Powercon aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Powercon aansluiten

Huidige situatie:
    Stekkerblokje vertrekt naar blauwe powercon,
    vanuit die powercon loop ik naar een andere blauwe powercon.
    Deze aansluiting is onmiddelijk gesoldeerd aan de blauwe uitgaande powercon die naar de electriciteit loopt. Aan deze powercon zit ook nog een blokje van deze rack.

Foto:

Hoe doe ik het goed?

1.
    vanuit die powercon loop ik naar een GRIJZE powercon.
    Deze aansluiting is onmiddelijk gesoldeerd aan de blauwe uitgaande powercon die naar de electriciteit loopt. Aan deze powercon zit ook nog een blokje van deze rack.

2.
    vanuit die powercon loop ik naar een GRIJZE powercon.
    Deze aansluiting loopt met een stekker naar het blokje in de andere rack. Dat blokje zit vast aan de blauwe powercon in dat rack. En loopt van daar naar de electriciteit.

Alvast bedankt voor de reactie!
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Het handigste : Aan je blauwe chassis deel een kabel van 75cm, die aan een prikblokje aan zit gesloten met 5-6 aansluitingen. Aan je witte chassis een kabel met male stekker, deze stop je in je prikblok. Met je witte stekker in je witte chassis ga je naar de blauwe input in je volgende flightcase/rack. En zo door.

That should do the trick
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Optie 1 dus

Bedankt Klaaske. Dit weekeinde voor ik materiaal moet gaan plaatsen even die klus klaren!

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Dus je gaat van 220 naar powercon, dan vanaf powercon weer naar normale shucko en aan het uiteinde van die shucko weer een powercon? Ben ik de enige die dat niet logisch vind?
        Als je over wilt op powercon zorg je ervoor dat elk patchpaneeltje een powercon IN en UIT heeft (blauw en wit dus) en kun je doorlussen wat je wilt (totdat je stroom op is uiteraard). Wanneer je wilt verdelen koop je zo'n standaard plastic doosje, en zet je daar aan een kant een powercon in op, die je doorverveeld naar een aantaal keren powercon uit. Zo heb je dus 1x een verloopje naar powercon toe nodig, en kun je verder gewoon doorborduren. Let erop dat je doorverdelers een beetje fatsoelijke kabel hebben zodat er voldoende stroom doorheen zonder een onbedoeld rookmachine te hebben.

Comment

• snoei
          • Apr 2003
          • 168

Heb ff een voorbeeldje gemaakt in paint kun je zien hoe het hoort.

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Okee sorry ik had het stekkerblok binnenin het rack een beetje over het hoofd gezien, dat is inderdaad wel de manier.. tenzij je besluit je powercon extern te verdelen; heeft zo zn voordelen; maar elk voordeel heb zn nadeel!

Comment

• VERVALLEN

Beste snoei,

Ge tekening is zeer goed schematisch voorgesteld. De blauwe powercons dienen inderdaad om stroom TOE te voeren, en de grijze om stroom AF te voeren.

Puik werk!

P.S. Wel de massa of aardedraad met de parallelschakeling (stekkerblok en grijze powercon) zeer goed aansluiten. Deze is voor disco apparatuur zeer belangrijk! Alles op eenzelfde potentiaal brengen. Anders kan je stroomstootjes krijgen tussen diverse apparaturen in ;

Comment

• LuPuS
                • Dec 2002
                • 457

Snoei, bedankt voor de prachtige schematische voorstelling!

Ik maag er zaterdag mijn werk van!!!

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

Wat ik wel niet snap is. Het volgende. Waarom zit er op mijn flightcase waar mijn cd-spelers en mengtafel inzit dan een grijze connector? En geen blauwe? Binnenin zit er een stekkerblokje. Heb deze flightcase gekocht bij een andere sound&light dealer. Een heel gekende nochtans. Hier lus ik wel niet door...

Comment

• DJEM
                    • Jul 2004
                    • 254

Leuk ontwerp. Simpelle tip hiervoor. Koop een stekkerdoos met een schakellaar, knip standaard stekker eraf, soldeer / schroef hier blauwe powercon op. Haal de schakellaar uit de stekkerdoos en plaats daar een grijze powercon... compact netjes en simpel
                    Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• john1968
                      • Aug 2004
                      • 46

Hier staan alle specificaties van de powercon

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Lupus,

die grijze powercon op je meng case is FOUT.

zoals al eerder gemeld:

Blauw chassisdeel: Is stroom IN-gang
                        Grijs chassisdeel: Is stroom UIT-gang

Je verkoper heeft het dus echt FOUT gedaan.

De meesten maken dus de aansluiting zoals SNOEI die heeft getekend.

@ Djem:
                        volgens mij maak je dezelfde fout als LUPUS in eerste instantie had, volgens jou hang je aan een blauwe powercon snoerdeel een stekkerblok, maar Blauw is stroom IN (en uit een blauw snoerdeel komt dus stroom UIT).
                        Dus je kunt wel een grijze ipv de schakelaar plaatsen maar maar GEEN blauwe stekker aan het snoer (WEL een grijze!!!)

Is het nog duidelijk?!?!?!

Groeten en Succes
                        John
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Onderste Amprack op foto is ook ERG fout ! HEEL GEVAARLIJK zelfs !

Tekening van SNOEI is perfect.

VuistREGEL : ALTIJD 1 (MAXIMUM 1) BLAUWE POWERCON CHASSIS per KIST !
                          PSL Bvba powered by
                          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48
                          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• DJEM
                            • Jul 2004
                            • 254

citaat:Geplaatst door DJEM

Leuk ontwerp. Simpelle tip hiervoor. Koop een stekkerdoos met een schakellaar, knip standaard stekker eraf, soldeer / schroef hier blauwe powercon op. Haal de schakellaar uit de stekkerdoos en plaats daar een grijze powercon... compact netjes en simpel
                            Sorry Kleuren omgedraaid in mijn typwerk, weet het wel, maar toen kennelijk even niet.[:I] Wat blauw heet is grijs en wat grijs heet is blauw.
                            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• LuPuS
                              • Dec 2002
                              • 457

Heb digitaal fototoestel niet bij...
                              Maar werd dus wel aangepast... Ik post de foto's volgende week.

Versterkerrack 1:
                              1 powercon in
                              1 powercon out
                              Versterkerrack 2:
                              1 powercon in
                              1 powercon out

Mengtafel:
                              1 powercon in

Patchkabels voor versterkerrack werd ook vervangen door dikte 2.5. Alsook de kabel die naar de stekker loopt van de versterkkerrack (was ook 1.5).

Groeten,
                              Guy

Comment

Working...