CS800 VS EP2500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j@ns
    • Apr 2005
    • 93

CS800 VS EP2500

dag allemaal, ik ben dus nieuw en had gelijk een vraagje:

ik heb in een van mn ampracks peavey cs800,s liggen en ik was onder de indruk van de behringer EP2500, qua specs.(nooit gehoord verder)

nu heb ik verschillende verhalen gelezen van andere topics op jullie mooie site maarrr, ik zou graag de vergelijking aan willen met cs800 vs ep2500.

nu zullen veel mensen de betere merken aanprijzen maar ik ben momenteel student en kan ff niet te hoge bedragen neertellen.

de amp gaan in brug gebruikt worden voor 4 subs rcf esw 1018,s
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

als je baskasten 8 ohm per stuk zijn ga je dat ziet redden met z'n vieren gebrugd op de versterker hoor. die zal niet lang draaien op 2 ohm

Comment

• j@ns
      • Apr 2005
      • 93

citaat:Geplaatst door mverdult

als je baskasten 8 ohm per stuk zijn ga je dat ziet redden met z'n vieren gebrugd op de versterker hoor. die zal niet lang draaien op 2 ohm
      sorry, ik gebruik 2 peavey,s nu in brug, dus 2 1018,s a 4 ohm per amp

Comment

• Michel_G
        • Dec 2003
        • 376

Je gebruikt dus 2 ESW's (orginele ?) op 1 gebrugde CS800 ? dan krijgt dus elke versterkerkant van de versterker 2 ohm voor zijn kiezen.

Maar om welke peavey cs800 gaat het, oudere of een wat nieuwer model ?

Die peavey's zijn gewoon oude, maar zeer degelijke bakken en kunnen absoluut tegen een stootje. Denk ook wel dat ze een stuk betrouwbaarder zijn dan de behringers.

Maar hoe ben je van plan die esw's aan te sluiten op de behringer ? per 2 parallel per kant van de versterker ? of ook 2 EP2500 in brug ?

EP2500 is niet helemaal mijn ding, maar voor dat geld koop je niet echt een versterker die het opgegeven zelfde vermogen heeft. (Ik zou je eerder de DAP P-2000 aanraden, levert iets minder vermogen en kost iets meer, maar is naar mijn mening net wat beter in elkaar gestoken en iets betrouwbaarder).
        Is weer terug !

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

CS800X classic type:
          240w/8ohm stereo mode
          400w/4ohm stereo mode
          800/8ohm bridge mode

CS800H de moderne uitvoering dus:
          250w/8ohm stereo mode
          300w/4ohm stereo mode
          400w/2ohm stereo mode
          800w/4ohm bridge mode

is de versterker niet een beetje te licht voor de subs?
          ESW 1018 is 600w/8ohm dus 2 parallel per kant is 1200/4ohm.
          Schiet niet echt op, zou eerder gaan sparen voor 2x de http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8542 Crest CPX1500 1500w/4ohm bridged mode of 1x een http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5227 Dap Vision 1500w/4ohm in stereo mode, deze amps komen meer tot hun recht op je subs.
          groetjes
          Boi

groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• j@ns
            • Apr 2005
            • 93

citaat:Geplaatst door Michel_G

Je gebruikt dus 2 ESW's (orginele ?) op 1 gebrugde CS800 ? dan krijgt dus elke versterkerkant van de versterker 2 ohm voor zijn kiezen.

Maar om welke peavey cs800 gaat het, oudere of een wat nieuwer model ?

Die peavey's zijn gewoon oude, maar zeer degelijke bakken en kunnen absoluut tegen een stootje. Denk ook wel dat ze een stuk betrouwbaarder zijn dan de behringers.

Maar hoe ben je van plan die esw's aan te sluiten op de behringer ? per 2 parallel per kant van de versterker ? of ook 2 EP2500 in brug ?

EP2500 is niet helemaal mijn ding, maar voor dat geld koop je niet echt een versterker die het opgegeven zelfde vermogen heeft. (Ik zou je eerder de DAP P-2000 aanraden, levert iets minder vermogen en kost iets meer, maar is naar mijn mening net wat beter in elkaar gestoken en iets betrouwbaarder).
            dag michel, ik wist niet dat bruggen dan ook (in mijn configuratie) op 2 ohm komt. dacht altijd dat het een "push/pull" werking intern krijgt maar dan wel op 4 ohm komt op 2 esw 1018,s ivm stabiliteit. dap p2000 zal ik ff bekijken.

aan boyz pc: het is een cs800 met 2x400 @ 4 ohm en 1x 800 @ 8ohm

Comment

• j@ns
              • Apr 2005
              • 93

dag, ik heb de p2000 van dap bekeken, goede specs! . maar ook betrouwbaar? heb handige vingers maar ze moeten niet in de fik vliegen en dergelijke.....wie heeft deze jongens in de verhuur om eens op mn set te testen??? m.vr.gr. jans

Comment

• Michel_G
                • Dec 2003
                • 376

Als jij een versterker brugt, dan krijgt elke kant de helft van de impendantie te verwerken (beetje krom uitgelegd). Dus heb je je versterker in brug staan en je gooit er een 4 ohm's belasting aan, dan krijgt elke kant/eindtrap 2 ohm te verwerken.

Daarom levert hij ook zo veel vermogen. (levert meestal dan het vermogen van 2x de rms waarde op 2 ohm. Bijv. QSC PL1.8, die is 2x 900 watt rms op 2 ohm en die is dan 1800 watt rms op 4 ohm als de versterker in brug staat).

Daarom zal je ook bijna nooit een versterker vinden die 2 ohm brug aan kan, want dat zou dan 1 ohm per eindtrap worden en dat is bijna kortsluiting. (Crest 10001 kan wel 2 ohm brug aan dacht ik)

Ik persoonlijk heb meer vertrouwen in de dap dan in de behringer. Vooral de voeding is wat ruimer bemeten bij de Dap. Ook hoor ik meer positieve verhalen over de Dap, dan over de Behringer. Maar misschien heb ik een vertekend beeld.

Ben nog niet echt verhalen tegen gekomen van een uitgefikte Dap, wel al van een uitgefikte behringer.

Maar ok, heb niet bijsterveel ervaring met beide, dus doe er voorderest ook geen uitspraken meer over.

Wat ook een mooie amp is met een mooi vermogen (en weegt stuk lichter dan de vision 3500) en die goed in elkaar zou steken en ook goed zijn vermogen zou leveren, dat zijn de American DJ V- series. Kosten wel een stuk(je) meer dan Dap/behringer maar zijn erg leuke bakken.
                Is weer terug !

Comment

• Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

citaat:
                  aan boyz pc: het is een cs800 met 2x400 @ 4 ohm en 1x 800 @ 8ohm
                  Zoals al geschreven, dan is je versterker dus veel te licht.

Je boxen zijn 600w/8ohm per stuk dus als je deze wilt doorkoppelen krijg je 1200w/4ohm en zal je toch echt een versterker nodig hebben die minimaal 1200w/4ohm kan leveren, het liefst meer, tot wel 2000w/4ohm kan er op je set per kant. En waarom dan van die goedkope bakken als je voor een paar euro meer een goede versterker kan kopen die wel geschikt is?
                  Een Dap P-2000 is ook te licht! En ook de American DJ V is te licht.
                  De enigste versterkers onder de 1000euro die voor jouw set geschikt en die betrouwbaar zijn, zijn bv:
                  Dap Vision-3500 http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5227, Dap Extreme-2000 http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8308, 2x gebrugd crest CPX-1500 http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8542 en er zijn ook nog enkele andere merken natuurlijk.
                  En wat maakt het gewicht nu uit, je versterker zit toch in een rack met wielen.
                  succes Boi
                  groetjes

___

Comment

• Michel_G
                    • Dec 2003
                    • 376

V-5000 is aan de lichte kant inderdaad, maar zowel vision 3500 en extreme 2000 zijn maar 200 watt meer aan 4 ohm, ook niet echt ideaal dus.

Dan zou ik inderdaad gaan voor 2 versterkers in brug (of toch wat meer neerleggen voor een andere versterker).

Maar is misschien handig als we ontopic gaan, topic gaat immers over vergelijk tussen CS800 en EP2500.

En daarbij komt dat de opties die we gegeven hebben veel te prijzig zijn voor de topicstarter (neem ik aan).

Oja, staan ook wel leuke 2dehandsjes voor om en nabij 1000 euro.
                    Is weer terug !

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

citaat:Geplaatst door Michel_G

V-5000 is aan de lichte kant inderdaad, maar zowel vision 3500 en extreme 2000 zijn maar 200 watt meer aan 4 ohm, ook niet echt ideaal dus.

Dan zou ik inderdaad gaan voor 2 versterkers in brug (of toch wat meer neerleggen voor een andere versterker).

Maar is misschien handig als we ontopic gaan, topic gaat immers over vergelijk tussen CS800 en EP2500.

En daarbij komt dat de opties die we gegeven hebben veel te prijzig zijn voor de topicstarter (neem ik aan).

Oja, staan ook wel leuke 2dehandsjes voor om en nabij 1000 euro.
                      Ze leveren in ieder geval een 1500w/4ohm net genoeg dus.
                      En een goede 2dehands of 2 gebrugde is een optie, genoeg te vinden voor een 1000euro.

En om weer on topic te komen, beide versterkes zijn leuke bakken maar niet geschikt voor het doel dat hij wil.
                      groetjes
                      Boi
                      groetjes

___

Comment

• j@ns
                        • Apr 2005
                        • 93

allen bedankt voor jullie reactie. ik weet wat me nu te doen staat, gewoon een paar testen en dan maar kijken hoe het me bevalt. ik ga de ep2500, p2000 en de cpx1500 uitproberen. de vision3500 vind ik erg duur in verhouding tot de "echte" merken.

ik zal zeker even vermelden wat mijn bevindingen zijn hierover.

m.vr.gr jans

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

citaat:Geplaatst door j@ns

allen bedankt voor jullie reactie. ik weet wat me nu te doen staat, gewoon een paar testen en dan maar kijken hoe het me bevalt. ik ga de ep2500, p2000 en de cpx1500 uitproberen. de vision3500 vind ik erg duur in verhouding tot de "echte" merken.

ik zal zeker even vermelden wat mijn bevindingen zijn hierover.

m.vr.gr jans
                          De Vision komt ook van een "echt" merk, de prof afdeling van DAP. Deze maken niet alleen goedkope disco spullen maar ook prof PA spullen.
                          succes
                          Boi
                          groetjes

___

Comment

• j@ns
                            • Apr 2005
                            • 93

@ boyspc:

voor 1000.- is er veel meer keus en vindt ik die dap weer niet zo interesting en het is trouwens boven mn budget. ik wil voor ong 1000.- 3 mooie versterkers hebben.

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

citaat:Geplaatst door j@ns

@ boyspc:

voor 1000.- is er veel meer keus en vindt ik die dap weer niet zo interesting en het is trouwens boven mn budget. ik wil voor ong 1000.- 3 mooie versterkers hebben.
                              Voor 1000euro 3 mooie versterkers van echte merken????? Als je dat adres gevonden hebt mail het dan even want dan koop ik die firma gelijk, kan ik eindelijk slapend rijk worden.
                              Meestal bij sterke merken kost een versterker ongeveer 1 euro per watt, jij hebt een 1600watt tot 2000watt nodig dus reken maar uit. Bij wat goedkopere PA amps is dat ongeveer de helft.
                              Als ik jou was zou ik maar eens bij de 2de hands afdeling gaan zoeken.
                              groetjes
                              Boi
                              groetjes

___

Comment

Working...