Patch kast gebruik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

citaat:Geplaatst door Showtechniek
    Enige gemak is dat er voor XLR chassisdelen meer atributen op maat te krijgen zijn.
    En je hebt altijd XLR kabeltjes bij
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

citaat:En je hebt altijd XLR kabeltjes bij
      In de winter effe rolletje van 100m bij je zetten, heb je het zo warm

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

En natuurlijk geen apparte kabeltjes maken hoor, we gebruiken gewoon mic en DMX kabeltjes,
        liefst nog gemengd ook...

(en de DMX in en uit ook verwerken in de patchkast, moet je maar gokken welke het is)
        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Wel een toevoeging....
          Dat bedrijf heeft de patchkabels wel vast in het rack zitten.
          De chassis-delen zitten direct aan de dimmers. en de kabels zitten dmv. wartels vast aan de uitgangen.
          Dus een Audio/DMX XLR gebruiken is niet mogelijk...

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

op zich nog niet zo'n slecht idee, als je de prijs van die xlr's ziet...
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

het gaat em niet zozeer om die xlr's en kostprijs. Wat mij vooral bezig houd bij een patch kast is veiligheid. En dan bedoel ik het volgende: stel je hebt een bepaald dimmer kanaal op je tafel volledig opengestuurd. je wilt op dat kanaal 3 frontlampen van elk 1000watt hangen. Dan steek je je stekker in(in dit geval een xlr). Kan deze stekker daar tegen? Is die daar op voorzien? Hoeveel keren kan je dat doen voordat die echt stuk is? Want een xlr is volgens mij niet gemaakt om grote stromen in en uit ge schakelen...

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Hmm, het feit dat een XLR van metaal is maakt het ook al niet veiliger.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

citaat:Geplaatst door sparky

Hmm, het feit dat een XLR van metaal is maakt het ook al niet veiliger.
                  dan koop je toch gewoon DAP?[8D]
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

citaat:Geplaatst door ronny

het gaat em niet zozeer om die xlr's en kostprijs. Wat mij vooral bezig houd bij een patch kast is veiligheid. En dan bedoel ik het volgende: stel je hebt een bepaald dimmer kanaal op je tafel volledig opengestuurd. je wilt op dat kanaal 3 frontlampen van elk 1000watt hangen. Dan steek je je stekker in(in dit geval een xlr). Kan deze stekker daar tegen? Is die daar op voorzien? Hoeveel keren kan je dat doen voordat die echt stuk is? Want een xlr is volgens mij niet gemaakt om grote stromen in en uit ge schakelen...

mvg
                    ronny
                    Met ST17 mag je ook geen lasten scheiden, dus dat maakt niet uit.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...