CS800 VS EP2500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

CS800 VS EP2500

dag allemaal, ik ben dus nieuw en had gelijk een vraagje:

ik heb in een van mn ampracks peavey cs800,s liggen en ik was onder de indruk van de behringer EP2500, qua specs.(nooit gehoord verder)

nu heb ik verschillende verhalen gelezen van andere topics op jullie mooie site maarrr, ik zou graag de vergelijking aan willen met cs800 vs ep2500.

nu zullen veel mensen de betere merken aanprijzen maar ik ben momenteel student en kan ff niet te hoge bedragen neertellen.

de amp gaan in brug gebruikt worden voor 4 subs rcf esw 1018,s
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

als je baskasten 8 ohm per stuk zijn ga je dat ziet redden met z'n vieren gebrugd op de versterker hoor. die zal niet lang draaien op 2 ohm

Comment

• j@ns
      • Apr 2005
      • 93

citaat:Geplaatst door mverdult

als je baskasten 8 ohm per stuk zijn ga je dat ziet redden met z'n vieren gebrugd op de versterker hoor. die zal niet lang draaien op 2 ohm
      sorry, ik gebruik 2 peavey,s nu in brug, dus 2 1018,s a 4 ohm per amp

Comment

• Michel_G
        • Dec 2003
        • 376

Je gebruikt dus 2 ESW's (orginele ?) op 1 gebrugde CS800 ? dan krijgt dus elke versterkerkant van de versterker 2 ohm voor zijn kiezen.

Maar om welke peavey cs800 gaat het, oudere of een wat nieuwer model ?

Die peavey's zijn gewoon oude, maar zeer degelijke bakken en kunnen absoluut tegen een stootje. Denk ook wel dat ze een stuk betrouwbaarder zijn dan de behringers.

Maar hoe ben je van plan die esw's aan te sluiten op de behringer ? per 2 parallel per kant van de versterker ? of ook 2 EP2500 in brug ?

EP2500 is niet helemaal mijn ding, maar voor dat geld koop je niet echt een versterker die het opgegeven zelfde vermogen heeft. (Ik zou je eerder de DAP P-2000 aanraden, levert iets minder vermogen en kost iets meer, maar is naar mijn mening net wat beter in elkaar gestoken en iets betrouwbaarder).