Powercon aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

Het solderen van de chasisdelen mag feitelijk niet. Het is wel handig, want dan kan het niet lostrillen. Maar wanneer er toch enig vermogen dorheen gaat kan het soldeersel warm worden en de bedrading loslaten... De gevolgen zijn duidelijk denk ik.

De gewenste bekabeling van de chasisdelen is gebruik te maken van schuifstekkers 4,8 mm breed en deze te knellen om de blanke aders van je stroomdraden. Deze shcuifstekkers (van o.m. AMP) zitten zo strak erop dat ze bijna niet los kunnen trillen. Voor de zekerheid, maar dat doe ik zo-ie-zo al, kun je het gehele chasis netjes intapen met isolatieband en dan er gelijk de kabel meenemen zodat de aansluiting één geheel vormt. Heeft als groot voordeel dat als je eens achter het paneel moet zijn om wat voor reden dan ook, je geen stroom-optater krijgt. Want dat is niet lekker !
    16 februari 2008... PA-markt !

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Jan-Peter,
      Waarom mag het niet volgens jou?
      Alleen vanwege het opwarmen? Het is wel een aardige gedachtengang, maar een powercon mag 20 Ampère hebben, en wordt dan dus NIET warm, zeker niet zo heet dat je soldeertin vloeibaar wordt.
      Ik soldeer ze altijd wel, doe er krimpkousjes om en dan over het geheel ook nog eens een kous, die krimpt niet genoeg om de kabel te omsluiten, dus trek ik er een tie-reppie om als het nog warm is. Die laatste kous zit dus om de "buis" van de connector en de kabel heen.
      Isolatieband wil er nog wel eens aflopen, zeker als er warmte in de buurt is.
      Nagenoeg alles is bij mij voorzien van een blauwe en een grijze, alleen mijn podium verdeeldozen niet.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=12144

verder : een ingaande voeding is blauw, de vertrekkende ( doorlus ) is altijd wit. Met als gevolg dat er een mannetje-schucko aan de blauwe powercon zit, en een koppelcontact-stop ( vrouwtje-schucko , of weer een blauwe powercon) aan de witte.

Comment

Working...