opgave?

Anders zou je misschien eens kunnen beginnen met een amp en 2 topjes te kopen en zelf twee basjes te maken. Ik bedoel, het geeft in ieder geval meer ruimte voor de toekomst: wanneer je nu een 'goede' versterker en twee 'goede' topjes koopt en 1/2 basje(s) zelf knutselt, hoef je over een paar jaar alleen nog maar twee nieuwe basjes te kopen om een totaal 'goede' set te krijgen. Dat is in mijn optiek in ieder geval beter dan nu alles 'middelmatig' te kopen en over een paar jaar je complete set te moeten vervangen omdat je toch wat beters wilt.

Basjes kun je redelijk makkelijk zelf maken, kijk maar eens hier op het forum voor wat 'standaard' kastconstructies (zelfbouw luidspreker-afdeling), daar kunnen ze je ook wel wat tips geven welke (losse) woofers je moet nemen. Zoals je aangaf hoeft het toch niet tientallen meters ver te knallen.

Veel succes ermee!

p.s. Ik zou als ik jou was afblijven van de écht goedkope prutsmerken, voor 50% meer centen krijg je (evt. 2e hands) 200% meer kwaliteit.
            Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Hallo,

Weer ff de reacties gelezen. Alvast bedankt daarvoor. Ik heb ff gekeken naar de ax serie van DAP. Ze zien er wel netjes uit. Dus als ik die filter een beetje aanpas, dan zouden zeer goed moeten klinken. Als ik zou daargaan voor wat duurdere top (€450) en wat goedkopere zelf bouw kast. Zou ik dan met de 18sound br118 ver komen.
              Of iets in die serie (de br serie van 18sound). De br118 zou ik dan in de plaats doen van de DAP ax-18b. Die sub is kwa afmetingen te groot maar voor de rest ziet hij er netjes uit. Of kan ik voor mijn doeleinden ook gewoon een 15'' nemen. De DAP ax-15b die past kwa afmetingen wel, maar het is maar een 15''. Of moet ik me daar geen zorgen over maken.

Greetzzz en cheers
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

De 15" schijnt beter te presteren dan de 18" er. De afmetingen en gewicht zijn idd kleiner. Voor jou doeleinden zal die 15" meer dan zat zijn! Ik heb ze gehoord, en ben er erg over te spreken.

De toppen die erboven stonden waren de Dap AX10's (aangepast) en het leek haast een HiFi set, maar dan met flink volume erachter. Als je echt hard draaien wilt, maar wel wat inleverd op geluidskwaliteit zou je ook voor de JBL JRX112 kunnen gaan (12" monitor/topkast, 250 Watt RMS (maar je kan er gerust het dubbele op loslaten) en gaan erg hard. Bovendien speel je ze niet zo 1,2,3 kapot. Daarbij zou je één JBL JRX118 baskist nemen kunnen, dit is een compacte baskist (350 Watt RMS) wat erg leuk presteerd.

Je hebt er eventueel een actieve versie van, dan moet MAKKELIJK lukken samen voor 1500 Euro, inclusief versterkers.
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

Ik zou geen 18" op je kamer nemen. Daar heb je niks aan.
                  Misschien is de soundmate 2 wat voor je?
                  Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Hallo,

2 Dr. Edie is de geluidskwaliteit zo veel minder als de DAP ax serie.

Ik zet hieronder ff de prijzen neer van de boxen die al een beetje besproken zijn. Het is voor mij makkelijker (en voor anderen in dit topic).

ax-10 € 159
                    ax-12 € 229
                    ax-115 € 258
                    ax-15 € 258
                    ax-15b € 198
                    ax-18b € 298

Dus wat zou ik doen. Luister naar de verschillende topjes en basjes.
                    Ik heb al gekeken naar de jbl jrx serie maar die zijn mij te duur. Geloof die 12'' monitor al 329 was.

Greetzzz en cheers

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Ik zou geen 18" op je kamer nemen. Daar heb je niks aan.
                      Misschien is de soundmate 2 wat voor je?
                      Soundmate is te lastig uit te breiden met meer subs tops.

Mijn voorlopige set ziet er zo uit.

2 x ax-10 € 318
                      2 x ax-15b € 296
                      1 x palladium p-900 (voor tops) € 242
                      1 x palladium p-1600 (voor subs) € 319
                      totaal € 1175

Ik denk dat dit wel een aardig setje is. Ik hoop dat er genoeg versterker vermogen achter hangt. Laat maar jullie mening komen over dit setje. Ik maak alvast een lijstje met een x-over en eqaulizer. Dan kunnen jullie mij alvast inlichten van wat goed is wat niet.

x-over
                      1 x behringer SUPER X pro cx2310 € 100

eqaulizer
                      1 x behringer Ultra-graph pro fbq 3102 € 100

flightcase
                      1 x DAP Rack Case 19'' 8he € 109

Dus nog zat ruimte voor het aansluitpaneel.
                      Dus het totaal zonder snoeren word dan € 1484

Snoeren
                      4 x 10 meter welke merk? en prijs?

Wat vinden jullie van deze set.
                      Alvast bedankt

Greetzz en cheers

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

hee waarom geen VIBE30 setje ????

2X dubbel 15 fullrangekast met versterker ..... Kost 1145,00
                        Denk dat je dan daar meer aan hebt als dat DAP setje !

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Hallo,

Die vibe30 set ziet er wel netjes uit. Hij is alleen veels te groot. Ik had gezegd dat de speakers niet hoger mogen zijn dan 100 cm. De vibe 30 is ruim 116. Dus met andere woorden te groot.

Greetzzz en cheers

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

Idd, de Vibe30 is te groot om telkens naar je kamer te slepen.

De AX15 is een prima keus, ook vrij groot, maar makkelijk in je uppie te tillen. Bovendien ben je zo lekker mobiel (top-sub).

Je opgenoemde apparatuurlijst ziet prima uit, ik heb er niets aan toe te voegen.. Hooguit de Behringer vervangen door een iets duurder type met limiters (beter iets dan niets..) En vergeet niet 2 stangen voor tussen de top/sub
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Max
                              • Feb 2003
                              • 680

Ik zou eerder voor de Vibe serie van JB gaan dan voor de Dap AX serie en ik spreek uit ervaring.

Heb zelf een setje Vibe 12's staan en die klinken voor het geld gewoon enorm lekker, prima stand alone te gebruiken en combinatie met de Vibe-18 sub heb je een prima set, voor weinig geld. Compact en dus makkelijk handelbaar.

De AX serie van Dap heb ik ook gehad, de AX 12 en de AX15B wel te verstaan, heb het setje twee weken gehad en weer vrij snel verkocht; klonk leuk in de showroom maar op pad viel het toch zwaar tegen.

Comment

Working...