Goed Systeem of niet ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonah
    • Aug 2005
    • 9

Goed Systeem of niet ...

Hallo,
    Ik ben van plan om in Januari 2006 een DJ set te kopen. maar is de set die ik in gedachten heb goed voor een beginner of niet?

DAP Platinum Professional DJ Mixer
    DAP 750-D Dual CD-Player
    DAP MC-15 Full range cabinet 350W 8 Ohm
    DAP P-700 Vintage Stereo Power Amplifier (2x250W @ 8Ohm / 2x350W @ 4Ohm)
    DAP DH-140 Headphone with Activ Bass Drive Unit
    DAP DJC-05 8U/HE Equipment Cases

Van lichten heb ik nu al een Puntspot met een bijhorende Spiegelbol, een Blacklight van 20W en een Spot Loper, andere licht apparaten zijn nog niet voor nu.

Geef aub een beetje commentaar wat er goed of niet goed is.

Dank u
    Grtz
    -Jonah
  • dj truss
    • Dec 2004
    • 89

ik zou geen dap cd speler kopen.
    ikzelf heb een jb systems cd-700 ik schat hem 5jaar oud maar een pracht speler! (vind ik)
    hij reageert snel . maar die is niet nieuw meer te koop mss kan je is kijken naar numark oid of een cd850 van jb.
    greatz joren
    the only feeback we want is the audience\'s

Comment

• djjw
      • Aug 2005
      • 43

wat belangrijk is voor de keuze van je apperatuur is,
      of je het alleen voor thuis wilt gebruiken of dat je er meer
      mee gaat doen. (bv. drive inn of op feestjes van vrienden/kennisen enz.)
      laat effe weten wat je er mee wilt gaan doen,
      dan is een duidelijk antwoord makkelijker tegeven.
      gr.
      realiteit is een illusie die waar blijkt tezijn, door een tekort aan alcohol

Comment

• Dj Appie
        • Aug 2005
        • 4

dap is opzich wel goed voor beginners

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

citaat:Geplaatst door Dj Appie

dap is opzich wel goed voor beginners
          Tegenwoordig zitten er idd een aantal grappige dingen bij, maar bij veel dingen is het nog: "spaar ff door en je hebt iets veel beters!"

Kijk eens naar een mooi tweede hands Denon dubbele cd-speler of een Pioneer. De DAP-speakertjes die je hebt uitgekozen zijn leuk voor in je kamer, maar voor op feestjes ben ik er niet zo erg over te spreken. [B)] Behringer heeft wel leuke en aardigklinkende modellen!
          Als je een leuke koptelefoon zoekt, zou ik eens kijken naar de ProDJuser SPL 127 MKII (of zoiets).
          En voor flightcases zou ik ook naar een mooie ProDJuser kijken. DAP heeft wel een leuke Palladium-versterkerserie, dus dat is goed genoeg om mee te starten.

Succes alvast!

Comment

• Jonah
            • Aug 2005
            • 9

Het gebruik zal meer voor thuis zijn en voor feestjes van +-40 man. als je voor zo'n publiek speelt heb je denk ik wel genoeg met 2x250W.

Cd-Speler: wat zou eigenlijk het probleem van die DAP CD-Spelers. ik stond in twijfel van een DAP 750-D of een JB 560 PRO. ik zou zonder CUE punten willen werken
            Luidsprekers: Ik stond in twijfel tussen JB TSX 15 of DAP MC-15
            Hoofdtelefoon: Nu ja, dat is maar een beetje een bijzaak, moet niet veel voorstellen nu in het begin

Wat ik nu wil doen is puur beginner, ff oefenen op wat betaalbaar materiaal en vond dat in de series van DAP
            Grtz
            -Jonah

Comment

• Jonah
              • Aug 2005
              • 9

Omternt de luidsprekers, ik heb nog een gekeken op de site J&H Licht en Geluid en er stond daar een HQ Power 12 of 15 inch van 500 of 600 Watt MAX power. zouden dat goede speakers zijn en wat zou dan de RMS vermogen zijn?

Hoofdtelefoon: Zou een JB HP 1000 PRO een goed hoofdtelefoon zijn? of is de DAP beter?

De meeste CD die ik nu nog gebruik zijn CD-R CD's speel die DAP 750-D en JB 560 Pro dat ook??

Thnx
              Grtz
              -Jonah

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Zo te horen heb je er nog niet echt veel kaas van gegeten.
                Dat geeft absoluut niet, je moet immers ergens beginnen.
                Nu komt de maar: Als je nu spullen gaat kopen zonder er goed over na te denken of zonder dat je eigenlijk weet wat je precies nodig hebt, krijg je ongetwijfeld snel spijt.
                Neem eens de moeite om elk artikel wat je wilt bestellen in te typen in de zoekmachine en vervolgens te kijken of er ergens niet iets beters wordt aangeraden voor (ongeveer) dezelfde prijs.
                Dit scheelt al in een groot deel van je uiteindelijke teleurstelling, hoe pech is het om net na de aanschaf te lezen dat je voor hetzelfde geld een veel beter product had kunnen kopen?

Als je dit gedaan hebt, ben je ongetwijfeld al een stukje wijzer geworden.
                Wat nu slim is om te doen, is alle functies van de apparaten even in de zoekmachine te typen.
                Als ik al lees ''ik zou zonder CUE punten willen werken'', dan weet ik al zeker dat je niet eens wat het is, laat staan wat je er aan hebt.

Ik hoop dat dit je een beetje helpt.
                Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je te helpen en te behoeden voor fouten die ik in het verleden ook heb gemaakt.
                We're ready to party, are you?

Comment

• Jonah
                  • Aug 2005
                  • 9

Nu ja, ik zou het mss wel beter zo doen om er eens informatie in op te zoeken. maar het is toch altijd handig om eens de comment en voorstellen van anderen te krijgen om meer kwaliteit te hebben voor mijn prijs. de max prijs voor het geheel zou ik onder de €1200 houden. het is ook maar om te beginnen en niet direct voor op pary's te draaien van 300 man of meer.

CUE punten zijn dacht ik punten die je instelt in een song waar hij moet beginnen en als je dan dat CUE punt in drukt begint hij van dat punt dat je hebt in gestelt ik veronderstel dat het iets van dat moet zijn.
                  Grtz
                  -Jonah

Comment

• Jonah
                    • Aug 2005
                    • 9

Waarom zou dat systeem voor een beginnertje niet goed zijn?

DAP Platinum Professional DJ Mixer
                    DAP 750-D Dual CD-Player OF JB Systems CD 560 PRO
                    DAP MC-15 Full range cabinet 350W 8 Ohm
                    DAP P-700 Vintage Stereo Power Amplifier (2x250W @ 8Ohm / 2x350W @ 4Ohm)
                    DAP DH-140 Headphone with Activ Bass Drive Unit OF JB Systems HP 1000 PRO
                    DAP DJC-05 8U/HE Equipment Cases

En wat zou ik dan nemen in de zelfde prijs klasse met dezelfde speceficaties? ik vraag het aan jullie omdat jullie weten wat goeie stuf is

Thnx
                    Grtz
                    -Jonah

Comment

• Basjuw
                      • Mar 2005
                      • 10

hallo,

Wij zijn begonnen met goed tweede hands spul.
                      En hebben we goed ervarenmee. 1 keer een dap versterker gehad maar dat was een grote mis koop!!

groeten Bas

Comment

• Jonah
                        • Aug 2005
                        • 9

citaat:Geplaatst door Basjuw

hallo,

Wij zijn begonnen met goed tweede hands spul.
                        En hebben we goed ervarenmee. 1 keer een dap versterker gehad maar dat was een grote mis koop!!

groeten Bas
                        Omtrent DAP versterker: wat war er dan verkeert aan of wat was er stuk??
                        Grtz
                        -Jonah

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

citaat:Geplaatst door Jonah
                          ik zou zonder CUE punten willen werken
                          Dan zou ik ook lekker geen koptelefoon kopen, scheelt weer 50 euro. En je kan gewoon discmans nemen, die hebben ook geen cue-functie. Vrees dan alleen dat je geen DJ zult worden... [xx(]

Maar om weer op de serieuze(re) tour te gaan: waarom vraag je hier "Wat vinden jullie van mijn keuze", maar kun je absoluut geen commentaar en tips verdragen? Zo te lezen heb je geen flauw idee wat je moet doen en kopen, maar van mensen die al jarenlang draaien wil je niets aannemen.

Even goede vrienden, maar begin dan niet aan zo'n gigantisch dure hobby als deze en kom dan al zeker niet de forummers van hun tijd beroven.

Even goede vrienden verder...

Comment

• Jonah
                            • Aug 2005
                            • 9

Ik heb terug op een paar sites geweest waar ze hun mening geven over de producten. en mijn besluit staat zo goed al vast met het systeem.

JB Systems CD 560 PRO, Dubbele CD-Speler, Zilver OF Numark CDN-22MK4
                            JB Systems MX4 mixer, 4 kanaals, 2 masters
                            DAP P-900 Palladium Vintage versterker 2 x 450 watt
                            DAP K-115, 15 inch luidspreker
                            DAP DJC-05, 19inch case, 6U/HE
                            DAP Speakon to Speakon Speakercable 2x2.5mm 6m
                            Behringer HPX 2000 hoofdtelefoon

Andere bekabeling heb ik al liggen

Dat alles gaat iets van €1200 kosten en is een goede prijs :-D

Toch Bedankt voor alle informatie commentaar bij dit systeem is nog al tijd welkom
                            Grtz
                            -Jonah

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Je komt hier toch niet uithuilen als al die troep aan gort is ? Dan doen wij met je klaagzang, wat jij nu doet met reacties van (ervaren) dj's; die negeren we volkomen !

sterkte...
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...