versterker vermogens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

citaat:Geplaatst door nijhuisr

citaat:Geplaatst door ronny

die 23 volt is gewoon een spanning die we hebben afgesproken om mee te rekenen. dit is dus gewoon de spanning op de uitgangsklemmen van de versterker bij maximale uitsturing...
    WATTUH?? wie is we?

23 volt?? leg dit eens uit.

ik had eerder dit getal gekozen omdat eht toevallig 230/10 is.
    het is dus niet een getal wat daadwerkelijk gebruikt word. ik gebruikte het alleen om de vraga te vergemakkelijken en te kijken of 'mijn manier een beetje klopt (zie 1e bericht in dit topic).

al met al kan ik er dus vanuitgaan dat een versterker die bijv(!!!). 2x 1000W levert (niet minder dan 4 ohm) ongeveer (1000x2) x 75% = +-1600W vraagt ??? (info hiervoor o.a. uit andere topics gehaald)

groetjes
    Jacob

p.s. ik waardeer het heel erg dat mensen hier zeer gecompliceerde uitwerkingen op mijn vraag geven, maar mijn electrotechnische kennis is nog niet zo hoog dat ik dit allemaal snap...
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

citaat:Geplaatst door LJ_jacob

al met al kan ik er dus vanuitgaan dat een versterker die bijv(!!!). 2x 1000W levert (niet minder dan 4 ohm) ongeveer (1000x2) x 75% = +-1600W vraagt ??? (info hiervoor o.a. uit andere topics gehaald)
      nee dus.
      een max rendement van 65% wil dus zeggen dat je die 2000W met het omgekeerde moet vermenigvuldigen voor het max oopgenomen vermogen.
      dat is dus 2000x100/65=3000W max uit het net.
      Bij een hoog rendements versterker zal dit in de orde van 2200-2300W zijn, afhankelijk van het principe.

p.s. ik waardeer het heel erg dat mensen hier zeer gecompliceerde uitwerkingen op mijn vraag geven, maar mijn electrotechnische kennis is nog niet zo hoog dat ik dit allemaal snap...
      dat was al duidelijk
      knoppen en waarden :)

Comment

• LJ_jacob
        • Aug 2003
        • 293

oke, maar hoe kan het dan dat ik 2 crown MA 3600's en een MA 1200 op 1 16A groep kan zetten? (0db)
        dan kom je toch veeeeeer over die 3650W heen die je mag trekken

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

Omdat je ze en/of niet volledig belast (2 ohm oid)
          en omdat muziek dynamisch is.
          Neem een sinusgenerator mee op 60Hz oid, stuur maximaal uit (oren dicht) en de groep klapt er waarschijnlijk wel uit.

De 16A netzekering/automaat-waarde is trouwens nominaal, dus wat piekjes boven de 16A kan best, mist afgewisseld door dalletjes...
          knoppen en waarden :)

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

hahaha, oke, ik snap het nu net ff beter. maar is dat dan eigenlijk niet onwijs link?? als je op 0db draait en er komt ineens een beetje een lange piek voorbij, dan ligt dus gelijk je groep er uit :S
            of valt dat wel mee...

Comment

• LJ_jacob
              • Aug 2003
              • 293

dat was al duidelijk
              [/quote]

ja komop zeg, ik ben nog maar 16 :P en plaats dit niet voor nix in het newbie forum

Comment

Working...