welke Auto Cue CD-speler?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crazydutchman
    • Oct 2004
    • 8

welke Auto Cue CD-speler?

Dag Dames & Heren,

Om even te beginnen. Ik ben GEEN audiofiel en heb ook geen dikke beurs. Dit is m'n eerste dag op deze site. Ziet er interessant uit.

Ik ben op zoek naar een cd-speler met Auto cue (auto-pause) die niet m'n rib uit m'n lijf kost. Het hoeft dus niet "Top of the list" te zijn

Wil hem thuis gebruiken en mogenlijk af en toe mee naar een radiostudio. Ik zal NIET op Parties gaan draaien. En een afstandsbediening is ook wel handig.

Ik ga hem denk ik niet nieuw aanschaffen want dat vind ik te veel geld. (sommige prijzen hieronder zijn wel nieuwprijzen trouwens)
    Heb wat rondgesnuffeld op 2dehands sites en kwam de volgende typen tegen. Ik ben goed tevreden met een MIDI uitvoering. Hoeft dus geen dubbele DJ 19" uitvoering te zijn, maar als de prijs zeer gunstig is....Wie weet.

Technics
    SL-PG202A voor € 35
    SL-PG212A voor € 40
    SL-PG390 voor € 40
    SL-PG490 voor € 40
    SL-PS7 voor € 120

Sony
    CDP-X339 ES voor € 100,-

Tascam
    CD150 voor € 125

Denon
    2500F voor € 425 - 550
    2100F voor € ???
    2000F voor € 275

Numark
    CDN-22 MKIII voor € 300 (nieuw)
    MPCD3 voor € 370 (nieuw)

Eigenlijk is €370 toch ECHT m'n MAX tax.
    Ik wil graag van jullie weten voor welke jullie gaan naar aanleiding van budget prijs/kwaliteit verhouding en waarom...
    En weten jullie misschien nog wat reviews te vinden over bovenstaande spelers?

Bij voorbaat dank voor jullie advies.
    ciao4now
    Floris

• jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Zoiets lijkt me in dit geval genoeg.

Gewoon een goedkope cd-speler met afstandsbediening.
    US Blaster is niet een supergoed merk, dus daarom zal deze cd-speler in andere topics hier weinig worden aangeraden, maar voor jouw doeleinden wel geschikt.

Ongeveer elke prof. cd-speler heeft wel auto-cue erin zitten, dus daar hoef je geen zorgen over te maken (desnoods voor aanschaf met de klantenservice opnemen, die weten dat wel).

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Ik heb zelf ooit een Technics SL390 omgebouwd zodat ik faderstart kon gebruiken. Als je bij dit apparaat 2 draden over de pause toets heen soldeert en de speler op autocue zet, kan je de pause schakelen op de mixer.

We hebben in de verhuur een Numark (CND10 geloof ik, gebruik m nooit) met standaard autocue functie ingebouwd.
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• ikbenroy
        • Jul 2004
        • 8

citaat:Geplaatst door crazydutchman

Ik ben op zoek naar een cd-speler met Auto cue (auto-pause) die niet m'n rib uit m'n lijf kost. Het hoeft dus niet "Top of the list" te zijn
        Mag ik hieruit concluderen dat auto-cue en auto-pause hetzelfde zijn?
        (Nooit geweten [:I])

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

citaat:Geplaatst door ikbenroy
          Mag ik hieruit concluderen dat auto-cue en auto-pause hetzelfde zijn?
          (Nooit geweten [:I])
          Dat mag u! [)]

Als een track is afgelopen springt ie op de volgende en tevens meteen op pause (auto-pause)... Tevens is dat punt meteen je cue-point voor die track. Dus is het ook auto-cue!

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Wel vreemd dat ik op mn md spelers dan apart kan kiezen voor auto cue en auto pauze...

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Mensen, Zijn er eigenlijk Cd spelers (van redelijk profesionele aard) die dit niet hebben dan??

Ik zie ze alleen maar met Auto-Que?? zelfs merken als US Blaster en Reloop zijn hier volgends mij mee uitgerust(correct me if i am wrong)
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Autocue en auto pause zijn 2 verschillende dingen:

Bij autocue gaat de CD terug naar het cue-punt (begin track, of ander punt waarop gecued is)
                Bij autopause gaat de CD op pause, en zal dus niet terugkeren naar het cue-punt.
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Dat ziet Pioneer dan toch anders.
                  Mijn CMX-3000 springt als hij op Auto Cue staat naar het volgende Cue punt, op een cd springt hij naar het volgende nummer en slaat de beginstilte over.
                  Of bedoel je dit?
                  We're ready to party, are you?

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Klopt, pioneer werkt precies andersom, heb ik ook al eens opgemerkt. als je het gewent bent geeft het niets, maar moet je eens kijken als je een andere speler neemt voor een avondje, das echt lachen, geheid dat het 15X misgaat []
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

Ben ik even blij dat ik eigenlijk alleen maar drive-in, die paar keer dat ik ergens anders ben geweest stond er lekker Pio.

Comment

• sound-vision
                        • Oct 2004
                        • 14

jongens laten we crazydutchman wel even advieseren en niet gaan discuseren over de cue op onze eigen spelers of spelers waar we ooit mee gewerkt hebben.

Comment

• DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

Als hij nog informatie wil is het misschien slim als hij even reageert na 2 weken!

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Eigenlijk hoort het als volgt:
                            autocue=cd speler zoekt het begin-cue-punt van de track zelf. Stel je hebt een track die heel stil begint op het punt 0:00 (s:frame) en dat het geluid van de track aanzwelt. Pas vanaf wanneer het geluid voldoende is (vastgelegd in de player maar ligt ergens tussen de -40 en -60dB) gaat de Cd-speler in CUE. Zo kan het dus zijn dat als je een track selecteert op een CD-speler dat de teller doorloopt tot bijvoorbeeld 3:89 wat dus betekent dat het volume van de track pas vanaf 3:89 voldoende hoorbaar is. Zo ben je zeker dat je wanneer je hem dan uiteindelijk start er ook iets hoorbaars is.
                            autopause=cd speler gaat in pause als de lopende track beeindigd is.(handige functie bij MD's voor jingles als je teveel tegelijkertijd moet mixen en je dus deze schuif toch rustig kunt vergeten omdat je weet dat hij toch automatisch in pauze gaat na de spelende jingle en dus niet gelijk de volgende erdoor knalt)
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

citaat:Geplaatst door laserguy

Zo ben je zeker dat je wanneer je hem dan uiteindelijk start er ook iets hoorbaars is.
                              Ik mag toch aannemen dat je vantevoren even luistert wat je klaar hebt staan (dan heb ik het dus over simpel plaatjes erin gooien want met normaal mixen kan dit niet anders), dan regel je toch ook de 2e plaat zo af dat hij net zo hard overkomt als de plaat er voor?

Comment

Working...