Flightcase Bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mister Music
    • Aug 2005
    • 39

Flightcase Bouwen

Hallo ik ben ricardo en wil voor het eerst een flightcase gaan bouwen
    de apparatuur die erin moeten zijn:

*Mengpaneel(skytec 250)
    *Versterker
    *2 Cd spelers(dus geen dubbele maar gewoon aparte met een schuiflade)
    *Midi Speler
    *Tuner
    *cassettedeck
    *En een besturing voor disco spots door middel van drukknoppen met stopkontakten aan de achterkant(soort piano alleen in plaats van geluid gaan er lampen knipperen)
    *ook zou ik graag de aansluitingen van de speakers(Speakon)en microfoon(1) aan de achterkant van de case willen hebben

Wie heeft er tips / suggesties?
    Groeten van<h3><b><font color=\"blue\">MM</font id=\"blue\"></b></h3>
    Wat maakt mensen die muziek maken?
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

ten 1e welkom op eht forum
    ten 2e kijk eens rond in de shop van jh-licht en geluid daar staan al standaart flightcases voor apparatuur kijk daar eens goed rond als je wat kan vinden.
    ten 3e kijk ook eens op ZOEK (bovenaan deze pagina) daar kun je ook een heelboel vinden over flightcasebouw.
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Mister Music
      • Aug 2005
      • 39

oke bedankt ik zal dara eens kijken, ik wou er eerst ook een kopen maar toen kwam ik eragter dat zelf bouwen toch wat goedkoper is dat er ene kopen vandaar dat ik er 1 wil gaan bouwen

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Als je werkeloos bent, of een enorm afwijkende maat apparatuur hebt kan het idd goedkoper zijn om zelf te bouwen. Maar check de shop, voor de prijzen die daar staan maak jij (incl. je eigen uurloon, ik ga dan van een redelijke baan uit) geen case voor hoor...
        De groeten => Micha

Comment

• Mister Music
          • Aug 2005
          • 39

okej thanks

Comment

• Mister Music
            • Aug 2005
            • 39

het moet zoeits als dit worden:

Comment

• Mister Music
              • Aug 2005
              • 39

maar volgens mij ben ik dan met bouwen alsnog goedkoper uit(ik heb al 9mm multiplex laten zagen ik zal binnenkort foto's plaatsen

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Klein vraagje... Ik neem aan dat je niet een vrachtwagen met laadramp hebt. Moet het geheel ook nog vervoerbaar zijn?
                Zo'n grote case is dan redelijk onhandig, met name door het gigantische gewicht als ie vol zit.

Wellicht verstandiger om je spullen over meerdere kleinere kisten te verdelen. Misschien een paar keer extra lopen, maar bespaard je wel een hernia bij laden/lossen.

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

met 2 man elk 2 balhoeken, en heffen gaat perfect hoor...
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jorritje
                    • Sep 2003
                    • 143

Nouw ik zal het maar niet zelf bouwen is echt duurder uit en je krijgt het nooit zo mooi als uit de fabriek. Ik heb zelf ook een case gebouwd maar die was kleiner als dat minder sluitigen maar was al 170 euro kwijt aan de strips en hoeken, sluitngen handvaten en wielen. dan komt er nog hout bij maar heb je al maar is ook gekocht. dan nog de blindklingnagels en dan nog het werk doe zelf maar eens zn 175 blindklingnagels erin persen met zn hand tang je heb geen hand meer over. Dan praten we over deze ksit die ik hebgemaakt en die is kleiner hoor.

Misschien als je klaar bent zul je misschien 20 euro goedkoper uit zijn maar het is nooit zo mooi als uit de fabriek. en ik zou eerder voor de pro dj user gaan slant1612 gaan is allemaal wat beter en sterker hij is wel 100 euro duurder. Maar als je die van showtec zelf wil maken kun je beter kopen is goedkoper voor die 255 euro.

Groetjes

Jorrit

Comment

• Basjuw
                      • Mar 2005
                      • 10

Hallo,

Je moet zorgen dat je goed geinformeerd bent om de flightcase te bouwen.(bv een flightcase bedrijf) kun je gelijk de onderdelen kopen en als je een beetje handig bent en het goede gereedschap is het wel tedoen

Groeten Bas

Comment

• Mister Music
                        • Aug 2005
                        • 39

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Klein vraagje... Ik neem aan dat je niet een vrachtwagen met laadramp hebt. Moet het geheel ook nog vervoerbaar zijn?
                        Zo'n grote case is dan redelijk onhandig, met name door het gigantische gewicht als ie vol zit.

Wellicht verstandiger om je spullen over meerdere kleinere kisten te verdelen. Misschien een paar keer extra lopen, maar bespaard je wel een hernia bij laden/lossen.
                        daar heb ik mn pa voor ik hoef alleen maar eragter aan te gaan lopen om te kijken of tie niks raakt

enne we hebben zo n volkswagen bestelbus dus das ook gene probleem

Comment

• Mister Music
                          • Aug 2005
                          • 39

citaat:Geplaatst door driesmees

met 2 man elk 2 balhoeken, en heffen gaat perfect hoor...
                          daar d8 ik idd ook al aan

Bedankt(Y)

Comment

• soundcheckfrits
                            • Jan 2005
                            • 455

je pa is zo gek om dat spul te verschouwen voor jouw [B)] denk eens in de realiteit!!!

de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Mister Music
                              • Aug 2005
                              • 39

citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

je pa is zo gek om dat spul te verschouwen voor jouw [B)] denk eens in de realiteit!!!

hij heeft t zelf aangeboden als t maar niet 6 keer in de week is maar de weekenden zijn geen probleem

Comment

Working...