CS800 VS EP2500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

euhh, EP2500 behringer is ong 325.- netto ex, dus da moet wel lukken en is mss geen werkelijk 1x2400W @ 4 ohm maar ik denk dat t wel harder zal gaan dan een peavey cs800x met +/- 1x1200W @ 4 ohm. of is dit een verkeerde gedachte?

greetz

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

citaat:Geplaatst door j@ns

euhh, EP2500 behringer is ong 325.- netto ex, dus da moet wel lukken en is mss geen werkelijk 1x2400W @ 4 ohm maar ik denk dat t wel harder zal gaan dan een peavey cs800x met +/- 1x1200W @ 4 ohm. of is dit een verkeerde gedachte?
      greetz
      De peavey levert maar 800w, maar goed jij had het over merk versterkers. Ik kan daar de EP niet echt onder rekenen. De EP2500 levert 2400w/4ohm bridged bij alleen 1khz. DE eP2500 is trouwens van binnen gewoon een Phonic MAX2500, er wordt door Behringer alleen een eigen kastje omheen gedaan en de waardes op papier iets mooier voorgeschoteld.
      succes
      Boi
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

EP2500 wordt er niet leuk van om op 2 Ohm te werken.
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• j@ns
          • Apr 2005
          • 93

citaat:Geplaatst door PowerSound

ervaring mee? want daar ben ik wel benieuwd naar.

en @ boyzpc, wat doet die ep2500 op 0,1thd en over 20Hz t/m 20.000Hz? want je hebt daar idd een punt want ze komen op de subs.

het gaat mij erom dat de set harder gaat qua dB,s dan nu. dus: is het een verbetering ep2500/p2000 t.o.v. peavey cs800x???????

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

citaat:Geplaatst door PowerSound

ervaring mee? want daar ben ik wel benieuwd naar.

en @ boyzpc, wat doet die ep2500 op 0,1thd en over 20Hz t/m 20.000Hz? want je hebt daar idd een punt want ze komen op de subs.

het gaat mij erom dat de set harder gaat qua dB,s dan nu. dus: is het een verbetering ep2500/p2000 t.o.v. peavey cs800x???????
            Behringer geeft geen info over wat de amp tussen de 50 en 250Hz doet, vast niet goed, de voeding is iets te licht en de koeling schijnt volgens de vele negatieve berichten ook niet voldoende te zijn.

Je weet toch dat, oh... hoe was het ook al weer, iedere 3dB meer aan geluidssterkte een verdubbeling van het vermogen nodig heeft.
            Het geluid zal harder klinken, maar voor hoelang is de vraag!

Bij bridged mode heb je 2 amps nodig voor je 4 subkasten of neem gewoon 1 zwaardere amp die het in 4ohm stereo modes kan trekken, 2 amps van 325euro het stuk is dan het zelfde als 1 amp van 650euro.
            Als je toch een wat goedkoper merk wil neem dan de Of de phonic MAX2500 - 2200w/4ohm bridged of de http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8305 DAP Extreme700 - 1800w/4ohm bridged of de http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8308 DAP Extreme2000 - 1500w/4ohm stereo mode, iets duurder maar een beest waar je veel plezier aan zult hebben. Deze amps trekken het zonder problemen.
            Over de Behringer zijn meer slechte berichten te lezen dan positieve reacties.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___

Comment

• j@ns
              • Apr 2005
              • 93

@ boyzpc,

wat denk je van deze jongen... C-mark audio, mr3000 2x 1600w @4 ohm voor 420 incl. vind ik wel een nette prijs. maarja, wat is c-mark? ik heb een paar goede reacties v/h merk gehad.

wellicht ga ik deze uitproberen.

m.vr.gr. jans

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

@ boyzpc,
                wat denk je van deze jongen... C-mark audio, mr3000 2x 1600w @4 ohm voor 420 incl. vind ik wel een nette prijs. maarja, wat is c-mark? ik heb een paar goede reacties v/h merk gehad.
                wellicht ga ik deze uitproberen.
                m.vr.gr. jans
                Je bedoeld deze neem ik aan? http://www.c-mark-pal.net/website/de...ff2e7a05c10bcb
                Beetje weinig info geven ze vrij, bij de andere series staat wel alles netjes beschreven.

Ze voeren 2 merken C-mark en Pal, als je b.v. bij de boxen kijkt hebben ze de C-mark AT2402 en de Pal ET1244, zelfde boxen zelfde componenten alleen de AT uitvoering is 200w/8ohm en de ET is plots 350w/8ohm, terwijl de bas/mid speaker volgens de fabriek 200w/8ohm rms is. En oude techniek van materialen die hier in het westen al een 10jaar niet meer gebruikt worden. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, er zijn meer van de zelfde voorbeelden op hun site te vinden. Ook bij de amps en digi controllers, 2 verschillende modellen die allebeide de andere merknaam hebben maar exact het zelfde apparaat zijn. ook allebeide een andere prijs.

Ik weet het niet, het is wel een grote chinese fabriek maar dat zegt natuurlijk niets. Je zou er eerst eens 1 moeten huren en dan bekijken of de amp bevalt.
                groetjes
                Boi
                groetjes

___

Comment

• j@ns
                  • Apr 2005
                  • 93

dag boi,

ja idd, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen want ik heb mindere verhalen gehoord op de behringer en de p2000 van dap is toch iets te light op 2x4 ohm. ik wil nl. gewoon stereo draaien met 2 bassen per kant parallel en dan is het speakervermogen 1200w @ 4 ohm.

hopen dat de c-mark er meer van bakt.

bedankt voor je comment.

m.vr.gr. j@ns

Comment

Working...